Nieuw forum
-
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Re: Nieuw forum
Ja dat zijn nieuwe dingetjes in de software.
Wat is het verschil tussen de 'nieuwe berichten'-icoontjes? er is nog gewoon de zonnebloem, en andere rode...
-
- Site Admin
- Contacteer:
Een zonnebloem betekent dat er een nieuw bericht in het forum zit. Een vegan (groen) icoon is waar alles gelezen is.
Je hebt ook nog een paar icoontjes waar blauw dat is en rood waar nieuwe berichten staan.
Deze icoontjes zullen nog vervangen worden met iets anders. Maar dat komt nog. Die blauwe staan nog bij fora waar meer subfora in zitten.
Je hebt ook nog een paar icoontjes waar blauw dat is en rood waar nieuwe berichten staan.
Deze icoontjes zullen nog vervangen worden met iets anders. Maar dat komt nog. Die blauwe staan nog bij fora waar meer subfora in zitten.
Oké, bedankt voor de uitleg!
- Valkyrjur
Als je op een linkje klikt, opent die niet in een nieuw scherm. Kan dat aangepast worden? Ik heb nl. al een paar keer het hele forum weggeklikt 

Waarom kun je dit nieuwe forum eigenlijk niet bereiken via veganisme.org/forum?
Ik vind het heel onhandig om altijd eerst naar de startpagina te moeten gaan....
Ik vind het heel onhandig om altijd eerst naar de startpagina te moeten gaan....
- Valkyrjur
Marla: als je in de adresbalk begint te typen, komt hij vanzelf in beeld (bij mij wel tenminste). Je moet dan klikken op http://www.veganisme.org/phpBB3
Edit: al is /forum natuurlijk inderdaad handiger.
Edit: al is /forum natuurlijk inderdaad handiger.
-
- Site Admin
- Contacteer:
http://www.veganisme.org/phpBB3/Marla schreef:Waarom kun je dit nieuwe forum eigenlijk niet bereiken via veganisme.org/forum?
Dat is de directe link. Gewoon opnieuw instellen in je bookmarks

Of tikte je steeds het adres in? Doen anderen dat ook?
Anders zal ik een redirect instellen. Maar wilde dit ook doen ivm spambots die anders de nieuwe locatie weten en je ze zo blokkeert ook. Hoewel de huidige software wel goed kan blokkeren. Maar je weet maar nooit.
Als je eenmaal op de beginpagina van het forum zit kun je hem ook aan je Favorieten toevoegen. Zo werk ik altijd met sites die ik regelmatig bezoek.
Ik tik meestal het adres in, zeker nu omdat ik elke keer op een andere pc zit.
Ik vind trouwens die aanduiding van nieuwe berichten nog steeds niet echt duidelijk, waarom is het soms een zonnebloem en soms met een rood icoontje?
Ik vind trouwens die aanduiding van nieuwe berichten nog steeds niet echt duidelijk, waarom is het soms een zonnebloem en soms met een rood icoontje?
Sorry nog 1 dingetje
(daarna houd ik op, echt!)
Klopt het dat de zoekfunctie nog niet werkt? Ik ging net zoeken op iets waarvan ik zeker weet dat dat recentelijk nog besproken is maar hij vond niks....

Klopt het dat de zoekfunctie nog niet werkt? Ik ging net zoeken op iets waarvan ik zeker weet dat dat recentelijk nog besproken is maar hij vond niks....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Ik laat nu de zoekindex e.d. opnieuw creeeren. Dan zou het in theorie dan moetne werken. Kan even duren dat proces. Ik laat weten of het klaar is.
-
Ik vind het goed dat dit forum nu veiliger is, maar ik kan niet echt aan de lay out wennen...
Ik vind het onoverzichtelijk; en de avatars enz staan nu rechts. Ik heb een beeld dat bijna volledig is opgevuld door (welliswaar mooie) zonnebloemen, en een klein stuk is maar forum.
Ik vind het onoverzichtelijk; en de avatars enz staan nu rechts. Ik heb een beeld dat bijna volledig is opgevuld door (welliswaar mooie) zonnebloemen, en een klein stuk is maar forum.
Ik vind het ook wel irritant dat de avatars nu rechts staan.Dennis schreef: In een topic staan de avatars en namen nu rechts. Persoonlijk vind ik dat niet prettig. Links is fijner, vrijwel elk forum doet dat, en ik kijk altijd naar links om te kijken van wie het topic is en dan ga ik de post lezen. Die volgorde hanteer ik altijd, maar nu moet ik dus rechts kijken voor de persoon die heeft gepost. Druist natuurlijk in tegen alle conditionering die je op school kreeg om van links naar rechts te werken...
Op een ander forum met de zelfde software bied men gebruikers ook een skin aan waar de avatars op de "normale" plaats staan.
En inderdaad, de border kan wel wat smaller.
En nu nog wat positiefs

Goed dat jullie upgraden, hopelijk ging de conversie redelijk soepeltjes voor jullie.
Oh, nog wat.....
Ik zag in m'n gebruikerspaneel dat je nu lid kunt worden van bepaalde groepen.
Ik weet toevallig wat "geregistreerde gebruikers betekend" maar misschien is het goed daar een omschrijving bij te zetten van wat het is?
En chit chat, is dat nog steeds alleen voor "meer dan 50 berichten" leden?
Ik zag in m'n gebruikerspaneel dat je nu lid kunt worden van bepaalde groepen.
Ik weet toevallig wat "geregistreerde gebruikers betekend" maar misschien is het goed daar een omschrijving bij te zetten van wat het is?
En chit chat, is dat nog steeds alleen voor "meer dan 50 berichten" leden?
-
- Site Admin
- Contacteer:
Ja, alleen voor als je 50+ berichten hebt. Gaat nu geheel automatisch.
Inderdaad meer linken naar de index (of de banner met zonnebloemen een link naar de index maken), omdat het mu nu enkele klikken kost voordat ik daar ben. Kan het niet in de leden-uitloggen-gebruikerspaneel-etc-lijn staan?
En het zou inderdaad fijn zijn als bij ongelezen berichten de berichten die je gelezen hebt verdwijnen.
En het zou inderdaad fijn zijn als bij ongelezen berichten de berichten die je gelezen hebt verdwijnen.
Dat vind ik ook erg vervelend. Ook als ik een bericht met link wil plaatsen en dan op Voorbeeld klik en dan de link test, kan ik niet meer terug naar het bericht en moet ik alles opnieuw invoeren. Zou idd handig zijn als links in een nieuw venster openen.Valkyrjur schreef:Als je op een linkje klikt, opent die niet in een nieuw scherm. Kan dat aangepast worden? Ik heb nl. al een paar keer het hele forum weggeklikt
-
- Site Admin
- Contacteer:
Linkje word nu in nieuw venster geopend.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Ik zal kijken of ik delen nog iets meer kan afscheiden van elkaar.Dennis schreef:Het is vooral onoverzichtelijk door het kleurgebruik.
Het zou m.i. al veel helpen als er meer lijntjes komen om een afscheiding aan te geven (en dan bedoel ik met name verticaal).
Dat was de oude oude versie die je nog gebruikte.En nu moet ik even speculeren, maar ik had de indruk dat het oude forum automatisch de volle breedte van mijn venster innam. Nu is het een smal forumpje (bij mij dan iig).
Nee, volgens mij zelfs groter.En, weer speculatie, wordt er gebruik gemaakt van een kleinere lettergrootte in de topics.
That will never happenDat is even zo snel mijn 'kritiek', ik zou er geen bezwaar tegen hebben om het oude forum weer terug te zien komen.