Fontanelle schreef:American Spirit is niet langer dierproefvrij.
Dat las ik zojuist in de nieuwste Change.
Het bedrijf is overgenomen door Philip Morris.
Ik kan hier alleen bijzonder weinig over vinden op internet.
Zou het waar zijn ?
Hetgene wat ik erover kan vinden is dat Santa Fe (fabrikant van American Spirit) is overgenomen door Reynolds American Tobacco en niet door Philip Morris, dit was al zo sinds 2002.
Vreemd is wel dat ik op geen enkele site inderdaad kan vinden dat dit ook echt zo is, op wikipedia na:
The company was founded in 1982, but in 2002 was acquired by Reynolds American and is now an independent subsidiary
Ik denk dat zowel Santa Fe als reynolds er niet echt mee te koop willen lopen dat een merk wat bekend stond als natuurlijk en dierproefvrij, nu een dochteronderneming is van een bedrijf dat vroeger opdracht gaf voor dierproeven.
Ook over het uitvoeren van dierproeven in opdracht van Reynolds is bijzonder weinig te vinden op het net. Het enige wat ik kon vinden was dit:
http://www.mit.edu/people/jeffrey/MPHTe ... n_1997.pdf
Aan het einde van 2e pagina/begin 3e pagina staat het volgende:
In it's toxological testing of new cigarette prototypes that heat instead of burn tobacco, R.J. Reynolds Tobacco Company conducted a comprehensive analytical and biological evaluation of each chemical component of the whole smoke emitted from such cigarettes. (...). These test included: bacterial mutagenicity (Ames test); in vitro and in vivo genetic toxicology (sister chromatid exchanges and chromosomal aberrations in CHO cells and bone marrow unscheduled DNA synthesis in isolated rat hepatocytes, micronucleus assay in bone marrow, urine mutagenicity); in both short term and longer term animal inhalation studies of whole smoke and smoke components.
En verderop
Extensive animal studies were conducted on glycerol, propylene glycol and a humectant mixture
Op de site van American Spirit staat nog steeds:
Do you test your tobacco products on animals?
No. Never have. Never will.
Zegt u 't maar