vega rookwaar

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Ineke

Bericht door Ineke » di aug 28, 2007 18:57

Die zijn al lang niet meer van gelatine dat is allemaal zetmeel
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Robb

Bericht door Robb » wo aug 29, 2007 16:07

Inge schreef:Je kunt dus wel american spirit kopen, maar die zijn niet proefdiervrij meer zoals ik begreep uit dit alles.
Dus qua diervriendelijkheid maakt het geen bal uit wat je koopt, het is allemaal even slecht.
Dan zou ik toch maar wat beter lezen

American Spirit is nooit op dieren getest. Het word nog steeds in dezelfde fabriek gemaakt met dezelfde samenstelling. De fabriek is overgenomen door een tabaksgigant die in het verleden opdracht heeft gegeven voor dierproeven.

Misschien een beetje vergelijkbaar met pringles kopen van procter & gamble, of adez van unilever??

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » wo aug 29, 2007 16:43

en wat dan voor alle lieve diertjes in het bos, in de bossen die zijn platgebrand voor die sigaretten :( :cry:

Wesley

Bericht door Wesley » wo aug 29, 2007 17:01

Ik ga met Fontanelle mee, ik vind eerlijk gezegd het hele principe 'roken' niet echt veganistisch :?

vegzie1

Bericht door vegzie1 » wo aug 29, 2007 17:02

ik keek wat rond op mijn geliefde BBC-site en zag dit rookwaar.

En toen kwam ik op mijn eveneens geliefde veganisme.org en zag deze topic in het lijstje van actieve forumdraden.

Dat kan geen toeval zijn :shock:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 29, 2007 18:19

Robb schreef:American Spirit is nooit op dieren getest. Het word nog steeds in dezelfde fabriek gemaakt met dezelfde samenstelling. De fabriek is overgenomen door een tabaksgigant die in het verleden opdracht heeft gegeven voor dierproeven.
He, maar waar blijft die info over dat american spirit idd is overgenomen? Kon daar al een tijd terug niets over terugvinden.
en wat dan voor alle lieve diertjes in het bos, in de bossen die zijn platgebrand voor die sigaretten
Dat is zeker iets waar je over na moet denken. Roken is slecht voor jezelf en voor de natuur/dieren/medemens. Het is niet nodig.

Van mij mogen ze de accijnzen van rookwaar met 100% verhogen en een verbod op roken op openbare plekken. Niet alleen in restaurants, uitgaansgelegenheden enzo, maar ook gewoon op straat. Wil je roken.. je eigen keuze, maar doe dat dan in een afgesloten hok.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo aug 29, 2007 18:43

Alex schreef:Dat is zeker iets waar je over na moet denken. Roken is slecht voor jezelf en voor de natuur/dieren/medemens. Het is niet nodig.

Van mij mogen ze de accijnzen van rookwaar met 100% verhogen en een verbod op roken op openbare plekken. Niet alleen in restaurants, uitgaansgelegenheden enzo, maar ook gewoon op straat. Wil je roken.. je eigen keuze, maar doe dat dan in een afgesloten hok.
+1!

jet
Moderator

Bericht door jet » wo aug 29, 2007 21:23

Wil je roken.. je eigen keuze, maar doe dat dan in een afgesloten hok.
Van mij mag je daar ook de hersenloos stinkende herkauwende kauwgom kauwers bij in stoppen, en de rondwalmende parfumwolk-zo-groot-als-Europa mannetjes en vrouwtjes, en de rijdende drankkegeltjes (de achterlijke gladiolen die met drank op achter het stuur kruipen), en noem nog maar eens paar stinkende groeperingen.....
huppetee, in een hok, hekje erom heen, afsteken en af laten drijven.
Opgeruimd staat netjes!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » wo aug 29, 2007 21:41

jet schreef:
Wil je roken.. je eigen keuze, maar doe dat dan in een afgesloten hok.
Van mij mag je daar ook de hersenloos stinkende herkauwende kauwgom kauwers bij in stoppen, en de rondwalmende parfumwolk-zo-groot-als-Europa mannetjes en vrouwtjes, en de rijdende drankkegeltjes (de achterlijke gladiolen die met drank op achter het stuur kruipen), en noem nog maar eens paar stinkende groeperingen.....
Opgeruimd staat netjes!
Tsssk. hoe durven ze !! zomaar stinkend herkauwend kauwgom kauwen!

Was iedereen maar perfect h? ? :hippy:

vegzie1

Bericht door vegzie1 » wo aug 29, 2007 22:17

Alex schreef:
Dat is zeker iets waar je over na moet denken. Roken is slecht voor jezelf en voor de natuur/dieren/medemens. Het is niet nodig.

dat is allemaal heel redelijk wat je zegt

er is echter een probleem: roken valt buiten het domein van de redelijkheid

het is immers voor de meesten een verslaving

de rede legt het meestal af tegen de dwang van het lichaam

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 29, 2007 23:03

jet schreef:Van mij mag je daar ook de hersenloos stinkende herkauwende kauwgom kauwers bij in stoppen, en de rondwalmende parfumwolk-zo-groot-als-Europa mannetjes en vrouwtjes, en de rijdende drankkegeltjes (de achterlijke gladiolen die met drank op achter het stuur kruipen), en noem nog maar eens paar stinkende groeperingen.....
Opgeruimd staat netjes!
Het probleem met rokers is dat ze schadelijk zijn voor de niet-rokers. Dat is een verschil met kauwgomkauwers.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 29, 2007 23:05

vegzie1 schreef:dat is allemaal heel redelijk wat je zegt

er is echter een probleem: roken valt buiten het domein van de redelijkheid

het is immers voor de meesten een verslaving

de rede legt het meestal af tegen de dwang van het lichaam
De verslaving begrijp ik dat het lastiger maakt. Maar een rokende veganist zou m.i. op zijn minst dan een wil hebben om te stoppen.

Robb

Bericht door Robb » do aug 30, 2007 14:30

Ja roken is slecht
Wesley schreef:Ik ga met Fontanelle mee, ik vind eerlijk gezegd het hele principe 'roken' niet echt veganistisch :?
Inderdaad. Wat doe ik hier nog?

Ik probeer me dmv mijn streven naar veganisme hard te maken voor een (in mijn ogen) betere wereld, maar erken ook mijn eigen zwaktes.

En dat is nou juist iets wat ik bij veel mensen op dit forum mis.

vegzie1

Bericht door vegzie1 » do aug 30, 2007 14:59

Robb schreef:Ja roken is slecht

Ik probeer me dmv mijn streven naar veganisme hard te maken voor een (in mijn ogen) betere wereld, maar erken ook mijn eigen zwaktes.

het is erg makelijk voor een niet-roker om een rokende veganist te "veroordelen"

een niet-roker moet immers niet opboksen tegen een lichamelijke drang naar nicotine en heeft dus makkelijk praten

anderzijds is het ook erg makkelijk voor een rokende veganist om te zeggen dat het nu eenmaal een zwakte is

heb je al eens geprobeerd te stoppen? wil je stoppen?

misschien is het beter dat we niet streven naar een wereld met alleen maar "zondevrije" veganisten? zo'n wereld zou een ware dictatuur kunnen zijn? met de nodige hypocrisie en haarkloverijen?

een computer gebruiken veroorzaakt ook dierenleed: grondstoffen krijg je door mijnontginning in gebieden waar voordien ongerepte natuur was waar dieren vrijuit konden leven, de mijnontginning gebeurt in landen waar men het niet zo nauw neemt met het milieu en men er bijgevolg veel voor dieren dodelijke verontreininging toelaat...

complex?

Robb

Bericht door Robb » do aug 30, 2007 15:17

Ja ik heb wel eens pogingen ondernomen te stoppen. En ik weet eigenlijk niet of ik wel wil stoppen. Ik heb perioden waarin ik meer rook dan andere.

Het ligt er een beetje aan, waar ik mijn tijd mee vul. Ik ben geen kettingroker en rook allleen in bepaalde omstandigheden. Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig eerlijk gezegd.

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 30, 2007 15:33

een computer gebruiken veroorzaakt ook dierenleed
Volgens mij kun je vrijwel niets doen, zonder dat het dierenleed of milieuleed veroorzaakt. Als je ergens woont en huurt, dan krijg je al continu brieven van de woningbouwvereniging, gebruik maken van winkels of apparaten levert net als met computers diverse vormen van leed, en ik kan nog wel veel meer dingen bedenken.
Volgens mij kun je ook niet alles stoppen, want dan zou je in een hutje op de hei moeten gaan wonen en zelfonderhoudend zijn (dus alles zelf kweken etc).

Het lijkt me nuttiger om te kijken hoe je ervoor kunt zorgen binnen je eigen mogelijkheden het leed zoveel mogelijk te beperken.

Even ter opheldering: de opmerking die ik hiervoor plaatste van alle mensen in een hok, opgeruimd staat netjes moet je niet al te serieus nemen, maar als ik sjagrijnig ben, dan wil ik nog wel eens lekker ongenuanceerd dingen roepen... :cry:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » do aug 30, 2007 16:45

Robb schreef:Ja roken is slecht

sommige mensen hebben die zwakte niet, gelukkig. ik ben nu eenmaal v mening dat roken slecht is voor alles op deze aardbol (behalve de tabaksfabrikanten en de vivisectors) en daarom wil ik graag dat mensen stoppen met roken, net als dat ik wil dat ze stoppen met vlees eten, bijvoorbeeld. ik krijg dat toch nooit voor mekaar, maar ik blijf het willen en hopen.

robb te gast

Bericht door robb te gast » vr aug 31, 2007 10:20

Fontanelle schreef:
sommige mensen hebben die zwakte niet, gelukkig. ik ben nu eenmaal v mening dat roken slecht is voor alles op deze aardbol (behalve de tabaksfabrikanten en de vivisectors) en daarom wil ik graag dat mensen stoppen met roken, net als dat ik wil dat ze stoppen met vlees eten, bijvoorbeeld. ik krijg dat toch nooit voor mekaar, maar ik blijf het willen en hopen.
Veel plezier daarbij.

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » vr aug 31, 2007 11:47

Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Ineke

Bericht door Ineke » vr aug 31, 2007 13:55

Ik ben blij dat ik in 1990 gestopt ben, na dat ik veganistisch was geworden eerder kon ik het niet.

Als je wil stoppen is het volgens mij makkelijk om het eerst af te bouwen tot bijvoorbeeld drie sigaretten per dag en na aan die drie gewend te zijn pas helemaal stoppen, dan is de stap niet zo groot. dat heb ik ook gedaan.
succes!
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Plaats reactie