Ik merk dat ik het wel prettig vind om havermout te maken van havermout en water, aangevuld met amandelmelk (of soms alleen water, of alleen amandelmelk, alleen is dat duurder en ik ben even best arm), wat zoetstof en lijnzaad. Soms maak ik de avond van tevoren havermout voor zowel ontbijt als lunch, en dan snij ik meteen een peer en een appel in stukjes en doe dat erdoor

(die dingen zijn nu overal in de aanbiedingen) Dat zo een nachtje in de koelkast en de sap trekt dan ook een beetje in de havermout. (en kort voor je het gaat eten, al uit de koelkast halen) Dat bevalt me goed zo. Soms doe ik het anders, en dan heb ik een volkorenboterham (volkorenMEEL, geen bloem) met plantaardige margarine en pure chocoladehagelslag. Ook wel lekker.
Zelf eet ik doorgaans 's ochtends een klein hapje/niet zoveel, en later, na 1-3 uur, een tussendoortje. Het voordeel van vezelrijk ontbijt (en vezelrijk eten in het algemeen, let er momenteel best sterk op) vind ik zelf dat ik weinig wil snoepen en vol zit. Heb zelf ook een hekel aan het gevoel van 'craving' en dat houd ik behoorlijk laag zo.