Tatoo inkt

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
XlauraX

Tatoo inkt

Bericht door XlauraX »

Het is mischien een domme vraag,maar is tatoo inkt wel veganistisch?

Zen
Leefwijze: veganist

Bericht door Zen »

XlauraX schreef:Het is mischien een domme vraag,maar is tatoo inkt wel veganistisch?
Hoi Laura,

Het is zeker geen domme vraag. Er zijn zelfs vele vegans die zich dit afvragen, maar er zijn ook anderen die hier niet eens bij stilstaan. Hoe dan ook, een goede vraag dus, die echter helaas niet zonder meer met "ja" of "nee" te beantwoorden is. Doorgaans is het aannemelijk dat tatoeage inkt geen dierlijke besstanddelen bevat, hoewel het zeker geen kwaad kan om hierover te informeren bij de betreffende artist. Echter, de kans dat één en ander ergens "along the way" op dieren getest is valt zeker niet uit te sluiten. Ook hier is het, als je het 100% zeker wilt weten, aan te raden om verder te informeren daar waar je eventueel een tattoo wilt laten zetten.

Hier vind je er nog een topic over. Succes!

Franca_

Bericht door Franca_ »

vroeg ik me een tijdje geleden ook af, kreeg ik deze link:

http://chemistry.about.com/library/weekly/aa121602a.htm

VeganRevolution

Bericht door VeganRevolution »

Ik kom hier natuurlijk hartstikke laat mee, maar beter laat dan.. precies :)
Ik had ook dit probleem voordat ik mijn tattoo liet zetten,
verbrand slachtafval wordt namelijk gebruikt om zwarte inkt de (jawel) zwarte kleur te geven.
Dilemma, dus ik had het voor de zekerheid gevraagd aan de man waar ik het liet zetten en hij verzekerde mij dat er geen dierlijke producten in zijn inkt zaten, ik vertrouwde hem en ben nu dus de trotse eigenaar van een tattoo :)

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dick »

Plaats reactie