Mystique schreef:Snap ik Bonnie. Ik kan me voorstellen dat iemand zich niet zo welkom voelt als er zo gereageerd wordt, maar tegelijkertijd ben ik daar anders in. Ik probeer altijd het probleem bij mijzelf te zoeken.
Leuke theorie, maar waar het hier om gaat is dat iemand zich komt voorstellen en alleen maar zegt: hallo hier ben ik, en ik sta er zo in. Dat is prima informatie. Of er vervolgens een discussie over dient uit te breken of zij er wel goed in staat, betwijfel ik. Als Claudia daar over wil discussiëren is dat prima, dan zijn daar de nodige topics voor. Als ze dat niet wil en om andere reden hier is, dan zullen we dat gewoon moeten respecteren denk ik.
Daarom vind ik jou reactie toch wel wat bot. Claudia heeft zich heel open voorgesteld en wordt vervolgens vooral gevraagd om uit te leggen waarom ze doet wat ze doet. Ik zou zeggen: de volgende keer even vriendelijk hallo terug zeggen, eventueel wat extra vragen als je meer wilt weten, maar vraag iemand niet zich te verdedigen. Daarmee zorg je er mijn inziens voor dat iemand zich niet meer vrij voelt te zeggen wat ie wil zeggen. En dat zou je eigenlijk niet moeten willen. Toch?
Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet wil zeggen dat bepaalde dingen niet gezegd zouden moeten worden, het gaat mij er om dat het op een ander moment op een andere plaats beter zou zijn.
@Claudia: welkom in ieder geval. Hopelijk zullen volgende berichten op het forum minder stroef verlopen, maar dat gaat goed komen als het goed is, want daarvoor ben ik hier