Koeienrusthuis

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xjudithx
Leefwijze: veganist

Koeienrusthuis

Bericht door xjudithx » vr jan 11, 2008 16:37

Hallo allemaal,
Zijn jullie op de hoogte van dit koeienrusthuis De Leemweg? Klik hier voor de site
Ik vind het een geweldig initiatief en ik hoop dat veel mensen hen financieel of op een andere manier zullen steunen zodat ze hun werk nog lang kunnen voortzetten.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » vr jan 11, 2008 16:47

Die foto! :heart: Hoe ze staat te genieten :P

Leuk dat ze dit doen!

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » vr jan 11, 2008 18:42

daar wordt ik nu intens-gelukkig van

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr jan 11, 2008 19:35

Ik had er al eerder over gelezen, volgens mij in het blad Leven van de Ned. Vegetariërs Bond. Ik heb nu een berichtje geplaatst in het gastenboek. :wink:

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr jan 11, 2008 19:47

Enkele jaren geleden heb ik De Leemweg bezocht samen met iemand die er een stuk over schreef voor Vega! Jaren eerder al had ik een lezing van Bert Hollander bijgewoond die me er voor het eerst op wees dat ook aan melk dierenleed kleeft. Het is echt ontzettend leuk om te horen hoe hij over de koeien praat (nuchter en tegelijk duidelijk heel betrokken, woont er ook tussen) en ermee omgaat. Verdient alle steun!

Veganpix

Bericht door Veganpix » za jan 12, 2008 13:07

Marlies schreef:Enkele jaren geleden heb ik De Leemweg bezocht samen met iemand die er een stuk over schreef voor Vega!...
Ja klopt, dat was in het herfst-winternummer 2005. Die heb ik nog, de eerste Vega! die ik kreeg. Dan was het dus dit blad geweest en niet in Leven, of het moet daar ook nog een keer in gestaan hebben, dat weet ik niet meer, ik krijg ook zoveel bladen.... :wink:

Wen

Bericht door Wen » za jan 12, 2008 19:51

Prachtig. En de geboorte van het kalf met al die koeien die er eens naar komen kijken:)

Mijn hart breekt als ik aan al die andere koeien denk. Elke koe verdient toch zo'n goede thuis.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za jan 12, 2008 19:52

Ik had het ook al eens gelezen in een Vega!. Ik vind het echt een mooi initiatief, zou er best weleens heen willen ^^

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » wo jan 16, 2008 23:30

Wen schreef:Prachtig. En de geboorte van het kalf met al die koeien die er eens naar komen kijken:)

Mijn hart breekt als ik aan al die andere koeien denk. Elke koe verdient toch zo'n goede thuis.
Er is mij ooit eens gezegt dat koeien al gauw vergeten dat hun kalfje hun is ontnomen.Er is een tijd geweest dat ik dagelijks een fikse wandeling maakte met mijn vader, en waarin we dagelijks in een dorpje terechtkwamen, waar koeien in de wei stonden, het viel op dat er plotseling een kalfje aanwezig/geboren was, en in korte tijd weer verdween, waardoor de moeder van het kalf huilde om haar jong, ze loeide en ze loeide maar, en de foto's van deze opvang van de geboorte van een kalf bevestigen het gemis alleen maar, je kunt heel duidelijk zien dat deze wezens van elkaars vlees en bloed behoorlijk op elkaar gesteld zijn.
Iemands bloedverwant afpakken, daar breekt je hart van.
Daar ben ik het roerend met je over eens.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do jan 17, 2008 16:26

ah, wat mooi :D daar had ik nog niet van gehoord.

TonyJello

Re: Koeienrusthuis

Bericht door TonyJello » do aug 09, 2012 10:37

Koeienrusthuis luidt noodklok Zelfde topic, nieuw leven.

Plaats reactie