Dus ik vroeg me af of hier iemand ideeën heeft?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Ik zou je vriendje niet gelijk de veganistische hoek induwen.Ananas schreef:Ik heb sinds kort een nieuw vriendje, en door mij is hij geïnteresseerd geraakt in vegetarisch, al dan niet veganistisch eten. Maar hij heeft een soja allergie, en hij vroeg mij hoe hij dan aan proteïnen zou kunnen komen. Ik dacht aan noten, peulvruchten en seitan, maar kan verder niet zoveel bedenken omdat ik zelf toch veel soja eet.
Er zijn prima boeken te vinden speciaal gericht op vegan peulvruchten-recepten; misschien is dat wat voor je?Ananas schreef:Ik heb sinds kort een nieuw vriendje, en door mij is hij geïnteresseerd geraakt in vegetarisch, al dan niet veganistisch eten. Maar hij heeft een soja allergie, en hij vroeg mij hoe hij dan aan proteïnen zou kunnen komen. Ik dacht aan noten, peulvruchten en seitan, maar kan verder niet zoveel bedenken omdat ik zelf toch veel soja eet.
Ik push helemaal niet, ik heb helemaal niets over zijn eetgewoonten gezegd. We hebben het wat eten betreft alleen gehad over mijn keuze om zo te leven. Hij kwam spontaan met de vraag van goh wat zou ik dan kunnen eten en ik was er zelf eigenlijk behoorlijk verbaasd over.veglife schreef:Ik zou je vriendje niet gelijk de veganistische hoek induwen.Ananas schreef:Ik heb sinds kort een nieuw vriendje, en door mij is hij geïnteresseerd geraakt in vegetarisch, al dan niet veganistisch eten. Maar hij heeft een soja allergie, en hij vroeg mij hoe hij dan aan proteïnen zou kunnen komen. Ik dacht aan noten, peulvruchten en seitan, maar kan verder niet zoveel bedenken omdat ik zelf toch veel soja eet.
Geen dank, maar ik denk niet dat je mijn reactie bedoelde. Was hij verbaasd over de seitan en noten? Lijkt mij nogal beperkt om dit dagelijks te eten. Ik vrees dat het een deceptie zou worden, wat erg jammer zou zijn.Ananas schreef:Ik push helemaal niet, ik heb helemaal niets over zijn eetgewoonten gezegd. We hebben het wat eten betreft alleen gehad over mijn keuze om zo te leven. Hij kwam spontaan met de vraag van goh wat zou ik dan kunnen eten en ik was er zelf eigenlijk behoorlijk verbaasd over.veglife schreef:Ik zou je vriendje niet gelijk de veganistische hoek induwen.Ananas schreef:Ik heb sinds kort een nieuw vriendje, en door mij is hij geïnteresseerd geraakt in vegetarisch, al dan niet veganistisch eten. Maar hij heeft een soja allergie, en hij vroeg mij hoe hij dan aan proteïnen zou kunnen komen. Ik dacht aan noten, peulvruchten en seitan, maar kan verder niet zoveel bedenken omdat ik zelf toch veel soja eet.
Maar bedankt voor de reacties in elk geval!
Ik snap niet helemaal waarom je precies zo moeilijk doet? Ananas zegt dat haar vriend geinteresseerd is en jij maakt ervan dat zij (?) hem pusht, dan geven mensen aan dat je seitan, noten en peulvruchten kunt eten (meer dan genoeg keuze lijkt me, helemaal niet beperkt) en dan ga je verder met ehm... niet-positieve reacties geven.veglife schreef: Geen dank, maar ik denk niet dat je mijn reactie bedoelde. Was hij verbaasd over de seitan en noten? Lijkt mij nogal beperkt om dit dagelijks te eten. Ik vrees dat het een deceptie zou worden, wat erg jammer zou zijn.
Voor pas beginnende veganisten is het erg lastig om hun weg te vinden, zeker als daar nog een soja allergie bij komt kijken. Ik zou zeker niet aanmoedigen om van vleeseter naar veganist te gaan. Een geleidelijk proces zou beter op zijn plaats zijn.Ik snap niet helemaal waarom je precies zo moeilijk doet?
Nee hoor, enkel niet gelijk de veganistische hoek induwen. Dat antwoord slaat tevens op mijn antwoord hierboven.en jij maakt ervan dat zij (?) hem pusht
Prima, die keuze mag je hebben. Ik vind het vrij beperkt en die keuze mag ik hebben. Ik zou iemand met een soja allergie nooit adviseren om veganist te worden.meer dan genoeg keuze lijkt me
Dat lijkt mij nu precies wat Ananas vraagt...veglife schreef: Voor pas beginnende veganisten is het erg lastig om hun weg te vinden, zeker als daar nog een soja allergie bij komt kijken. Ik zou zeker niet aanmoedigen om van vleeseter naar veganist te gaan. Een geleidelijk proces zou beter op zijn plaats zijn.
Maar dat staat toch ook nergens dat zij dat doet? Ik vind het nogal raar om dat gelijk te insinueren.Nee hoor, enkel niet gelijk de veganistische hoek induwen. Dat antwoord slaat tevens op mijn antwoord hierboven.en jij maakt ervan dat zij (?) hem pusht
Omdat je één ding niet kan eten?Prima, die keuze mag je hebben. Ik vind het vrij beperkt en die keuze mag ik hebben. Ik zou iemand met een soja allergie nooit adviseren om veganist te worden.
Probeer dat maar eens een halfjaar vol te houden, ik denk dat de noten en peulvruchten je neus uitkomen, althans wel bij mij!Volgens mij zouden veel meer veganisten soja eens moeten gaan zien als iets voor af en toe, niet als standaard.
Nee, hier wordt toch het meeste van gemaakt. Als ik iedere dag peulvruchten zou moeten eten wel. Misschien, en blijkbaar, dat dit voor anderen toch anders ligt.Sakura schreef:en die soja wordt je niet beu?
Dat ben jij, daarom kan Ananas' vriend het toch nog wel proberen? Om bij voorbaat al te zeggen dat het niet kan, dat slaat nergens op.veglife schreef:Probeer dat maar eens een halfjaar vol te houden, ik denk dat de noten en peulvruchten je neus uitkomen, althans wel bij mij!Volgens mij zouden veel meer veganisten soja eens moeten gaan zien als iets voor af en toe, niet als standaard.
er zijn toch meer verschillende soorten peulen?veglife schreef:Nee, hier wordt toch het meeste van gemaakt. Als ik iedere dag peulvruchten zou moeten eten wel. Misschien, en blijkbaar, dat dit voor anderen toch anders ligt.Sakura schreef:en die soja wordt je niet beu?