Rare kleuren haarverf

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

Rare kleuren haarverf

Bericht door Apraxia »

Ik wil graag een deel van mijn haar blauw (ofzo) verven. Ik heb al vegan blondeerspul gevonden (ben rood van mezelf) van Hennaplus. Nu zoek ik nog een merk vegan haarverf. Ik zie regelmatig in vage winkeltjes van die leuke kleuren maar daar weet ik niet van of ze vegan zijn.
Online bestellen is duur/niet rendabel.

Iemand een tip?ofzo) verven.

Patty

Bericht door Patty »

Ik weet hier niet het antwoord op, maar het brengt wel een vraag in me op.

Weet iemand of er een site bestaat met kapperszaken die vegan haarkleuring gebruiken?

Mijn kapper heeft zelf namelijk geen flauw idee.
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er ook slachtvelden zijn----Leo Tolstoy

Restriction is the word of sin----Aleister Crowley

Jan

Bericht door Jan »

Haarverf valt onder de cosmeticawetgeving. Dit houdt o.a. in dat op de verpakking aangegevens moet worden wat er in zit. Hiermee kan je al redelijk inschatten of het product vegan is of niet.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

volgens mij hebben ze bij de bijenkorf in de chill out wel rare kleuren haarverf, maar of die vegan zijn, zou ik niet weten
ook hebben ze bij gothic winkeltjes vaak wel rare kleuren haarverf, maar wederom heb ik geen idee of dat vegan is
(ik kan mijn haar zelf niet in een rare kleur kleuren vanwege mijn werk)

vegan revolution

Bericht door vegan revolution »

Het probleem blijft natuurlijk wel dat bijna alle verf op dieren is getest.
Voor info voor proefdiervrije verf (waaronder henna plus) kijk op http://www.proefdiervrij.nl

Jan

Bericht door Jan »

Weer het verhaal dat cosmetica (vaak, altijd, meestal) op dieren wordt getest. Dit is in Nederland (en de meeste andere landen van de EU) al decennia ongebruikelijk en vanaf 2009 helemaal verboden.

In sommige andere landen gebeurt dit nog wel veel, maar het is echt niet zo dat alleen cosmetica die aangemeld is bij proefdiervrij niet op proefdieren getest is.

Maar uiteraard, als je extra zekerheid wilt hebben is het wel zinvol om dit op de een of andere manier uit te zoeken. Ook bij de fabrikant navragen heeft zin, al was het maar dat ze zich dan mogelijk realiseren dat ze dat niet moeten doen, ook niet in die landen waar dit nog wel is toegestaan.

De stelling dat bijna alle haarverf op dieren wordt getest wil ik wel aangetoond zien, hoewel ik me wel kan voorstellen dat zeker de permanente haarkleuring (erg gevaarlijk spul, gewoon niet gebruiken) vaak nog wel op dieren wordt getest.

Iemand

Bericht door Iemand »

Eerst stond er op de pagina van een groot bedrijf wel dat star gager in ieder geval proefdier vrij was.Nu staat dat er niet meer en of het vegan is valt al helemaal te betwijfelen.Mischien bij de kinki kappers ofzo?Daar hebben ze in ieder geval rare kleuren.Verder komt er even niets in me op ik heb het wel ergens een keer op internet zien staan...er is dus nog hoop :wink:

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Iemand schreef:Eerst stond er op de pagina van een groot bedrijf wel dat star gager in ieder geval proefdier vrij was.Nu staat dat er niet meer en of het vegan is valt al helemaal te betwijfelen.Mischien bij de kinki kappers ofzo?Daar hebben ze in ieder geval rare kleuren.Verder komt er even niets in me op ik heb het wel ergens een keer op internet zien staan...er is dus nog hoop :wink:
volgens mij werken ze bij kinki kappers met l'oreal kleuringen

Iemand

Bericht door Iemand »

Idd daar had ik dus helemaal niet aan gedacht :roll: :oops:

Iemand

Bericht door Iemand »

Het bestaat wel:http://www.garment-district.com/store/a ... _index.htm maar dat is dus wel op internet ik zoek nog even voor je verder. :)

Iemand

Bericht door Iemand »

Okee post nummer drie! :D Er is heel weinig te vinden maar in de meeste gothic winkels verkopen ze dit merk.Ik weet niet precies wat er inzit maar mischien kan je even mailen om het te vragen?link:www.attitudeholland.nl/default.asp?clus ... 7&pageid=2

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Iemand schreef:Okee post nummer drie! :D Er is heel weinig te vinden maar in de meeste gothic winkels verkopen ze dit merk.Ik weet niet precies wat er inzit maar mischien kan je even mailen om het te vragen?link:www.attitudeholland.nl/default.asp?clus ... 7&pageid=2
dat merk verkopen ze dus ook bij de chill out in de bijenkorf (tenminste een hele tijd geleden wel)

Gast

Bericht door Gast »

in belgië bestaat er wel zoiets als de biokapper, dus misschien een stapje over de grens wagen?

Plaats reactie