laulita schreef:hallo!
hoe kan ik pannenkoeken maken?
kan pannenkoekmix van de c1000 ?
en moet het ei ergens door vervangen worden ?
Ei hoef je niet perse in pannenkoeken. En vervangen hoeft niet echt.
Ik weet niet wat er in de pannenkoekmix zit van C1000, dus kan niet zeggen of dat geschikt is.
Recept:
1 pak meergranenpannekoekenmeel 500 gram
1 pak sojamelk 1 liter
2 zakjes vanillasuiker
wat zout ...
Ik doe ook een klein beetje olie door het beslag heen.
En dan alles even mixen en dan een pannetje met een beetje olie en wat pannenkoekenbeslag erop en bakken.
met alleen water en meel kun je ook pannekoeken maken. de smaak wordt toch met name bepaald door overige ingredienten. Ik ben persoonlijk erg fan van champignons op mijn pannekoek .
Dennis schreef:met alleen water en meel kun je ook pannekoeken maken. de smaak wordt toch met name bepaald door overige ingredienten. Ik ben persoonlijk erg fan van champignons op mijn pannekoek .
Ah, super. Wat is dan het recept als ik vragen mag?
Ik gebruik altijd sojamelk maar die is altijd een beetje gezoet, in ieder geval bij die van de merken die ze hier verkopen en dat is niet zo lekker tenzij je er iets zoets op doet, het ruikt wel lekker, naar popcorn een beetje.
Nou, ik heb vanmiddag wat pannenkoeken gegeten.
Ik had sinaasappelsap door het beslag gedaan en ze zijn goed gelukt!
door de sojamelk smaakt het een beetje vanille achtig ofzoiets
erg lekkerrr!
ik ga ze morgen weer eten
i love pannenkoeken !
kaneel erop is ook lekker trouwens
of beetje cacao
nou ja
ik ga weer koninginnedag vieren..
en bruin worden (hoop ik)
Morgen (of eigenlijk alweer vandaag) ga ik ook pannenkoeken bakken. Ik heb nu genoeg recepten. Op Koninginnedag was ik in Ijburg (Amsterdam) op het strand (Blijburg aan Zee) en daar werden pannenkoeken gebakken. Helaas zat er melk doorheen
en het beslag was al kant en klaar, dus jammer voor mij .
Eigenlijk was het tijdens Koninginnedag overal wel moeilijk voor veganisten om te eten. De Bolhoed was gesloten. Dus het werd een shoarmatent (daar zijn er wel genoeg van) waar ik een falafelschotel nam zonder de sauzen (want daar zit waarschijnlijk weer mayo in).
Lekker, alleen de jus d'orange / spa rood toevoeging viel weg door de vanillesuiker. En ik heb er toch veel van in gedaan.
Ik had de volgende verhoudingen:
200 gram bloem
4 dl sojamelk
1 zakje vanillesuiker ( 8 gram)
van de overige ingrediënten een scheut
voor 3 dikke pannenkoeken van 20 cm diameter, volgende keer gebruik ik iets meer melk (5dl) om 4 dunne pannenkoeken te maken, want het beslag was wel dik.
Barbie schreef:Bij festival Ravage Royaal in A'dam hadden ze wel heerlijk vegan broodjes op koninginnedag!
Mmm, maar ik krijg nu ook zin in pannekoeken...
Vandaag heb ik pannenkoeken gemaakt met de egg replacer van Orgran No Egg.
200 gram bloem
500 ml sojamelk
een beetje zout
een scheutje olijfolie
1 zakje van 8 gram vanillesuiker
en het equivalent van 4 eieren aan egg replacer ( 4 theelepels poeder + 8 eetlepels water)
Eerst de egg replacer aangemaakt, dan de 1/3 deel van het bloem en 1/3 deel van de melk en zou en olijfolie en dan goed roeren en daarna weer een 1/3 deel bloem/melk erbij en goed roeren enz.
Ik kon er dit keer 4 pannenkoeken van bakken. Wat mij opviel was dat het beslag wat plakkeriger was en er ontstonden wat gaatjes in de pannenkoeken en de pannenkoeken waren niet echt mooi egaal.Iets wat ik de vorige keer niet had (of wat mij niet was opgevallen).
Het kan ook aan de verhouding bloem/melk liggen die was de vorige keer 200 g bloem en 400 ml melk.
De vorige keer had ik spa rood en jus d'orange i.p.v. de egg replacer gebruikt om de pannenkoeken luchtiger te krijgen. In mijn herinnering vond ik dat de vorige keer de pannenkoeken beter gelukt waren.