gouda's glorie mayo light

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jippia

Bericht door Jippia » zo jun 17, 2007 14:47

Toch eens kijken bij de Jumbo hier. De kans is best groot dat de mayo hier te koop is of gaat worden, want hier in Zutphen vind je aardig wat vegan spul (Gouda plakjes van Yakso bijvoorbeeld). Ik vind mayo juist wel lekker als hij wat zoetig is en manlief eet graag chips met mayo, dus als het light en vegan kan, is dat mooi meegenomen.

Mirjam

Anna

Bericht door Anna » ma jun 18, 2007 16:09

ik heb hem nu ook en ik vind 't wel lekker. inderdaad een beetje zoet, maar beter dan die zure van de bio-winkel.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » ma jun 18, 2007 16:27

Ik heb gezien dat er een jumbo in Valkenswaard is, en dat is niet ver :D Dan ga ik er ook eens achter zoeken. Ik heb altijd wel graag zoete mayo gehad dus zal deze wel jammie zijn.

Ineke

Bericht door Ineke » ma aug 20, 2007 16:16

Dit heb ik naar de Albert Heijn klantenservice gemaild

Geachte klantenservice

Namens de Nederlandse Vereniging voor Veganisme wil ik vragen of het mogelijk is Gouda's Glorie Mayo Light in uw assortiment op te nemen, deze is niet alleen geschikt voor mensen die aan de slanke lijn doen maar ook voor vegetari?rs en veganisten.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijjk groeten,
Ineke de Wild
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » ma aug 20, 2007 22:36

Dank Ineke....! (y)

Ik verwacht alleen wel dat ze je een brief terug zullen sturen met daarin dat AH franchise is, en dat dus elk filiaal zelf bepaald wat in assortiment komt en wat niet.....:?

Maar desondanks goed initiatief! :)

Wesley

Bericht door Wesley » di aug 21, 2007 2:11

Ik ga't toch lekker bij de Belgische veganaise houden. Heb een pot Gouda's Glorie maar vind'm t? zoet. :(

Wel jammer, Gouda's Glorie is zo cheap!

Ineke

Bericht door Ineke » wo aug 22, 2007 13:23

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt ons het product Gouda's Glorie Mayo
Light in ons assortiment op te nemen, maar dit is echter niet zo$B!-(Bn
eenvoudige zaak. Als een nieuw product in het schap wordt opgenomen, zal
een ander product hiervoor moeten verdwijnen. De schapruimte in de winkel
is namelijk beperkt. Er zullen dus altijd keuzes moeten worden gemaakt.

Wij hebben uw suggestie voor dit nieuwe product doorgegeven aan de
verantwoordelijke inkoper, waarbij wij u, gezien het bovenstaande, niet
kunnen garanderen dat uw suggestie daadwerkelijk wordt overgenomen.

Graag willen wij u bedanken voor de moeite die u heeft genomen om ons van
uw idee op de hoogte te brengen.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Rosemarie Hooyschuur
Albert Heijn hebben een vast assortiment maar voor zover ik weet kan iedere winkel bepalen wat ze wel of niet verkopen uit dat assortiment i.v.m. met de ruimte en zo.

Ik blijf ook maar de 'meuk' (zoals ie door iemand op Vegatopia beschreven werd) gebruiken, BIO tofunaise van Vetara, die vind ik gewoon lekker. :hungry2:
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

jet
Moderator

Bericht door jet » wo aug 22, 2007 13:38

Momenteel gebruik duitse Salat Mayonaise. Dr zitten rare spikkeltjes in, maar het smaakt prima. Maar net zoals de andere vegan mayo's (en dan bedoel ik dus niet degene van Gouda's Glorie) valt deze ook in de categorie duur....
Ik probeer het dus zo weinig mogelijk te gebruiken.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » do sep 13, 2007 18:36

Vandaag in Jumbo geweest en heb bij de mayo gestaan: nu zag ik dat er zoveel E nummers inzitten. Dus ik neem het groene kaartje uit mijn portemonnee zoals gewoonlijk: zie ik bij de eerste E-nummer: E 270: kan van dierlijke oorsprong zijn... :?: Wat moest ik daar nu mee doen? Ik heb hem niet durven kopen. Ik heb ook nog een pot veganaise in de frigo, dus zo een ramp was het niet.
Ik vraag me dan wel af hoe andere veganisten dit dan doen? Met van die E-nummers die mogelijk van dierlijke afkomst zijn: ik mijd die ook maar voor alle zekerheid.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 13, 2007 18:58

E270 is melkzuur.
http://www.food-info.net/nl/e/e270.htm

Maar is verder goed.

Ineke

Bericht door Ineke » do sep 13, 2007 19:26

Melkzuur is bijna altijd van plantaardige oorsprong, Ik mijd twijfelgevallen ook en dan vraag ik het later na.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » do sep 13, 2007 19:42

Ok, allebei bedankt voor de info!!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr jan 25, 2008 18:20

Helaas... niet geschikt dus voor veganisten... hoewel ieder die keuze natuurlijk zelf moet maken blijkt nu dat er toch wel basisingredienten in aanraking zijn geweest met dierlijke ingredienten.

De stof e160a is betacaroteen en gemaakt met behulp van visgelatine.

Framboos

Bericht door Framboos » vr jan 25, 2008 18:56

Het was toch nagevraagd bij GG?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr jan 25, 2008 19:10

Ja, en dit zeiden ze toen:
Hiermee willen wij graag reageren op uw mail met betrekking tot ons product
Gouda's Glorie Mayo Light.

De Gouda's Glorie Mayo Light is geschikt voor veganisten, m.a.w. er zijn geen dierlijke ingrediënten gebruikt voor dit product.

Specifiek over azijn : deze is niet in aanraking geweest met dierlijke bestanddelen.
Specifiek over aroma's : de gebruikte aroma's zijn niet in aanraking geweest met dierlijke
bestanddelen.
Alleen iemand heeft laatst weer navraag gedaan en specifiek over de E160A en of er visgelatine gebruikt is in de productie daarvan. En die kreeg het volgende antwoord:
Allereerst onze hartelijke dank voor uw belangstelling in ons product.

Vis-gelatine wordt inderdaad in het productieproces voor het maken van Beta-caroteen gebruikt Het is dus mogelijk dat deze grondstof vis-gelatine bevat (doordat het daarmee in aanraking komt). Echter geeft de Universiteit Wageningen deze hulpstof aan als een natuurlijke grondstof die wel degelijk geschikt is voor veganisten en vegetariërs omdat de visgelatine niet als grondstof voor deze toevoeging gebruikt wordt.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za jan 26, 2008 17:10

En wederom:
Wageningen de gekste!

Hetser

Re: gouda's glorie mayo light

Bericht door Hetser » ma mar 31, 2008 21:20

Aah! Ik ben geschokt. Deze eet ik altijd in de volle overtuiging dat ie veganistisch is.. :x

Maarem, over dat e-nummer E160A, waarom staat deze dan niet in de e-nummers lijst op http://www.veganisme.org/?e_nummers" target="_blank" target="_blank ?

Plaats reactie