shampoo / tandpasta
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
In lippenstift? Hoogstens om mensen af te schrikken om het te gebruiken. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik dat van die vissenschubben nog wel wil geloven, maar dat placenta verhaal doet een beetje broodje-aap-achtig aan, omdat ik niet inzie welk nut het heeft. Maar ja, dat zie ik ook niet in van weipoeder in koekjes. Da's volgens mij alleen omdat er een overschot is omdat er teveel kaas geproduceerd wordt!vegalan schreef:Heeft placenta geen nut?Billie schreef:Mm, vissenschubben voor het glimmen hebben nog nut, maar placenta?
Verdiepende vegetarier/veganist
In Nederland en Frankrijk gelden dezelfde regels op dit punt (Beiden zitten in de EU), echter Frankrijk heeft een tijd geprobeerd onder de Europese cosmeticarichtlijn uit te komen. Dat is niet gelukt dus gelden er nu dezelfde regels als in bijvoorbeeld Nederland. Frankrijk heeft een sterk innovatieve cosmeticaindustrie, dus is het daar lucratiever dierproeven te blijven gebruiken: er moet veel onderzocht worden en dierproeven geven sneller een duidelijk resultaat.Nee, want dat is in europa vanaf 2012 pas verboden. Dus in frankrijk en zo zal het nog wel anders zijn denk ik.
De kans dat je dure Franse cosmetica aantreft in de standaardcosmetica van Hema, Kruidvat etc is minimaal.
Gebruik dus in elk geval geen cosmetica van de grote Franse merken als l'Oreal en Vichy.
De Nederlandse cosmeticafabrikanten maken vrijwel alleen standaard cosmetica waarvoor dierproeven niet toegestaan zijn omdat we allang weten wat het effect van deze producten is.
Overigens zijn er na 2009 nog maar een paar soorten cosmetica dierproeven toegestaan en is het na 2012 inderdaad helemaal einde.
-
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
-
Ontdekte dat ze bij het Kruidvat douchedinges hebben van 'Original Source'. Superchill merk met vegan keurmerk. Overigens heeft Thomas Green in Amsterdam (http://www.thomasgreens.com/holland/) ook hun shampoo.
http://www.originalsource.co.uk/
http://www.originalsource.co.uk/
Ik ben verslaafd aan die douchegel! Ze hebben ze trouwens ook bij de Etos. De mint/tea tree variant ruikt zo lekker en je wordt er goed wakker van 's morgens.
Toen ik in Engeland was een poosje terug kon ik nergens de shampoo vinden, dus thanx voor de tip! Was toch van plan volgende week naar A'dam ta gaan, dus dan zal ik daar ook even langsgaan.
Toen ik in Engeland was een poosje terug kon ik nergens de shampoo vinden, dus thanx voor de tip! Was toch van plan volgende week naar A'dam ta gaan, dus dan zal ik daar ook even langsgaan.

-
- Leefwijze: part-time veganist
Original source
Ja, bedankt voor de tip! Ik neem aan dat het ook wel een beetje betaalbaar is gezien het bij het Kruidvat wordt verkocht; dat is super want die spullen van Lush zijn duur zeg! (maar wel heerlijk
)

-
- Leefwijze: part-time veganist
Original source
Nou, dat is idd een koopje!