Vraagje (als er ei/melk oid wordt verwerkt)
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Vraagje (als er ei/melk oid wordt verwerkt)
Als er op een verpakking van iets staat dat het product is gemaakt waar ook ei/melk oid wordt verwerkt, eet je het dan nog en waarom wel of niet?
Ik heb er niet zoveel bezwaar tegen,
als ik een (vegan) product koop dat in zo'n fabriek gemaakt wordt, verhoog ik volgens mij niet de vraag naar eieren/zuivel, aangezien ik geen producten koop waarin wel eieren/zuivel in verwerkt zijn.
Correct me if I'm wrong.
Als het goed is, worden de machines waarop die producten verwerkt worden goed schoongemaakt.
De informatie staat meestal op de verpakking voor mensen met ernstige allergi?n etc. want er is altijd een kans dat er een spoor van melk o.i.d. in zit.
Als er staat:
Kan mogelijk zuivel/ei etc. bevatten, dan eet/koop ik het niet, omdat de kans al wat groter is... en ik vind het ook maar raar als een producent niet weet wat er nu eigenlijk allemaal in het product zit.
Maar 'bevat sporen van'...
daar heb ik op dit moment geen problemen mee.
als ik een (vegan) product koop dat in zo'n fabriek gemaakt wordt, verhoog ik volgens mij niet de vraag naar eieren/zuivel, aangezien ik geen producten koop waarin wel eieren/zuivel in verwerkt zijn.
Correct me if I'm wrong.
Als het goed is, worden de machines waarop die producten verwerkt worden goed schoongemaakt.
De informatie staat meestal op de verpakking voor mensen met ernstige allergi?n etc. want er is altijd een kans dat er een spoor van melk o.i.d. in zit.
Als er staat:
Kan mogelijk zuivel/ei etc. bevatten, dan eet/koop ik het niet, omdat de kans al wat groter is... en ik vind het ook maar raar als een producent niet weet wat er nu eigenlijk allemaal in het product zit.
Hm maar 'bevat sporen van' is 'erger' dan 'kan mogelijk....'. Daar kun je namelijk 'bevat mogelijk sporen van' van maken. ik snap 'm niet.ingentinggg schreef: Als er staat:
Hoe dan ook, met beide heb ik geen probleem. Ik heb geen probleem met het binnenkrijgen van iets dierlijks an sich.
whoopsNiels schreef:
Hm maar 'bevat sporen van' is 'erger' dan 'kan mogelijk....'. Daar kun je namelijk 'bevat mogelijk sporen van' van maken. ik snap 'm niet.
Hoe dan ook, met beide heb ik geen probleem. Ik heb geen probleem met het binnenkrijgen van iets dierlijks an sich.
een cruciaal woordje vergeten,
ik bedoelde natuurlijk,' kan mogelijk sporen van [insert whatever] bevatten'.
La maquereau des petits g?teaux (h)
- Kirsty xvx
- Leefwijze: veganist
Inderdaad. Zoals ik in een eerdere draad al zei: mijn intentie is om niets te eten waarvoor dieren zijn gebruikt, en dat is er voor die producten ook niet als je het sec bekijkt. Dat er per ongeluk een flintertje van het een of ander ingewaaid kan zijn tijdens het productieproces doet daar niets aan af.
-
- Leefwijze: veganist
Re: Vraagje (als er ei/melk oid wordt verwerkt)
Als het op de verpakking staad (over sporen e.d) dan koop ik/eet ik het (liever) niet.flem schreef:Als er op een verpakking van iets staat dat het product is gemaakt waar ook ei/melk oid wordt verwerkt, eet je het dan nog en waarom wel of niet?
Re: Vraagje (als er ei/melk oid wordt verwerkt)
Ik zal bij aanwezigheid van een alternatief ook daarvoor kiezen.Fontanelle schreef:
Als het op de verpakking staad (over sporen e.d) dan koop ik/eet ik het (liever) niet.
Zo zag is laatst dat bepaalde Edah diepvriesaardappelfantasieproducten sporen van vis kan zitten. Kijk dat koop ik dus pertinent niet. (Al is het motief niet zo zeer het dierenleed, maar de ranzigheid).
Nou ik heb in een snoep fabriek eens gewerkt waar snoep met melk bestandelen, gelatine ect werden gemaakt maar ook 'vegan' snoep. En ik moet je zeggen er werd echt heeel goed schoongemaakt. Iedere keer werd alles geschropt en met een hogedruk spuit waar echt zeer heet water uitkwam schoongemaakt. Sinds ik heb gezien dat dit echt heel grondig werd gedaan heb ik er wel vertrouwen in.
Maar idd als er sporen in kunnen zitten zou ik en mijn vriend het ook echt niet eten.
Maar idd als er sporen in kunnen zitten zou ik en mijn vriend het ook echt niet eten.