B12 nieuwe informatie

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
NVV
Contacteer:

B12 nieuwe informatie

Bericht door NVV »

De NVV is momenteel druk bezig om een document samen te stellen met informatie voor veganisten over vitamine B12. Tot dit af is zullen we volstaan met de volgende link:
http://www.veganisme.non-profit.nl/btwaalf.htm
Veganisme voelt goed
Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Wanda »

"Some people have argued that a lot of species of lower mammals do not need B-12. The reason why this is true is that a lot of species that are primarily vegetarian animals eat their feces. Human research also has shown if you eat your feces, you will get enough B-12. Dr. Herbert sponsored research in England where vegan volunteers with a documented B-12 deficiency were fed B-12 extractions made from their own feces. It cured their B-12 deficiency. So, there is a natural vegan way to do it. It may not be the most tasteful way, however."

Dus al die dure pillen zijn helemaal niet nodig! :lol:
Tinus

Bericht door Tinus »

Misschien gebakken met een uitje en een beetje sojasaus en sambal? 8)
reggie

Bericht door reggie »

nee neem dan een konijnenkeutel uit het bos,overgoten met chocolade,en ingepakt in een gekleurd suiker laagje
m&ms
Tinus

Bericht door Tinus »

reggie schreef:nee neem dan een konijnenkeutel uit het bos,overgoten met chocolade,en ingepakt in een gekleurd suiker laagje
m&ms
Een konijnenkeutel is niet veganistisch :(
TK

Bericht door TK »

Wanda schreef:"Some people have argued that a lot of species of lower mammals do not need B-12. The reason why this is true is that a lot of species that are primarily vegetarian animals eat their feces. Human research also has shown if you eat your feces, you will get enough B-12. Dr. Herbert sponsored research in England where vegan volunteers with a documented B-12 deficiency were fed B-12 extractions made from their own feces. It cured their B-12 deficiency. So, there is a natural vegan way to do it. It may not be the most tasteful way, however."

Dus al die dure pillen zijn helemaal niet nodig! :lol:
Over poepeten gesproken, ken je Salo? :P

(Kutfilm hoor bye the way.)
Laatst gewijzigd door TK op zo okt 17, 2004 1:24, 3 keer totaal gewijzigd.
You and I will meet one day under a nightsky lit by soft black stars.
Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Tinus schreef:Een konijnenkeutel is niet veganistisch :(
En waarom niet?
Marla

Bericht door Marla »

Ze zouden een soort klein apparaatje op de markt moeten brengen waarmee je zelf de b12 uit je poep kan filteren, hahahah

Nee, ik doe het liever zoals koeien enzo doen, gewoon wat bacterien in je maag het laten produceren...

Wat is er niet vegan aan konijnenkeutels?
Apraxia

Bericht door Apraxia »

Dat het uit de aars van een knijn komt? :roll:
Zen

Bericht door Zen »

Wanda schreef:Dr. Herbert sponsored research in England where vegan volunteers with a documented B-12 deficiency were fed B-12 extractions made from their own feces. It cured their B-12 deficiency. So, there is a natural vegan way to do it.
Human feces? :shock: De mens is even zo goed een dier. Strict gezien is dat dus helemaal niet veganistisch! Tenminste, als je ervanuit gaat dat je ernaar streeft om dierlijke producten geheel te mijden. Aan de andere kant, er komt natuurlijk geen uitbuiting bij kijken (geldt ook voor de uitwerpselen van een konijn). Dus, waarom niet... het is in dat geval "gewoon" vegan... ;)
Cut cold stone with a warm heart
Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Zen schreef:Human feces? :shock: De mens is even zo goed een dier. Strict gezien is dat dus helemaal niet veganistisch!
Grote onzin natuurlijk.
Je neemt dan de definitie veel te letterlijk, waarbij je de achterliggende reden totaal negeert.

"Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as possible and practical, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing, or any other purpose. In dietary terms, it refers to the practice of dispensing with all animal produce, including meat, fish, poultry, eggs, animal milks, honey, and their derivatives. (International Vegetarian Union)"

Het gaat om de "exploitation" en "cruelty".

Als je het zo strict toepast, dan is borstvoeding dus ook niet veganistisch. En ik weet dat er mensen zijn die dat zeggen. Mijn eigen mening: grote onzin!
Zen

Bericht door Zen »

Wanda schreef:
Zen schreef:Human feces? :shock: De mens is even zo goed een dier. Strict gezien is dat dus helemaal niet veganistisch!
Grote onzin natuurlijk.
Je neemt dan de definitie veel te letterlijk, waarbij je de achterliggende reden totaal negeert.

"Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as possible and practical, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing, or any other purpose. In dietary terms, it refers to the practice of dispensing with all animal produce, including meat, fish, poultry, eggs, animal milks, honey, and their derivatives. (International Vegetarian Union)"

Het gaat om de "exploitation" en "cruelty".

Als je het zo strict toepast, dan is borstvoeding dus ook niet veganistisch. En ik weet dat er mensen zijn die dat zeggen. Mijn eigen mening: grote onzin!
Met andere woorden je herhaalt wat ik in mijn post al aangegeven heb. Maar selectief quoten was kennelijk te verleidelijk. Je had ook de hele post kunnen lezen... :roll:

Al kijk je alleen maar naar het woord dat direct volgt op waar je quote eindigt, ik bedoel maar.

Het per definitie vermijden van alle dierlijke producten kan moeilijk een doel op zich genoemd worden lijkt mij, toch zijn er definities die zo'n beeld niet uitsluiten. Dat was het enige punt dat ik maakte, dat dit klopt bewijst de post van Tinus.
Cut cold stone with a warm heart
Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Zen schreef:Het per definitie vermijden van alle dierlijke producten kan moeilijk een doel op zich genoemd worden lijkt mij, toch zijn er definities die zo'n beeld niet uitsluiten. Dat was het enige punt dat ik maakte, dat dit klopt bewijst de post van Tinus.
Oke. Sorry!
Ik dacht dat je echt serieus vond dat je eigen ontlasting eten niet veganistisch is.
Beetje gevoelig punt, omdat tegen mij gezegd werd dat mijn kinderen niet veganistisch waren toen ze borstvoeding kregen. Al die frustratie van toen kwam er nu even uit.
Tinus

Bericht door Tinus »

Om toch even serieus op een grap door te gaan, die konijnenkeutel hoeft natuurljik niet veganistisch verantwoord te zijn. Indien je, zoals Reggie aangeeft, de keutel uit het bos haalt, kan het inderdaad. Mocht dit echter erg populair worden onder ons, dan zal er een tekort aan konijnenkeutels ontstaan en zullen ze industrieel geproduceerd gaan worden in grote keutelfabrieken met konijnen in kleine hokjes. Een soort legbatterijen dus. :?
reggie

Bericht door reggie »

Nu weet ik wel dat konijnen de zachte keutels ,s nachts direct weer opeten.
Dit doen ze niet meer met de harde keutels.
Dus ik weet niet of er in de harde konijnekeutel nog voldoende B12 zit,alhoewel hij wel weer het darmkanaal heeft gepasseerd.
ik weet ook niet of konijnen de keutels enkel eten voor B12 of dat ze zo slecht kunnen verteren in 1x

Ik hoop dat de huidige B12 tabletten niet (meer)getest worden op dieren.

Wat is er trouwens mis met het oprapen van een keutel uit de vrije natuur.
ik denk dat het psychisch makkelijker is om een konijnekeutel op te eten dan je eigen hoopje
Gastrix

Bericht door Gastrix »

reggie schreef:Wat is er trouwens mis met het oprapen van een keutel uit de vrije natuur.
Niets dus.

Maar smaken verschillen.... ;)
TK

Bericht door TK »

Tinus schreef:Om toch even serieus op een grap door te gaan, die konijnenkeutel hoeft natuurljik niet veganistisch verantwoord te zijn. Indien je, zoals Reggie aangeeft, de keutel uit het bos haalt, kan het inderdaad. Mocht dit echter erg populair worden onder ons, dan zal er een tekort aan konijnenkeutels ontstaan en zullen ze industrieel geproduceerd gaan worden in grote keutelfabrieken met konijnen in kleine hokjes. Een soort legbatterijen dus. :?
Of fabrieken waarin zwangere vrouwen gedwongen worden om hun melk af te staan voor massaconsumptie. 8) :lol:

Grapje hoor Wanda! :D
You and I will meet one day under a nightsky lit by soft black stars.
xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

gatverdamme :lol:
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!
Plaats reactie