Wat kan ik met deze ingredienten?
-
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Gemalen lijnzaad schijnt beter te zijn dan olie.
Ik heb altijd een zak lijnzaden (goud kleur, niet donkere) in de vriezer. Die maal ik dan ik zo'n mini food processor af en toe.
Daarvan doe ik een schepje in mijn sinaasappelsap (met calcium) bij het avondeten.
Ik zelf vind dat heel goed te drinken. Het was even wennen, maar veel beter dan die olie.
Ik ken ook iemand die de lijnzaden gewoon kauwt, maar je schijnt ze behoorlijk fijn te moeten malen met je tanden om de goede stoffen eruit te krijgen.
Mohan neemt meestal gewoon een hap gemalen lijnzaden. En we hebben ook vrienden die het over hun popcorn doen.
Ik heb altijd een zak lijnzaden (goud kleur, niet donkere) in de vriezer. Die maal ik dan ik zo'n mini food processor af en toe.
Daarvan doe ik een schepje in mijn sinaasappelsap (met calcium) bij het avondeten.
Ik zelf vind dat heel goed te drinken. Het was even wennen, maar veel beter dan die olie.
Ik ken ook iemand die de lijnzaden gewoon kauwt, maar je schijnt ze behoorlijk fijn te moeten malen met je tanden om de goede stoffen eruit te krijgen.
Mohan neemt meestal gewoon een hap gemalen lijnzaden. En we hebben ook vrienden die het over hun popcorn doen.
Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit iets met Postelein gekookt.
Op Eva vond ik dit: http://www.vegetarisme.be/php/zoekrecep ... =postelein
Heb ook even in mijn kookboeken gesnuffeld (ze staan dicht in de buurt
), maar daar vond ik geen enkel recept met postelein in.....
groetjes
jet
Op Eva vond ik dit: http://www.vegetarisme.be/php/zoekrecep ... =postelein
Heb ook even in mijn kookboeken gesnuffeld (ze staan dicht in de buurt

groetjes
jet

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Klopt, maar zit er in postelein niet een bepaald zuur dat je maar beter 1x per week kan eten(zoals ook aanwezig in spinazie en rabarber; oxaalzuur)?marjan schreef:Ik maak altijd salades met postelein. Beetje zoals ik ook met veldsla zou doen maar postelein is meestal de helft goedkoper en is qua voedingsstoffen ook uitermate interessant.
- Jochem
- Contacteer:
Is van die chichorei-koffie niet glutenvrij?jet schreef:Ah thanks, ga ik dat eens proberen...![]()
Weet iemand toevallig ook nog een 'granenkoffie' die glutenvrij en vegan is? De meesten die ik tegenkom zijn niet glutenvrijof er zit cacao in, en dan is het net chocolademelk....
groetjes
Jet
En wat betreft die olie...
't is op 't moment op, maar een tijdje terug heb ik een tijd lang maiskiemolie en lijnzaadolie (elk een eetlepel) door de yofu geroerd. Yofu bosvruchten of zo. Als je lang en goed roerd mengt het best goed, en ik merkte dan, door de smaak van bosvruchten (of aarbei, of iets anders, heb 't nooit met naturel yofu geprobeerd), de smaak van de olie niet meer.
When you aren't monitoring them, the squirrels are plotting against you...
De Jumbo heeft bij ons koolzaadolie en het heet "Rapso".Framboos schreef:Huh, heeft becel koolzaadolie?
Het is een dikkere olie dan die van Delhaize.
De olie van Delhaize doe ik in de bakspullen, zoals muffins ea.
En die olie van de Jumbo is goed om in te bakken.
We gaan in maart heuveltraining doen in zuid-limburg,
dan gaan we weer een voorraad koolzaadolie halen.
Wat is nog meer lekker om uit België te halen?
(in welk topic zal ik dit vragen?)
-
Re: Wat kan ik met deze ingredienten?
Cocosschaafsel? Waar is dat lekker in/bij/op/door?
- Valkyrjur
Koekjes! Heel veel koekjes!
Door het beslag van koekjes, cake of taarten. Ik gebruik het ook in combinatie met dadels om er taart bodems mee te maken. Dat is echt heel lekker. Je kunt het gebruiken voor bonbon vulling, door je toetje of door je fruitshake met n beetje soja melk. Als je zelf ijs maakt is t ook heel lekker (soja slagroom, chocolade brokken, vanille suiker en veeeeeel cocos schaafsel--> dat in de ijsmachiene).Annemarieke schreef:Cocosschaafsel? Waar is dat lekker in/bij/op/door?