Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Romero

Moderator: Martine

Plaats reactie
Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Recepten proberen uit Vegan Eats World van Terry Hope Ro

Bericht door Dani » di okt 22, 2013 19:45

Martine schreef: Ja, Isa does it. Hij komt officieel vandaag uit. Ik heb een pre-order lopen bij Book Depository. Het boek is al verzonden, maar ik krijg hem op z'n vroegst aan het eind van de week, waarschijnlijk volgende week pas. De testers op de PPK zijn super enthousiast. Dit is schijnbaar Isa's beste, mooiste en handigste kookboek tot nu toe.
Ik bestel ook altijd bij Book Depository, lekker goedkoop!
Jammer, weer een hardcover, vind ik altijd zo onprettig.
Ik ga er even over nadenken of ik deze bestel. Ik merk toch dat ik minder kook uit boeken zonder afbeeldingen.
Of is deze nu wel een keer met lekker veel illustraties?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di okt 22, 2013 19:58

Volgens de mensen op de PPK staat dit boek vol met foto's. Ik denk dat het op Vegan Eats World lijkt qua layout. Hopelijk heeft het wel een betere index dan VEW. Als je nog een paar dagen geduld hebt kan ik je er alles over vertellen. :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo okt 23, 2013 7:34

Ananas schreef:Ja leuk! Ik ben voor een VEW recept, zo lang er maar geen keukenmachine voor nodig is.

Misschien de Red Lentil Dahl (p120) met roti of naan uit dit boek (naar keuze)?
Ik ga dit recept maken, wie doet nog meer mee?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo okt 23, 2013 9:03

Dani schreef:
Ananas schreef:Ja leuk! Ik ben voor een VEW recept, zo lang er maar geen keukenmachine voor nodig is.

Ikke :)

Ik heb alle ingrediënten voor deze dal in huis, behalve de curryblaadjes. De toko hier in de buurt verkoopt alleen gedroogde, geen verse. Terry zegt dat de gedroogde niet de moeite waard zijn. Ik heb zelf nog nooit met curryblad gewerkt, dus ik weet niet wat het toevoegt. Wat denken jullie, zonder curryblaadjes maken, gedroogde curryblaadjes kopen, of wachten tot ik in Amsterdam verse kan halen?

Ananas

Bericht door Ananas » wo okt 23, 2013 9:33

Leuk!! Red Lentil Dahl it is. Ik denk dat ik de yellow split pea variant maak, want die heb ik nog veel, i.t.t. rode linzen.

Tijdens het opruimen voor m'n verhuizing kwam ik gedroogde curry bladeren tegen en heb ze weggemikt, want had ze al 3 jaar liggen en deed er niks mee... zou Amazing Oriental verse curry bladeren hebben? Net ontdekt dat die hier redelijk in de buurt zit. Of misschien bij 1 van de vele exotische winkeltjes hier in de Kanaalstraat, hoewel het geloof ik vooral gericht is op Turkse/Marokkaanse bevolking.

Oh, en ik ga Isa Does It dan toch ook kopen. Heb nog 2 boekenbonnen :mrgreen: en ik kan eigenlijk een kookboek van Isa niet niet hebben.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo okt 23, 2013 19:08

Ananas schreef: Tijdens het opruimen voor m'n verhuizing kwam ik gedroogde curry bladeren tegen en heb ze weggemikt, want had ze al 3 jaar liggen en deed er niks mee... zou Amazing Oriental verse curry bladeren hebben?
Ik ook :? Ik had ze al minimaal een jaar liggen en nog nooit gebruikt. Dus weg ermee.
Als ik zou proberen te vinden dan ga ik het denk ik ook proberen bij de Amazing Oriental. Dat is hier in het noorden de enige redelijke kans van slagen :P

Oh..en Isa Does It toch ook net besteld 8) :P Tja het mailtje van Book Depository met dat ik maar liefst 5% korting kreeg deed het 'm *lol* Wel iets meer dan EUR 1,00 korting hahaha.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » do okt 24, 2013 13:45

Dani schreef:Gnoe, was die naan nog gelukt? Dat is eigenlijk dé reden dat ik Vegan Eats World heb aangeschaft, maar heb deze nog steeds niet gemaakt.
Jaaaaaaah die naan was GEWELDIG! Spannend want ik maakte het meteen voor een etentje maar ze gingen schoon op en Mr Gnoe heeft het er nóg over ;) Ben van plan ze weer eens te maken en dan in te vriezen. We adden een deel met komijnzaad bestrooid en dat was ook erg lekker.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » do okt 24, 2013 13:49

Dani schreef:

Ik geloof dat ik het al een keertje heb gemaakt maar ik doe mee. Ik heb mijn gedroogde curryblaadjes nog NIET weggegooid ;) Ananas, laat je het weten als Amazing Oriental inderdaad verse curryblaadjes heeft?
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 24, 2013 16:30

Welke meel/bloemsoort heb je voor de naan gebruikt Gnoe?

Ik heb net tarwebloem gekocht van een molen, maar er zit al gist en zout in. Dan moet ik de gist uit het recept maar weglaten denk ik?

Ik ga morgen waarschijnlijk naar Amazing Oriental. Laat het ook weten als ik het vind.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr okt 25, 2013 12:13

Ik heb de Red Lentil Dahl net gemaakt voor de lunch. Ik had de linzen voorgeweekt zoals Terry zegt, en inderdaad, ze worden super snel gaar. In minder dan een half uur was het klaar. Ik las ergens dat je curryblaadjes kunt vervangen door laurierblaadjes en dat beviel verrassend goed! Ik ga het ook nog een keer met curryblaadjes proberen als ik die gekocht heb.

Deze dal had een heel andere smaak dan dals die ik eerder wel eens heb gemaakt (al zou dat natuurlijk door het laurierblad kunnen komen...) erg lekker! Ook fijn dat het zo'n makkelijk recept is. Terwijl de dal stond te pruttelen heb ik er snel een paar wraps bij gemaakt met wat knoflookpoeder en komijn erdoor (het viel me later op dat deze twee smaakmakers niet in de dal gebruikt worden, misschien dat elkaar daarom zo goed aanvulde). Dit recept ga ik zeker nog vaker maken!

Oh, Isa Does It is net vijf minuutjes geleden bezorgd! Het ziet er inderdaad prachtig uit. Hele mooie layout, één recept per pagina en dan vaak op de pagina ernaast een foto. Door al die foto's is het een heel dik boek. Zelfs dikker dan Veganomicon. Er zit ook een behoorlijk uitgebreide inleiding voorin, dus dit is een prima boek voor beginnende vegans.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr okt 25, 2013 13:22

Klinkt goed! Zowel recept als het nieuwe boek.

Bij mij staat het op de planning voor morgen. Met name vanwege de naan die wat meer tijd kost.
Nu onderweg naar Amazing Oriental!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr okt 25, 2013 15:17

Helaas geen verse curry blaadjes bij de Amazing Oriental Groningen. Alles wat groenig was bekeken; ook aan het "oh zo vriendelijke" personeel gevraagd (waarom geloof ik ze nooit?), maar helaas.

Ananas

Bericht door Ananas » za okt 26, 2013 8:55

Dani schreef:Helaas geen verse curry blaadjes bij de Amazing Oriental Groningen. Alles wat groenig was bekeken; ook aan het "oh zo vriendelijke" personeel gevraagd (waarom geloof ik ze nooit?), maar helaas.
Hmm jammer zeg... op deze site staat dat de Oriental in Den Haag het wel heeft, ook gek. Volgens de site zou het ook kunnen dat ze in het vriesvak liggen...

Martine, wat ben je snel met het recept uitproberen :D Ik moet echt nog flink wennen aan m'n nieuwe huis/(gedeelde) keuken, ik kook weinig momenteel. Gister ook geveld door migraine wat sinds de verhuizing ineens weer opspeelt af en toe... maar bij deze neem ik me voor dat de eerst volgende keer dát ik ga koken, ik dit recept zal maken. Gelijk even boodschappenlijstje in m'n iphone zetten!

(en ik heb Isa Does It besteld :))

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 26, 2013 9:09

Ach ja, ik had alle ingrediënten in de kast staan en ik had zin in peulvruchten voor de lunch. De verleiding van thuiswerken met een goed gevulde voorraadkast onder handbereik. :)

Kan me voorstellen dat het wennen is als je ineens weer in een studentenhuis woont. :shock: Maar dit recept is echt heel makkelijk én student-vriendelijk.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 26, 2013 20:39

Ik had goedkope aubergines en paprika's van de markt dus ik heb vanavond ook nog de Eggplant Shakshuka gemaakt met de Green Tahini Sauce erbij. Het is een heel smeuïg gerecht, echt een fijne manier om aubergines te eten. Het zouten van de aubergine heb ik overgeslagen. De saus maakte het helemaal af vond ik, super lekker! Helaas vind mijn vriend tahin eigenlijk altijd te bitter, dus volgende keer maak ik het denk ik met (een deel) amandelpasta.

Ananas

Bericht door Ananas » zo okt 27, 2013 9:22

Oh dat klinkt ook superlekker!

Ik krijg weer zin om te koken ;-)

Vanavond nog een kliekje lasagne, morgen wil ik de Dahl maken met spinach roti (blz 192). Kan dan ook even langs de Amazing Oriental voor de curry bladeren.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo okt 27, 2013 14:20

http://i269.photobucket.com/albums/jj56 ... aita01.jpg

Ik heb het gerecht gisteren gemaakt, samen met de naans en een raita (sojayoghurt, knoflook, komkommer).
De naans vond ik toch best veel werk, maar erg lekker. Ik heb er een stuk of 5 gemaakt en die zijn helemaal opgegeten door ons tweetjes :oops: met name in combi met de raita.
Mijn bordje met dahl heb ik niet helemaal opgegeten. Het was inderdaad anders dan andere dahls die ik heb gegeten. Rick vond het enorm lekker, ik was niet laaiend enthousiast.
Martine schreef:Ik las ergens dat je curryblaadjes kunt vervangen door laurierblaadjes en dat beviel verrassend goed! Ik ga het ook nog een keer met curryblaadjes proberen als ik die gekocht heb.
Ik heb dus ook geen verse curry blaadjes gevonden en laurier gebruikt. Waar ik het in Mexicaanse gerechten (bonenstoof) echt een verrijking vind, moest ik er hier even aan wennen. Misschien dat dat ook de reden was waarom ik er niet helemaal weg van ben.

De naans komen zeker terug op het menu.

Brchj

Bericht door Brchj » ma okt 28, 2013 13:20

Men het water loopt me in de mond. Zoveel lekkers en inspiratie!
Lieve Nugget! <3
Clover

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma okt 28, 2013 13:44

Ziet er heerlijk uit Dani! Jammer dat je de dahl niet zo lekker vond. Ik heb inmiddels toch maar een zakje gedroogde curryblaadjes gekocht. Misschien ga ik die later in de week nog uitproberen.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma okt 28, 2013 14:27

Ik heb gisteren even de tijd genomen om lekker door het boek te bladeren, er staan eigenlijk ontzettend veel verschillende recepten en ideetjes in.
Als jullie zo ver zijn wil ik graag het volgende gerecht aandragen :D

Isa Does it is pas sinds het weekend onderweg, dus dat duurt nog even voor ik daar uit kan koken (ook maar even een nieuw topic openen dan).

Plaats reactie