Senseo met varkensvet?
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Senseo met varkensvet?
Ik las net ergens dat er varkensvet in de senseokoffie zit en dat er daardoor zo'n schuimend laagje op komt. Wie weet hier meer van?
Bedankt Joop.
Dit vond ik op de site van Douwe Egberts:
Het Senseo? koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo? coffee pads en Senseo? Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.
De Senseo? varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.
Dit vond ik op de site van Douwe Egberts:
Het Senseo? koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo? coffee pads en Senseo? Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.
De Senseo? varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.
Met google vind ik een aantal (vreselijk onbetrouwbare
) bronnen die hetzelfde beweren
http://www.google.nl/search?sourceid=na ... varkensvet

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... varkensvet
-
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Kunnen we dat vertrouwen? Klantenservice weet niet altijd alles he?xjudithx schreef:Ik heb ook nog even naar de klantenservice gebeld. Volgens mij vond de vrouw aan de telefoon het een hele rare vraag. Maar, zoals hier boven ook al staat: er zit geen varkensvet in de Senseokoffie. Gelukkig maar.
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze het een zeggen en dat het dan alsnog niet zo is.
Psies, die van de natuurwinkel of die van Simon Levelt zijn veel lekkerderder!Marla schreef:Ik gebruik altijd biologische pads van Max Havelaar, daar komt ook een schuimlaagje op. Denken jullie nou echt dat zij daar varkensvet in zouden doen? Kom op heh, ik weet dat er rare dingen gebeuren in de voedingsmiddelen industrie maar je kunt ook overdrijven.
Hoezo? Er werd/wordt toch ook beweerd dat bier wordt geklaard met varkensbloed? Moslimmekes zouden dit dus ook niet kunnen drinken.ik schreef:het lijkt me heel sterk; dat zou ook voor moslims namelijk een groot probleem zijn. Bovendien creme koffie is zonder voedingswaarde (hoort zo te zijn iig) dus nee... het lijkt me echt niet.
Klopt. Ik heb ook al eens zoiets meegemaakt. Maar hoe kom je er anders achter? Bovendien bedacht ik me dat als je zo'n navulpad vult met eigen koffie (zelfgemalen bonen, waar je geen varkensvet aan toevoegtAlex schreef:
Kunnen we dat vertrouwen? Klantenservice weet niet altijd alles he?
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze het een zeggen en dat het dan alsnog niet zo is.

-
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Ik hoorde van een veganist, die in de Natuurwinkel in 1e van Swindenstraat werkt,
dat varkensvet in de koffiepads een "broodje aapverhaal" is.
(Waar komt dat "woord" nu weer vandaan? Kan ik dit woord wel op dit forum gebruiken?)
dat varkensvet in de koffiepads een "broodje aapverhaal" is.
(Waar komt dat "woord" nu weer vandaan? Kan ik dit woord wel op dit forum gebruiken?)
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“