Sojaslagroom

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Miranda

Sojaslagroom

Bericht door Miranda »

Bij de natuurwinkel op de Amstelveenseweg in Amsterdam verkopen ze sojaslagroom! Ze verkopen het in een bus en in een pakje (zelf opkloppen), het spul heet Soyatoo. Ik heb die in een bus geprobeerd en ik vind het best te pruimen. OK, je blijft die soja wel wat proeven, maar het is lekker schuimig en vettig, net als gewone slagroom uit een spuitbus. Er staat op vermeld dat het geschikt is voor vegans en de ingrediëntenlijst ziet er inderdaad heel plantaardig uit.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

http://www.soyatoo.de/de/

Ziet er goed uit! Iemand die het al ergens anders gespot heeft in a'dam?

Of eh... waar vind ik de amstelveense weg? :) Daar komt toch bus 142 langs?

Fee

Bericht door Fee »

Hoi,

Je kan er ook met tram 2 komen of via De Overtoom.

Groet,

Fee

Miranda

Bericht door Miranda »

De winkel heet Krits en zit op de Amstelveenseweg, vlak bij de Zeilstraat, een stukje verder dan Albert Heijn. Je kunt er inderdaad geloof ik met de 142 komen, tram 6 stopt er ook en tram 1 stopt bij het Surinameplein, vandaar af kun je de Amstelveenseweg aflopen (ong. 10 minuten lopen). Bus 170 en 172 halte haarlemmermeerstation en dan de Amstelveenseweg aflopen richting Overtoom kan ook nog.

Vanmorgen de slagroom op de koffie gedaan. Hoewel hij wel vlokt, zoals alle sojaprodukten, smaakt hij dan uitstekend. Kan "voortreffelijk" een eufemisme zijn ? :D :D :D

Ik zal ze bij Krits vast waarschuwen dat ze binnenkort 20.000 veganisten over de vloer krijgen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Miranda schreef:Ik zal ze bij Krits vast waarschuwen dat ze binnenkort 20.000 veganisten over de vloer krijgen.
:D

Fee

Bericht door Fee »

He Alex,

Jee heeft alle bussen die in de winkel stonden gekocht (dat waren er drie). Ik weet niet of ze nu nog meer bussen achter hebben ofzo. Ook hebben ze nog wel pakjes. Als je er voor naar de natuurwinkel gaat zou ik eerst even voor de zekerheid bellen. We kunnen een bus op het kantoor van de NVV achterlaten.

Groet,

Fee

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

:)

Ik zal maandag wel eerst bellen of ze nog wat hebben (of snel krijgen). En anders wil ik er wel eentje van jullie overnemen :)

Al geprobeerd?

Fee

Bericht door Fee »

Nee, we zijn eigenlijk van slagroom afgekickt en moeten nu oude toepassingen opnieuw ontdekken.

Groet,

Fee

Arwen
Leefwijze: flexanist

Bericht door Arwen »

De natuurwinkel op de Overtoom heeft de soyaslagroom ook. Ik heb alleen de spuitbus kunnen ontdekken.

Gast

Miranda die niet inlogt

Bericht door Gast »

Bus is al leeg :wink:. Pakje maar eens proberen. Zit er op de Overtoom een natuurwinkel ? Waar dan ? :?:

Marla

Bericht door Marla »

Arwen schreef:De natuurwinkel op de Overtoom heeft de soyaslagroom ook. Ik heb alleen de spuitbus kunnen ontdekken.
Ik denk dat je die in de Constantijn Huygenstraat bedoelt, om de hoek van de overtoom.

De NW op de weteringschans gaat het binnenkort ook verkopen trouwens.

Alex, denk dat het voor jou het makkelijkste is (mits je nog in Mijdrecht woont) om met de bus naar het haarlemmermeer station te gaan. Vanaf daar is het 5 minuten lopen ongeveer, de winkel zit op een hoek en is redelijk makkelijk herkenbaar.

Miranda

Bericht door Miranda »

Fee schreef:Nee, we zijn eigenlijk van slagroom afgekickt en moeten nu oude toepassingen opnieuw ontdekken.

Groet,

Fee
Ik zal je een handje helpen: koffie met soyatoo, warme chocoladesojamelk met soyatoo :P , aardbeien met soyatoo, gemengde vruchten uit blik met soyatoo, tofutti vanilleijs met soyatoo, tofutti chocoladeijs met soyatoo, pannekoeken met tofutti vanille- of chocoladeijs en soyatoo ....
mocht je nog meer ideeën nodig hebben, geef een een gil.

Miranda

Bericht door Miranda »

Marla schreef:De NW op de weteringschans gaat het binnenkort ook verkopen trouwens.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Fee

Bericht door Fee »

Hoi,

Ik weet wel waar het op kan hoor (maar bedankt voor sommige nieuwe suggesties). Ik bedoelde dat ik er aan gewend ben geraakt niet naar slagroom te verlangen. De sojaslagroom ziet er trouwens zeer goed uit. De smaak is ook best goed.

Groetjes,

Fee

Miranda die niet inlogt

Bericht door Miranda die niet inlogt »

O ja, dat snap ik. Ik heb ook trouwens nooit een slagroomverslaving gehad. Het is meer dat ik het soms wel feestelijk vind, en een tikje luxe om eens iets op de koffie of de aardbeien te doen. Op warme chocolademelk kan ik het wel echt missen, daar vind ik slagroom lekker op. De soyatoo smaakt daar ook prima op, heb ik al ontdekt.

Tinus

Bericht door Tinus »

Kom ik weer met mijn 'ik koop niets' opmerkingen: Ik zou het niet kopen, alleen omdat het in een spuitbus zit. Maar ik moet toegeven, ik zou best wel eens ergens slagroom op willen hebben (dus wanneer mijn ouders het toevallig zouden kopen en ik bij hun op bezoek zou zijn, zou ik het wel gebruiken. Ok, ik geef toe, daar ben ik dan weer niet echt consequent in, maar ik wil ook nooit mijn moeder teleurstellen dat ze zoveel moeite heeft gedaan om iets vega te vinden en om het dan vervolgens niet op te eten)

B

Bericht door B »

Tinus schreef:Ik zou het niet kopen, alleen omdat het in een spuitbus zit.
En wat is daar zo slecht aan?

Ze hebben trouwens ook "Soyatoo!® Soya Topping Cream"...
Benjamin - made in 1984 - vegan

Fee

Bericht door Fee »

B schreef:
Tinus schreef:Ik zou het niet kopen, alleen omdat het in een spuitbus zit.
En wat is daar zo slecht aan?

Ze hebben trouwens ook "Soyatoo!® Soya Topping Cream"...
Ach het is natuurlijk wel veel verpakkingsmateriaal. Voor speciale gelegenheden moet het kunnen vind ik. Verder zijn er natuurlijk ook de pakjes sojaslagroom waar B het over heeft.

Groet,

Fee

Apraxia

Bericht door Apraxia »

The propellant is nitrous oxide, a gas which is completely harmless to the ozone layer.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Zo ik heb het ook in huis :) En het is echt lekker. Jammie!

Er stond een grote voorraad bij die krits natuurvoedingswinkel ;)

Ik heb maar 2 bussen en 2 pakjes meegenomen, maar er stonden nog genoeg bussen. Denk nog 6 of 8.

Plaats reactie