b12pillen solgar

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
-jeroen-

b12pillen solgar

Bericht door -jeroen- »

Ik heb de 100ug dosering, hoeveel moet ik er daarvan nemen per welke tijdseenheid?
Gast

Re: b12pillen solgar

Bericht door Gast »

-jeroen- schreef:Ik heb de 100ug dosering, hoeveel moet ik er daarvan nemen per welke tijdseenheid?
Als je vrij strict veganistisch leeft is het aan te raden de supplementen van 100ug b]dagelijks[/b] in te nemen. Ik zou zelf zeggen dat geen kwaad kan of zelfs aan te raden is om die van 500ug te nemen. De hoeveelheid die je lichaam kan opnemen is namelijk zeer gering, gaat geloof ik nog het beste via het mondslijmvlies (dus onder je tong laten smelten).
* HiPpY *
Leefwijze: veganist

Bericht door * HiPpY * »

't ging 'n tijdje niet zo goed met mijn 'energie niveau'. toen heb ik de b-12 nuggets van Solgar gehaald, hier zit 1000 ug in en ik merk nu al verschil. in het begin 2-3 per dag ingenomen voor de zekerheid... nu 1 per dag. deze smaken overigens ook veel beter dan die 100 ug pilletjes waar kiezelzuur enzo inzit, * ieewlll :x * ik kon ze gewoon niet binnenhouden (en als je ze doorslikt blijft't in je keel hangen.)
deze smaken dus lekker naar 'kersen' en hebben geen korrelige structuur... prijzig zijn ze wel: 16,95 voor 100 dingen...
* PeAcE *
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dat is twee keer zo duur als die ik heb, valt best mee aangezien het veel meer ug is.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6
* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

ja... idd... die had ik eerst ook, maar daarbij was ik nog steeds vet moe... duz... 't is 't wel waard... kheb nu iig meer energie ;)
* PeAcE *
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik had eerst ook die nuggets ofzo van solgar. Ik heb nu die van 500ug
Dit zijn meer van die pillen. Maar goed als het maar werkt.
Framboos

Bericht door Framboos »

Ik heb trouwens hetzelfde; heb die 500 ug pillen, maar die blijven in mijn keel steken. Terwijl ik nooit moeite heb met pillen doorslikken. Laat ze nu maar eerst een beetje oplossen met wat drinken in mijn mond, en slik ze pas door als ze weg/heel klein zijn....
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Framboos schreef:Ik heb trouwens hetzelfde; heb die 500 ug pillen, maar die blijven in mijn keel steken. Terwijl ik nooit moeite heb met pillen doorslikken. Laat ze nu maar eerst een beetje oplossen met wat drinken in mijn mond, en slik ze pas door als ze weg/heel klein zijn....
Slik je ze gewoon zo door of drink je wel water erachter aan???

Ik gooi er een op de tong, wat water... hou het 2 tellen in mijn mond met het water en slik. Weg pil.

Maar het zijn best wel grote pillen.
Framboos

Bericht door Framboos »

Ja, maar ik kan echt joekels van pillen wegslikken - no prob. Alleen deze pillen krijg ik niet weg.

Mijn manier van pillen doorslikken normaal: pil in mond, slok water erbij en in een keer doorslikken.

Maar bij deze lukt dat dus niet...
Gast

Bericht door Gast »

Framboos schreef:Ik heb trouwens hetzelfde; heb die 500 ug pillen, maar die blijven in mijn keel steken. Terwijl ik nooit moeite heb met pillen doorslikken. Laat ze nu maar eerst een beetje oplossen met wat drinken in mijn mond, en slik ze pas door als ze weg/heel klein zijn....
:idea: Je zou ze natuurlijk ook gewoon in twee (of meer) stukken kunnen breken / snijden.
Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Ik gebruik die van KAL (100 mcg). Ze kosten € 7,95 per 100 tabletten.

(ik slik 1/2 tablet per dag, dus 50 mcg)
Laatst gewijzigd door Marcello op za jan 29, 2005 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Ik gebruik sublingual van Biochem (3000 mcg).
Framboos

Bericht door Framboos »

Anonymous schreef: :idea: Je zou ze natuurlijk ook gewoon in twee (of meer) stukken kunnen breken / snijden.
Joh, als je die dingen alleen al aanraakt zit je vinger al onder een laag poeder. Lijkt me dat er als je ze doorsnijdt, je nog veel meer verliest. Dan laat ik ze wel wat langer in mijn mond...
Plaats reactie