vitamine B12, klopt de theorie?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Goverien

vitamine B12, klopt de theorie?

Bericht door Goverien »

Beste veganisten,
Op school liepen we tegen een vraag aan over vitamine B12. Want ik las dat jullie vitamine B12 er bij slikken als tabletjes. Maar dat zou dus betekenen dat je wel wat mist in je voeding. Want goede gezonde voeding zou toch alle voedingsstoffen en vitaminen moeten bevatten. Blijkt hier niet uit dat dierlijk voedsel toch heel natuurlijk is en er gewoon bij hoort? Gaat de theorie hier niet mank?
Veganistje
Contacteer:

Bericht door Veganistje »

Beste Goverien,

Volgens mij is dit topic al aardig uitgekauwd op dit forum. Zoek nog maar eens wat rond. Kort wil ik er nog wel wat over zeggen.

In onze westerse samenleving kunnen we inderdaad niet alle voedingsstoffen uit plantaardige bronnen verkrijgen. Dat komt omdat voedsel vaak verregaand bewerkt is voordat we het eten. Denk aan hygiëne etc. Vitamine B12 is erg gevoelig voor hygiëne.

Wist je trouwens dat de grootste afnemer van vitamine B12 pillen de vleesindustrie is? Vee krijgt vitamine B12 in hun medicijncocktail toegediend. Dus de vitamine B12 die je met je lapje vlees binnenkrijgt, is net zo 'natuurlijk' als hoe wij die innemen :)
Plaats reactie