Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
MBVegan31
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door MBVegan31 » ma mar 25, 2013 20:46

Ik heb net een smoothie gemaakt van 2 kiwi's, 1 peer, een halve advocado, 2 ijsklontjes, een flinke scheut soyamelk en een handjevol mangostukjes. Smaak was (y)
Alleen de volgende keer eet ik al het fruit gewoon zo op .. er blijft me veel te veel in die blender achter wat ik er niet uit krijg.

Gnoe ik zal laten weten hoe de bleekselderij zich ontwikkelt dmv een topic hier een keer ;)
Het is al eerder geprobeerd, dat kun je hier lezen: http://www.17apart.com/2012/02/growing- ... elery.html

Mexicaans is altijd lekker Martine dus dat kan niet mis gaan :)

Johannetje

Bericht door Johannetje » vr apr 05, 2013 20:35

Jullie eten niet meer? :P

Vanavond: knolselderijpuree, zilvervliesrijst en groene linzen gekookt met wortels.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr apr 05, 2013 20:44

hahaha echt nog wel!

Ik had vanavond lekker volkoren macaroni, met courgette, aubergine, bosui, knoflook, tomatensaus en verse cherrytomaatjes ;)

Morgen ga ik voor het eerst in m'n leven een knolselderij maken, ik ben nu aan het zoeken op internet wat ik er van kan brouwen en wat ik er bij kan maken...

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma apr 08, 2013 14:16

Nou en m'n knolselderijpuree was dus vet goed gelukt en onwijs lekker... er stond enkel nog voeg een snufje zout en peper toe.
Vriendlief had het zeezout bijgevuld, ik draai aan de pot en ja je raadt het al. De deksel zat niet goed teruggedraaid en toen lag de hele pot door de puree. Zoveel mogelijk weggeschept, maar te laat...
De puree smaakte naar zout en was zelfs met extra aardappels toegevoegd niet meer te pruimen...

Volgende week een herkansing :oops:

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo apr 10, 2013 17:10

En vandaag heb ik lekker aardappeltjes met broccoli gehad met de heerlijke 'kaas'saus van Martine van de Vegetussite.

Ik vond 'm (y) dit maakt het wederom voor mij glashelder, ik kan best zonder kaas :govegan:

O ik had er overigens ook die Vegetarische kip van de Vegetarische slager bij: niet te kanen als je al meer dan 15 jaar vegetarier bent hahaha. Mijn vriend vond m wel lekker, want hij smaakte precies als kip. Nou idd ik ging bijkant over mn nek van die smaak...
Mijn vriend proefde geen verschil met echte kip, dus ik mocht deze best eens voorzetten als ik 'm zelf betaalde :mrgreen: (die pakjes zijn duuuur!!!)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 10, 2013 18:24

Tof :good: Leuk om te horen dat het recept goed bevalt. Mijn schoonmoeder gebruikt die saus ook veel om kaas te vervangen in haar ovenschotels als ze voor ons kookt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Eef

Bericht door Eef » wo apr 10, 2013 23:02

Wij hebben vandaag vega-tonijn-salade gegeten, was lekker!
Er stond in het magazine van EkoPlaza een recept met tonijn, dat heb ik gemaakt met de vega-tonijn van Vantastic Foods.
Dit was de eerste keer dat we vega-tonijn probeerden, smaakte wel erg zoet vond ik, en het zat in heel veel olie. Maar een klein beetje door de salade maakte het wel af. Ze hadden er wat mij betreft wel wat (meer) zeewier/algen in mogen verwerken voor wat meer 'zee-smaak'.

p.s. ik zie nu pas dat het tweede ingredient van de veggie tuna suiker is.

Mystique

Bericht door Mystique » do apr 11, 2013 9:47

MariskaB schreef:Mijn vriend proefde geen verschil met echte kip, dus ik mocht deze best eens voorzetten als ik 'm zelf betaalde :mrgreen: (die pakjes zijn duuuur!!!)
Bij de Jumbo krijg je nu gratis de kipstukjes bij iedere vleesvervanger. Ik weet niet hoe lang de actie loopt en je moet het wel een voor een afrekenen, want als je meerdere vervangers en dus ook meerdere kipstukjes tegelijk koopt dan verwerkt de kassa het niet. Maar ik mocht het gewoon in 3x afrekenen, zeg maar. :mrgreen:

Ik heb tofu naturel, burgers van alpro en falafel gehaald en dus 3x de kipstukjes gratis gekregen. Dat scheelt dus al 12,75 euro! Ik ga in het weekend nog meer hamsteren, want je kunt ze invriezen, gelukkig!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do apr 11, 2013 10:13

Mystique schreef:
MariskaB schreef:Mijn vriend proefde geen verschil met echte kip, dus ik mocht deze best eens voorzetten als ik 'm zelf betaalde :mrgreen: (die pakjes zijn duuuur!!!)
Bij de Jumbo krijg je nu gratis de kipstukjes bij iedere vleesvervanger. Ik weet niet hoe lang de actie loopt en je moet het wel een voor een afrekenen, want als je meerdere vervangers en dus ook meerdere kipstukjes tegelijk koopt dan verwerkt de kassa het niet. Maar ik mocht het gewoon in 3x afrekenen, zeg maar. :mrgreen:

Ik heb tofu naturel, burgers van alpro en falafel gehaald en dus 3x de kipstukjes gratis gekregen. Dat scheelt dus al 12,75 euro! Ik ga in het weekend nog meer hamsteren, want je kunt ze invriezen, gelukkig!
Bij ons krijg je het alleen maar bij vlees :(

MargaS

Bericht door MargaS » do apr 11, 2013 18:53

Vandaag hadden we een restje dat over was van gisteren: een stoofpotje met bataat, kidneybonen,paprika, kruiden.. en wat rijst erbij.

indra

Bericht door indra » do apr 11, 2013 23:25

MariskaB schreef:
Mystique schreef:

Bij ons krijg je het alleen maar bij vlees :(

nog een keer proberen, ze hebben het nu aangepast; ik kreeg het gisteren ook niet mee maar vandaag wel (ik had ook voor de zekerheid de voorwaarden mee, maar dat bleek nu niet nodig..)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr apr 12, 2013 19:29

Ha ik kreeg ze nu gratis mee zonder uberhaupt iets hoeven te kopen. Ze hebben zoveel en niemand hier wil t meenemen... tsja dorp en wat de boer niet kent eet men niet geldt hier heel erg.
Ik heb dus even 4 doosjes meegekregen!!!
Liepen ze daar zo moeilijk voor te doen woensdag...

Mystique

Bericht door Mystique » za apr 13, 2013 8:34

indra schreef:
MariskaB schreef: Bij ons krijg je het alleen maar bij vlees :(

nog een keer proberen, ze hebben het nu aangepast; ik kreeg het gisteren ook niet mee maar vandaag wel (ik had ook voor de zekerheid de voorwaarden mee, maar dat bleek nu niet nodig..)
Klopt! Ik moest de kassière gister ook weer uitleggen hoe het werkt (blijkbaar is er niet duidelijk over gecommuniceerd).
Eerst moet jouw gekochte vleesvervanger gescand worden en dan de kipstukjes. De kassa verwerkt het dan zelf. Doen hoor! Scheelt je echt heel veel geld! Ik ga zo ook weer wat halen. :mrgreen:

Stokkie

Bericht door Stokkie » ma apr 15, 2013 19:06

Ik had vandaag geroerbakte champginons, cashewnoten en chinese kool met een beetje tamari, bruine basmatierijst en "shoarma" van Marqt. De Shoarma was okay, maar niet geweldig. De groenten waren zalig.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma apr 15, 2013 19:14

Ik heb dit AH recept voor witlof en venkel geveganiseerd met wat No Muh kaas: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/74 ... -en-witlof

Was erg lekker.

lani

Bericht door lani » ma apr 15, 2013 19:58

wij hadden vandaag boterham met beetje gebakken aardappel, kort gekookte bloemkool, wat veldsla en uuhm.. beetje rauwe wortel ^___^ niet alle bloemkool kon op brood natuurlijk (beetje plat gemaakt gelukkig was het net zacht genoeg daarvoor :P) dus die hebben we gewoon zo opgegeten :3 .. nu weer voor morgen iets verzinnen =| ..

MargaS

Bericht door MargaS » di apr 16, 2013 6:03

Vanavond eet ik een salade met canellinibonen en 'n paar gebakken aardappels er bij.

Mystique

Bericht door Mystique » di apr 16, 2013 10:50

Ik eet vanavond gekookte aardappelen en spinazie met vegetarisch gehakt. Op een groot bord gooien en prakken en alles door elkaar gooien maar! Eigenlijk het enige gerecht dat ik met gekookte aardappelen eet, maar wel één van mijn favorieten!

Iemand een idee voor mij: morgen wil ik een soep eten met bonen erin. Maakt niet uit wat voor bonen. Minestrone heb ik vorige week al gegeten, kerriesoep met bonen daarvoor en met tomaten en kokosmelk heb ik ook al laatst gegeten.
Wie weet een lekkere bonensoep?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 16, 2013 11:06

Jambalaya? http://vegetus.nl/jambalaya-met-seitan-en-bonen/ (in mijn recept zit ook seitan, maar die kun je eventueel weglaten of vervangen door extra bonen)

Chilisoep is ook lekker, serveren met tortillachips erbij!

Edit: Ik zie net dat Dani op haar blog een lekkere chilisoep heeft: http://plantaardigheidjes.blogspot.nl/2 ... potle.html

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » wo apr 24, 2013 20:11

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven meiknolletjes/meiraapjes gegeten :)

Best lekker, een half uurtje in de oven geroosterd met kurkuma en komijn.Daarbij had ik patatas bravas gemaakt van zoete aardappel en gewone aardappel. Voor de kinderen nog wat kindvriendelijk eten uit de oven, geroosterde aardappeltjes met bruschetta en geroosterde worteltjes met olijfolie en agavesiroop.

Dan is een 90 cm brede oven toch wel erg handig!

Plaats reactie