Ik denk de allernieuwste van Solis: SOLIS X-Change MixerJosé schreef:@Dani Ben je er al wel uit welke staafmixer het gaat worden ? Ik heb er een die ik eens bij de LIdl heb gehaald, maar hij begint wat mankementen te vertonen, dus ik zal vast gaan sparen..
Verder heb ik eigenlijk helemaal geen keukenapparatuur ( o ja, een handmatige cirtruspers ) en ik vroeg me af, een staafmixer met uitbreidingen, zoals bijv. deze http://www.surprisekookgerei.nl/catalog ... cted=12371
kan die dan ook van die smoothies maken, net als een blender ? Of is het allemaal overbodige zooi wat erbij zit en zou je apart een blender aan moeten schaffen ?
Er is een nieuwe techniek zichtbaar onder de staafmixers. Ik zag ze voor het eerst in de bijenkorf: die van bamix en van turmix. Eigenlijk vond ik het enge dingen, en ver boven mijn budget. Maar de dame zei dat dat wel de kant is waar de goede staafmixers heen gaan. Thuis dus even wat gegoogled en bekeken en het zijn inderdaad wel erg mooie apparaten.
Solis is een erg goed merk, maar een stuk betaalbaarder dan bamixen turmix en komt met een soortgelijke techniek. Maar met de 4 opzetstukjes kun je fijnsnijden, malen, mixen, kloppen, klutsen, zeven, roeren, pureren en hakken.
Het enige is dat ik hem eerst even in het echt wil zien en vasthouden,maar hij is zo nieuw dat veel winkels hem (nog) niet hebben. Dat vind ik wel belangrijk, want bv de kitchen aid vond ik echt heel lomp en vervelend.