Ik had marsepein uit duitsland, ik heb de verpakking al weg gedaan maar kan zodra ik n nieuwe heb wel even het merk door geven. Maar het was gewoon standaart marsepein, zo'n beetje creme kleurige blok. Ik heb n beetje op gevoel de poedersuiker gedaan aangezien in nog 1/3 ofzo in de bus had zitten. Maar het is goed om ongeveer 200 gr. marsepein op 100 gram poedersuiker aan te houden. Dan kun je het heel makkelijk uitrollen (voor het uitrollen leg ik ook wat poedersuiker op het aanrecht want bij het uitrollen moet je veel kracht zetten wil je t n beetje dun uitrollen en dan weet je zeker dat het niet blijft plakken)Marla schreef:Spannend, blijft dat wel heel in de post trouwens?
@ Marloes: wat voor marsepein heb je gebruikt en hoeveel poedersuiker heb je er dan doorheen gedaan? Ik wilde namelijk een keer kleine bloemen van marsepein maken (zoals die op de green tea cupcakes) en had het ook wel gemengd met poedersuiker maar het bleef nog steeds veel te slap, het was met geen mogelijkheid te snijden want je trok het dan gewoon stuk, erg jammer.
Dan word het heel makkelijk om bloemetjes te maken, misschien kun je er dan wel heel iets minder poedersuiker bij doen, dan plakt het misschien iets meer en dan blijven de blaadjes beter aan elkaar zitten (van de bloemetjes).