Coca Cola

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Coca Cola

Bericht door Truus » do sep 27, 2018 8:08

Ergens op het Internet kwam ik tegen dat Coca Cola niet veganistisch is wegens een plantaardige kleurstof, beta-caroteen, die gezuiverd wordt met visolie. Bij Pepsi zou alleen de dieet-variant problematisch zijn. Blijkbaar komt dit bij meer dranken voor.

Volgens een site in de VS komt dit probleem alleen in Engeland voor.

Volgens Wageningen is het in NL wel veganistisch, maar mijn vertrouwen is gedeukt. Wellicht kunnen we beta-caroteen nergens vertrouwen?

Morality
Moderator

Re: Coca Cola

Bericht door Morality » do sep 27, 2018 22:43

Toen ik veganist werd kwam ik ook tegenstrijdige verhalen over Coca Cola en andere koolzuurhoudende dranken tegen, ik ben toen voor het gemak met ze allemaal gestopt (veel van die dranken worden ook door dezelfde moederbedrijven gemaakt die allerlei slechte producten op de markt brengen). Ik vind het ook lastig dat soms onduidelijk is of een stof veganistisch is in een product, doordat er in het proces iets gebruikt kan zijn dat niet veganistisch is. Hopelijk kunnen we ooit gemakkelijk over de producten die we willen kopen vinden in hoeverre ze (in het gehele proces) een negatieve invloed hebben gehad (op mensen, dieren en het milieu).

Truus

Re: Coca Cola

Bericht door Truus » ma jul 08, 2019 15:03

Morality schreef:
do sep 27, 2018 22:43
Toen ik veganist werd kwam ik ook tegenstrijdige verhalen over Coca Cola en andere koolzuurhoudende dranken tegen, ik ben toen voor het gemak met ze allemaal gestopt
Ik neem prikwater en doe daar gember, takje munt, citroen, o.i.d. in.

Plaats reactie