Het beleid van Wakker Dier zorgt dat mensen weer vlees gaan eten die eerst vegetarier waren... dat zegt toch iets he... ook zorgen campagnes van WD mogelijk voor meer verkoop van plofkip.
Dat zei Ananas ook al, waar baseren jullie dat op?
Ze zetten in ieder geval wel vegetarische recepten op hun website.
Prima als mensen eerste stapjes zetten (en volgens mij juicht iedereen dat toe), maar vlees vervangen met vlees is niet echt en stap vooruit. Het is vooral een marktverandering binnen die sector die nu - met de toenemende vraag van biologisch - zorgt dat deze sector intensiveert. Dus je krijgt straks een biologische 'bio-industrie' daardoor. Kortom is het veel geld en energie die niet naar een oplossing gaat.
Oké Vegantastic, je overtuigt me op dit punt.
Ik wist niet dat Wakker Dier biologisch vlees als het enige alternatief ziet. Dat blijkt, nu ik hun missie nalees op de website, wel de hoofdmoot.
Ik waardeerde hun bozige reclames( Kip, het meest mishandelde stukje vlees! En de kolen die meer ruimte en frisse lucht hebben dan kippen), en dacht en denk nog steeds, dat ze daarmee mensen confronteren met een ongemakkelijke waarheid die tot nadenken en wellicht minder vlees eten aanzet.
Een stapje zou vermindering van vleesconsumptie zijn bv. Dat scheelt nl. op alle vlakken en heeft wel impact.
Vleesvermindering staat wel in hun missie. En ik denk dat hun reclames dat ook bewerkstelligen.