Broodbeleg

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Gast1234

Broodbeleg

Bericht door Gast1234 »

En nog een vraagje :wink:
Wat eten jullie op het brood? Ik ben nu appelstroop, Pindakaas, jam, Tartex. Wat eten jullie dan? Ik mis een beetje iets zoals kaas, dat je als een schijf op het brood kan leggen.
Groetjes, Nina
TK

Re: Broodbeleg

Bericht door TK »

Gast1234 schreef:En nog een vraagje :wink:
Wat eten jullie op het brood? Ik ben nu appelstroop, Pindakaas, jam, Tartex. Wat eten jullie dan? Ik mis een beetje iets zoals kaas, dat je als een schijf op het brood kan leggen.
Groetjes, Nina
Tomatenspread (De Nieuwe Band), Humus, Mexican Salad o.i.d. -> salade met tempé en rode bonen. Erg smakelijk in ieder geval.
You and I will meet one day under a nightsky lit by soft black stars.
VEMP

Bericht door VEMP »

Jam en tomatenpaté van Zonnatura.
mirjam

Bericht door mirjam »

Ook erg lekker: Avocado met kruidenzout, tomaat, komkommer etc.
Gast1234

Bericht door Gast1234 »

Hoi!
Maak je dan het broodbeleg met avokado zelf? Hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar?
Groetjes, Nina
Tinus

Bericht door Tinus »

Zelfgemaakte kikkererwtenprutjes
Jeroen
Leefwijze: veganist

Re: Broodbeleg

Bericht door Jeroen »

Gast1234 schreef:En nog een vraagje :wink:
Groetjes, Nina
Je kunt tofu bakken en op je brood eten...
Fee

Bericht door Fee »

Gast1234 schreef:Hoi!
Maak je dan het broodbeleg met avokado zelf? Hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar?
Groetjes, Nina
Hoi Nina,

Je kunt de avocado pureren, prakken (met een vork) of er plakjes van snijden. Als je snel broodbeleg nodig hebt is het snijden van plakjes het handigst. Ik maak dan een halve avocado op. De andere helft bewaar ik met pit (schijnt te helpen tegen verkleuren) en wat citroensap eroverheen in een gesloten bakje in de koelkast.

Groet,

Fee
LeFay

Broodbeleg

Bericht door LeFay »

hey, iets wat ik een ontzettend goed (en natauurlijk lekker) alternatief voor op brood vind zijn notenpasta's je hebt allemaal soorten zoals amandel, cashewnoten, zonnebloempitten, hazelnoten, walnoten enz. gewoon te koop bij natuurwinkels ed. en er is natuurlijk ook nog sojakaas
B

Bericht door B »

Ik ben net zo 'beperkt' als Nina denk ik ... ook appelstroop, pindakaas, jam, banaan, owja en vruchtenhagel* en geen tartex (soort paté ofzo ? hmm moet ik maar eens kopen). Over soja kaas, ik heb eens Yakso Gouda (soja) kaas gekocht, nou de merknaam dekt de lading zou ik maar zeggen .. :(

* van de ruijter - volgens mij is dat vegan, iig als ik zo naar de ingrediënten kijk dan (op het kopje 'aroma' na :?: ). Let op: veel andere producten van de ruijter bevatten E120/karmijn.

Edit: gezien ze de site structuur van Food-Info is veranderd is de link nu: E120/Karmijn.
Laatst gewijzigd door B op di apr 19, 2005 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjamin - made in 1984 - vegan
Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps »

Kokosbrood is soms ook vegan, vooral de goedkopere soorten. De dure hebben vaak honing.
Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Toeps schreef:Kokosbrood is soms ook vegan, vooral de goedkopere soorten. De dure hebben vaak honing.
Volgens deze topic is er geen kokosbrood die vegan is, ik heb het ook nooit kunnen vinden.
http://www.veganisme.non-profit.nl/foru ... sc&start=0
Maar als jij er een weet dan willen wij het op dit forum ook weten.
Er zit altijd wel iets van E120, gelatine of honing in. E120 wordt ook wel eens aangeduid met de naam Cochenille of Karmijn.
Vaak nog niet eens vegetarisch dus.
Fee

Bericht door Fee »

Plz vegan kokosbrood!

Groet,

Fee
Apraxia

Bericht door Apraxia »

Eivrije eiersalade. Tonijnvrije tonijnsalade.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Zelf hummus maken (keukenmachine is handig, en je kan het wel een krappe week bewaren).
Komkommersalade kan je ook zelf maken en een paar dagen mee doen.
Avocado is snel geprakt, beetje zout en versgemalen zwarte peper erop.

Er was 1 sojakaas (uit Engeland) die ik een tijdje wel aankon, maar dat ging vrij snel over.

Tahin met banaan!
Pindakaas met sambal.
Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps »

Dick schreef:
Toeps schreef:Kokosbrood is soms ook vegan, vooral de goedkopere soorten. De dure hebben vaak honing.
Volgens deze topic is er geen kokosbrood die vegan is, ik heb het ook nooit kunnen vinden.
http://www.veganisme.non-profit.nl/foru ... sc&start=0
Maar als jij er een weet dan willen wij het op dit forum ook weten.
Er zit altijd wel iets van E120, gelatine of honing in. E120 wordt ook wel eens aangeduid met de naam Cochenille of Karmijn.
Vaak nog niet eens vegetarisch dus.
Ja hebt gelijk. Die ene waarvan ik dacht dat ie vegan was blijkt toch gelatine te hebben, al staat dat niet op de verpakking. :x Staat ook in dat andere topic.
Gorker

Bericht door Gorker »

Yo
De albert heijn verkoopt ook vegetarische (oei, nou moet ik even denken of dat ook veganistisch is) smeeworsten die ik zelf best wel lekker vind, ook is de biologische pindakaas aan te raden.
reggie

Bericht door reggie »

nee,deze bevatten kippeeiwit
GorkerMorker

Bericht door GorkerMorker »

Jammer :(
Nou ben ik ook geen echte veganist, ik eet geen vlees maar ik eet wel eieren kaas (vegetarische uiteraard) en ik drink melk, maar wel onder de voorwaarde dat alles biologisch moet zijn. Ik denk namelijk dat ik dieren beter help door diervriendelijke producten te kopen dan door ze helemaal niet te kopen. Door demeter eieren, biologische melk, en vegetarische kaas te kopen creeër je concurenten voor de ondiervriendelijke ondernemingen.
Apraxia

Bericht door Apraxia »

Dat is dan volgens mij meer een excuus voor jezelf :roll:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.
Plaats reactie