Is sojamelk de toekomst?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Is sojamelk de toekomst?

Ja
13
72%
Nee
5
28%
Interesseerd me niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 18

Vegan-boy

Is sojamelk de toekomst?

Bericht door Vegan-boy » do aug 23, 2007 18:16

Is sojamelk de toekomst? Drinken we over 100 jaar geen koemelk meer? Ik denk van wel.

Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Annika » do aug 23, 2007 19:17

Denk het ook wel,
je hoort nu al berichten dat zuivel duurder word vanwege een verhoogde vraag. Persoonlijk denk ik dat Sojamelk goedkoper te produceren is dan koemelk en dat het daarom ook aantrekkelijker word in de toekomst.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » do aug 23, 2007 19:41

Volgende keer als je een poll maakt, let dan op de grammatica.

Ik weet niet wat ik moet denken. Het is al heel lang een gewoonte en we vinden het nog steeds normaal. Het gaat misschien een keer geheel weg, maar dan wel met veel bloed, zweet en tranen.
Burgerlul

Vegan-boy

Bericht door Vegan-boy » do aug 23, 2007 19:57

Jip schreef:Volgende keer als je een poll maakt, let dan op de grammatica.

Ik weet niet wat ik moet denken. Het is al heel lang een gewoonte en we vinden het nog steeds normaal. Het gaat misschien een keer geheel weg, maar dan wel met veel bloed, zweet en tranen.
Wat is er dan fout?

Wesley

Bericht door Wesley » do aug 23, 2007 20:16

Vegan-boy schreef:
Wat is er dan fout?
InteresseerT

Wesley

Bericht door Wesley » do aug 23, 2007 20:16

En ik denk idd dat sojamelk de toekomst is. Tesamen met havermelk enzo natuurlijk.

Vegan-boy

Bericht door Vegan-boy » do aug 23, 2007 20:30

Wesley schreef:
InteresseerT
Nee, de meervoud is toch interesseerde. Niet interesseerte

Wesley

Bericht door Wesley » do aug 23, 2007 20:39

Maar het is tegenwoordige tijd, dan gaat die regel niet op!

Jij verwart het met het voltooid deelwoord!

indira

Re: Is sojamelk de toekomst?

Bericht door indira » vr aug 24, 2007 17:31

Vegan-boy schreef:Is sojamelk de toekomst? Drinken we over 100 jaar geen koemelk meer? Ik denk van wel.
wie weet, met dingen als Adez zou je het wel denken, dat ook de niet vegans alternatieven gaan zoeken, maar ik weet het niet zo zeker... toevallig hoorde ik net een verhaal van iemand die nu probeert drommedarissen commercieel te melken in Nederland.....

Ineke

Bericht door Ineke » vr aug 24, 2007 22:15

Vegan-boy schreef:
Is sojamelk de toekomst? Drinken we over 100 jaar geen koemelk meer? Ik denk van wel.

Ik hoop het.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

veglife

Re: Is sojamelk de toekomst?

Bericht door veglife » za aug 25, 2007 7:50

Vegan-boy schreef:Is sojamelk de toekomst? Drinken we over 100 jaar geen koemelk meer? Ik denk van wel.
Nee, je ziet de vraag enkel stijgen. Commercieel dus behoorlijk interessant. En wat hierboven ook al werd aangegeven, men probeert bij meerdere dieren de melk te verkrijgen omdat dit gezond(er) zou zijn. Kijk maar eens in de natuurvoedingswinkel bij de paardenmelk.........

Vegan-boy

Bericht door Vegan-boy » za aug 25, 2007 11:17

Ik denk toch dat melk uiteindelijk verdwijnt. De mens heeft evolueert nog steeds en we wrden in die 100 misschien wakker van die fouten. Voor de 95% van de mensheid die nog niet wakker is dan.

veglife

Bericht door veglife » za aug 25, 2007 19:10

Vegan-boy schreef:Ik denk toch dat melk uiteindelijk verdwijnt. De mens heeft evolueert nog steeds en we wrden in die 100 misschien wakker van die fouten. Voor de 95% van de mensheid die nog niet wakker is dan.
Ik help het je hopen!

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » zo aug 26, 2007 17:47

Vegan-boy schreef:
Nee, de meervoud is toch interesseerde. Niet interesseerte
Ok?. hier snap ik dus niks van. Let eens op (niet lullig bedoeld, hoor, maar we kunnen er allemaal wat van leren):

Ik interesseer/interesseerde
Jij interesseert/ interesseerde
Hij/zij/het interesseert/interesseerde
Wij interesseren/interesseerden
Zij interesseren/ interesseerden

Voltooid deelwoord: Ik ben/Hij is/ Wij zijn ge?nteresseerd.
Burgerlul

Wesley

Bericht door Wesley » zo aug 26, 2007 23:41

Jip schreef:Last quote does not exists!
:lol: Ik ben niet de enige spellingsfreak :twisted:

Robb

Bericht door Robb » ma aug 27, 2007 15:08

Ben ik de enige grammatica-foob, hier? Het gaat er toch om, dat je snapt wat er staat?

Sorry hoor maar ik vind het mierenneukerij (en ja kom maar op met de d, t en dt verbeteringen.) :twisted:

Ineke

Bericht door Ineke » ma aug 27, 2007 22:42

Ik weet het vaak ook niet precies wanneer er een d/ t of dt moet, en zo,

Misschien is het meer om een ander iets te leren, en is het niet zozeer als kritiek bedoeld als anderen het verbeteren.

De Nederlandse taal wordt zo vaak veranderd dat je zowiezo door de bomen het bos niet meer ziet. . .
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » di aug 28, 2007 10:05

Ik heb ook zo'n tic dat ik het meteen zie als er een verkeerde uitgang van het werkwoord staat. Het is gewoon iets waar je niks aan kunt doen, dus wees niet al te hard voor de 'zeurpieten' hier :wink: .

Even on topic: als ik op mijn omgeving af ga, dan merk ik toch echt dat er veel mensen zijn die overgaan op sojamelk. Mensen die weten dat ik vegan ben, melden dat vaak ook trots aan mij :lol: . Is al een paar keer gebeurd. De winkel waar ik Alpro soja haal, of wil halen tenminste, heeft het vaak niet meer. In plaats van te denken 'jemig, is het weer uitverkocht', ben ik nu alleen maar blij dat het blijkbaar goed verkocht wordt. Ook al moet ik dan toch weer naar een andere winkel...

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » di aug 28, 2007 10:22

Mijn moeder gebruikt ook stiekem sojaspul, ipv melk en room. Vooral in de witlof met ham en kaassaus, da's dan wel weer jammer, maar m'n vader proeft er niks van.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

vegzie1

Bericht door vegzie1 » di aug 28, 2007 11:51

Ik heb lange tijd elke dag sojamelk gedronken.

Maar na een paar jaar ben ik er nu volledig mee gestopt.

Ik kreeg immers wroeging van het volgde:

1. de stapels tetrabriks: moeilijk te recycleren (naar het schijnt worden ze gewoon opgeslagen, maar niet gerecycleerd want te duur) en in ieder geval gemaakt met alluminium dat op zeer vervuilende wijze geproduceerd wordt
2. soja komt van heel ver en heeft dus een zeer zware ecologische afdruk en de teelt, ook al gaat het om bio-bonen, heeft toch wel een impact op het Amazonewoud

De enige soja die ik nu nog gebruik is in de vorm van tofu. Maar ook tofu heb ik tot een minimum van een klein beetje per dag herleid. Het voordeel van tofu is dat het veel voedingswaarde voor een relatief klein gewicht geeft, wat niet van sojamelk gezegd kan worden.

Heel af en toe gebruik ik nog eens sojamelk voor een recept waarin het onmisbaar lijkt te zijn als vervanging voor koemelk.

Voor mij heeft sojamelk alleen de toekomst indien het gemaakt kan worden met bonen die niet van ver hoeven te komen en indien het op een milieuvriendelijkere manier verpakt kan worden.

Plaats reactie