gouda's glorie mayo light

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » do mei 03, 2007 7:39

Nog geen antwoord gehad???

Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst eens zelf mayo gemaakt en ik moet zeggen dat ik het resultaat nog best ok vond!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mei 07, 2007 21:43

Klopt bij de jumbo was ik 'm ook tegen gekomen, ik heb in ieder geval mijn familie en schoonfamilie al aan de gouda's glorie gezet :) niet dat dadelijk de nieuwe mayo niet goed verkoopt (en als het vegan blijkt te zijn), ze het weer uit de productie halen.. dat zou jammer zijn.

ps. bij de jumbo geldt toch als ze iets niet hebben in het assortiment ze het voor je moeten bestellen?

Joop

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 7:15

Die fakkers mogen me wel eens een keer terugmelen, want hier krijg ik toch een behoorlijke slappe van. :x

Vanmiddag maar weer opnieuw melen.

Joop

Yes!

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 9:32

De heer J. Visboer

kl/52949 8 mei2007

Betreft: Vraag Gouda's Glorie Mayo Light

Geachte heer Visboer,

Hiermee willen wij graag reageren op uw mail met betrekking tot ons product
Gouda's Glorie Mayo Light.

De Gouda's Glorie Mayo Light is geschikt voor veganisten, m.a.w. er zijn geen dierlijke ingredi?nten gebruikt voor dit product.

Specifiek over azijn : deze is niet in aanraking geweest met dierlijke bestanddelen.
Specifiek over aroma's : de gebruikte aroma's zijn niet in aanraking geweest met dierlijke
bestanddelen.

De Gouda's Glorie Mayo Light is ondermeer verkrijgbaar bij:
Deen, Dekamarkt, Jumbo, Plus, Super de Boer, Poiesz en Em-T?.

Wij willen u bedanken voor uw interesse in ons nieuwe product en vertrouwen erop u met bovenstaande naar tevredenheid te hebben ge?nformeerd.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ondergetekende, onder ons gratis telefoonnummer: 0800 - 0224522 keuze nr. 2 (van 9.00 uur tot 12.00 uur) of tijdens kantooruren onder telefoonnummer: 0348 - 558811.

Met vriendelijke groet,

Van Dijk Food Products B.V.

Margot de Wit-Overbeek
Afdeling Klantenservice

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 9:33

:cheerie: :cheerie: :cheerie: :cheerie: :cheerie: :hungry2: :hungry2: :hungry2:
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mei 08, 2007 9:33

Super!!!

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 9:35

:ole:

Maarre, zouden die aroma's ook niet van dierlijke produkten gemaakt zijn? Dat lijkt me zeker zo relevant als dat ze niet in aanraking geweest zijn met dierlijke produkten...

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 9:36

Ik denk dat ze bedoelen dat er geen dierlijke bestanddelen inzitten, noch, zijn ze dmv dierlijke bestanddelen geklaard oid.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 9:37

Ik hoop het. Als ik ook zo'n reactie krijg zal ik het in elk geval nog wel even navragen.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 9:45

Goed nieuws! :cheerie:
marjan schreef:Ik hoop het. Als ik ook zo'n reactie krijg zal ik het in elk geval nog wel even navragen.
Huh? Je had het al gekocht en gegeten toch, ga je je dan achteraf nog zorgen maken over de aroma's? :?

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 9:47

Lijkt me ook mooi als ze het veganistisch keurmerk zouden gaan voeren. Kost ze dan wel geld natuurlijk. Misschien moeten we dat allemaal even individueel vragen aan ze en noemen dat we dat prettig zouden vinden en dat ze er mogelijk veel vegetarische en veganistische klanten mee krijgen? De info over het voeren van het keurmerk zullen ze inmiddels wel gekregen hebben van Ineke de Wild die ze aangeschreven heeft namens de werkgroep produktinformatie.

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 10:03

Beste Margot,

Bedankt voor de informatie. Ik ga er van uit dat u bedoelt dat de aroma's ook zelf puur plantaardig of in ieder geval niet dierlijk zijn? In de brief schrijft u namelijk dat dat ze niet in aanraking geweest zijn met dierlijke substanties en alleen niet in aanraking ermee geweest zijn is natuulijk voor mij niet goed genoeg als ??n van de aroma's zelf wel dierlijk is. Ik hoop dat u hier nog iets op kunt zeggen.

Verder zou ik Gouda's Glorie willen vragen om te overwegen om het veganistisch keurmerk te gaan voeren op dit product. Zelf vind ik het prettig en duidelijk om producten met dit keurmerk zonder twijfel te kunnen gebruiken. Hiernaast ga ik er van uit dat zo'n keurmerk u ook wel de nodige vegetarische en veganistische en klanten zal opleveren die anders mogelijk twijfelen over het produkt en het misschien laten staan. Ook mensen die allergisch of overgevoelig reageren op eieren en lactose zou u hiermee van dienst kunnen zijn. Waarschiijnlijk heeft u al wel wat informatie ontvangen over het veganistisch keurmerk wat aan te vragen is bij de Vegan Society. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik op uw verzoek wel regelen dat u het krijgt.

Ik hoop het product binnenkort met keurmerk in de supermarkten aan te treffen!
Laatst gewijzigd door marjan op di mei 08, 2007 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 10:06

Marjan,

"Geschikt voor veganisten" impliceert toch al dat de aroma's niet dierlijk van oorsprong zijn?

Dat keurmerk is wel een goed idee.

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 10:09

Tja, mijn ervaring is dat het beter is om elke twijfel weg te werken en goed door te vragen. Tot het vervelende aan toe. Soms kunnen er dan opeeens dingen duidelijk worden die je niet verwacht. Maar ik hoop natuurlijk en verwacht ook wel dat in dit geval "geschikt voor veganisten" ook echt betekent dat het geschikt is voor veganisten.

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 10:36

Geachte mevrouw,

In de Gouda's Glorie Mayo Light worden geen dierlijke bestanddelen gebruikt.
Dus ook de aroma's zijn niet uit dierlijke ingredi?nten geproduceerd.

Onze productmanager overweegt thans om het veganistisch keurmerk te gaan voeren op dit produkt.
We kunnen u hierover echter nog geen uitsluitsel geven.

We vertrouwen erop u hiermee naar tevredenheid te hebben ingelicht.

Voor vragen kunt u mij altijd mailen.

Met vriendelijke groet,
Van Dijk Food Products B.V.

Margot de Wit
Afd. Klantenservice

Apraxia

Bericht door Apraxia » di mei 08, 2007 10:48

Joepie! 8)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Framboos

Bericht door Framboos » di mei 08, 2007 11:49

Supercool! Snel maar weer eens naar de Jumbo!

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 12:27

Op verzoek heb ik er nog een mailtje achteraan gedaan met de vraag waar de azijn dan mee geklaard is en wat voor aroma's het dan zijn die er gebruikt worden.

Marla

Bericht door Marla » di mei 08, 2007 12:30

marjan schreef:Op verzoek heb ik er nog een mailtje achteraan gedaan met de vraag waar de azijn dan mee geklaard is en wat voor aroma's het dan zijn die er gebruikt worden.
Hmm, lijkt me erg irritant voor die mensen, het is nu toch wel duidelijk lijkt me?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 12:34

Inderdaad, laat dat gemuggenzift lekker aan de productinformatiewerkgroep over. Zeker als ze de aanvraag van een veganistisch keurmerk overwegen lijkt het me dat het wel goed zit, en dat ze de vragen van de werkgroep echt wel naar eer en geweten zullen beantwoorden.

Plaats reactie