Ik ben Dennis

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Dabrother
Leefwijze: veganist

Re: Ik ben Dennis

Bericht door Dabrother » zo jul 15, 2018 22:31

Hoi allemaal, weer even geleden maar nu een half jaar verder en ja nog steeds trotse veganist.
Bloedonderzoek laten doen 6 maanden na de start, algemene cholesterolgehalte nu 189 (net beneden de 190 norm) komende van 245. Slechte cholesterol was ook een stuk beter. Moet me er nog wel zelf eens op al de cijfers verdiepen. Voor de rest ook alles oké, behalve 1 ding vetgehalte in het bloed te hoog. Daar gaat dus ook nog aan gewerkt worden voor over 6 maanden. Ben van plan ook fruit/groenten juices toe te voegen aan mijn plantaardige voeding en proberen minder suikers,zout en vet te gebruiken want doel hiervoor is dat ik graag zonder bloeddrukpillen zou kunnen. Gewicht begin was 75kg snel (2 maanden max) naar 67 gezakt zonder de dierlijke producten. Nu blijft het al maanden rond 68kg stabiel. Voel me er mentaal en fysiek beter bij dat ik nog meer zin krijg om beter te doen en verder terug naar de natuur te focussen (letterlijk en figuurlijk).
Plantaardig vanaf 1/1/2018

Morality
Moderator

Bericht door Morality » ma jul 16, 2018 8:56

Heel goed bezig, gefeliciteerd. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt van je ontwikkelingen.

Dabrother

Bericht door Dabrother » vr aug 17, 2018 11:59

Netflix aanrader: Sick fat and nearly dead 1 & 2, food choices, What the health, Cowspiracy,...

Ik ben nu enkele weken bezig met bergen groeten en beetjes fruit te juicen om zo meer microvoedingsstoffen binnen te krijgen.
Wel eet ik tussendoor nog gewoon veganistisch.
De bedoeling is om binnenkort een reboot te plannen en dan 3 x per dag enkel groenten/fruit juices en water te drinken zonder vaste voeding voor 2 tot 3 weken. Dan ga ik ook de test doen om geen bloeddruk pillen meer te nemen en meermaals per dag mijn bloeddruk meten.
Hopelijk kan ik deze pillen binnenkort vaarwel zeggen.

Groeten

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr aug 17, 2018 22:17

Goed bezig! Ik ben erg benieuwd wat veganisme voor de gezondheid van iemand met hoge bloeddruk kan betekenen.
:govegan:

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo aug 19, 2018 10:42

Dabrother schreef:
vr aug 17, 2018 11:59
Netflix aanrader: Sick fat and nearly dead 1 & 2, food choices, What the health, Cowspiracy,...

Ik ben nu enkele weken bezig met bergen groeten en beetjes fruit te juicen om zo meer microvoedingsstoffen binnen te krijgen.
Wel eet ik tussendoor nog gewoon veganistisch.
De bedoeling is om binnenkort een reboot te plannen en dan 3 x per dag enkel groenten/fruit juices en water te drinken zonder vaste voeding voor 2 tot 3 weken. Dan ga ik ook de test doen om geen bloeddruk pillen meer te nemen en meermaals per dag mijn bloeddruk meten.
Hopelijk kan ik deze pillen binnenkort vaarwel zeggen.

Groeten
Ik doe dit al een jaar of drie en het bevalt goed. Wel heb ik gemerkt dat het dan belangrijk is om dagelijks voldoende linzen te eten en af en toe noten (paranoten zijn erg rijk aan van alles), omdat ik me anders krachteloos ging voelen (zelfs opstaan of opdrukken was me dan al te veel).
Maar voor enkel een paar weken zal dat niet nodig zijn.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Dabrother

Bericht door Dabrother » zo aug 19, 2018 20:20

@Rorrim als er van die documentaires nog maar de helft waar zou zijn, is plantaardig voedsel de sleutel tot de gezondheid en dierlijke producten de ziekmakers. Iedereen zou deze echt eens moeten zien, dan beslissen wat ze met hun leven verder gaan doen.
Ik heb nooit overgewicht gehad en hoge bloeddruk zit wel in de familie maar hoop toch met de juices genoeg te veranderen en healen in mijn lichaam om van die pillen af te kunnen. Die pillen genezen niets, ze manipuleren enkel om de druk langer te krijgen, levenslang. Dokters zijn niet om ons te genezen, maar om de farmaceutische industrie, vleesindustrie, regeringen te volgen en dus massa's pillen voor te schrijven zodat dié economische goude geldkraan blijft lopen (en daar rolt het meeste geld ter wereld).

@Brent bedankt voor de info, ga ik zeker meenemen.

Dabrother

Bericht door Dabrother » za jan 05, 2019 17:18

Zo een jaar verder, zonder probleem.
Binnenkort een nieuwe bloedtest laten doen. Ben nu vanaf 2-01-2019 aan het juice vasten, iedere dag dus ongeveer 2 liter groeten/fruit juices en water. Dit ga ik 2 weken doen om even te ontgiften van al de toegevoegde suiker enz die ik toch nog wel veel binnen kreeg. Daarna terug gewoon eten icm juices wat ik voorheen ook zo deed maar dan met minder suiker. Ik ga proberen mijn bloedtests hier ook nog te posten.
Oh ja, bloeddruk pillen neem ik niet meer, zelf wel meten iedere dag maar schommeld tussen GOED en normaal, ts de 115/65 & 145/90. Maar eens kijken wat de huisarts ervan vindt deze maand.

Voor de rest iedereen een gezond 2019 gewenst.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » zo jan 06, 2019 8:54

Ik dacht eigenlijk dat het beter is om de vezels intact te laten. Dus niet door een blender halen. Want dan hebben je darmbacteriën minder te doen.
Je darmflora voedt zich met vezels. Ze hebben meer te doen als die intact je darmen binnen komen. En daar functioneren ze beter van.

Het is net als met gewrichten. Die functioneren beter als ze belast worden door beweging.

Ik probeer zoveel mogelijk vezels binnen te krijgen. Dat doe ik verder door gedroogd fruit als snacks te eten. Daar zitten alleen natuurlijke suikers in en heel veel vezels omdat het vocht er gedeeltelijk uit is gedroogd.
Aan natuurlijke suikers is je lichaam veel beter gewend dan aan toegevoegde suikers. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor toegevoegde suikers dat zijn.

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, joh. (y)
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Dabrother

Bericht door Dabrother » ma jan 14, 2019 10:57

Vandaag 14-01-2019 weer bloed laten nemen ter controle (resultaat volgt nog) en bloeddruk weer besproken met de huisarts, hij zei dat ik de bloeddruk pillen niet meer nodig had, yes yes yes.
Nu me maar eens verwennen met een lekkere maaltijd, na 13 dagen alleen groenten/fruit juice te hebben gehad als soort van vasten. Geen problemen gehad dus denk ieder jaar 1 of 2 keer dit te gaan doen. Voor de rest ga ik wel weer eten met tussendoor juices vol micro voedingsstoffen.

Groeten

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » do jan 17, 2019 23:42

Prachtig dat je nu ook van die bloeddrukpillen af bent.
En je hebt groot gelijk, de hele farmaceutische industrie is een samenspel met de foute voedingsindustrie en hun politieke vertegenwoordigers.
Tijd voor verstandige mensen (zoals ook jij) om uit die mallemolen te stappen. :)
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Dabrother

Bericht door Dabrother » zo jan 20, 2019 21:25

@Brent ben er ook blij mee. Ook al ben ik nog maar beginnend en lerende planteneter, vind ik het wel interessant wat je met voeding allemaal kan bereiken in de werking van het lichaam. Pillen hou ik helemaal niet van maar deze waren in het verleden (met mijn dierlijke voeding) zeker nodig en dat zegt eigenlijk al genoeg...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » zo jan 20, 2019 23:22

Altijd fijn om zo'n positief verhaal te lezen van een enthousiaste veganist. :-D
:govegan:

Dabrother

Bericht door Dabrother » vr feb 01, 2019 22:23

@Brent ik hoop met je mee, pizza zou idd goed zijn. Denk dat het aanbod wel uitgebreider wordt in de toekomst.

Plaats reactie