Ik ben nieuw hier op het forum dus wilde me graag even voorstellen. Ik ben Laura, 18 jaar en ik woon sinds een tijdje in Amsterdam. Ik studeer aan het Amsterdam Fashion Institute.
Door de Veganchallenge ben ik in aanraking gekomen met plantaardig eten, en ik vond het een leuke uitdaging dit een maand lang te doen. Dit is bijna helemaal gelukt, op een paar kleine dingetjes na. Toen de challenge afgelopen was wist ik niet hoe snel ik weer kaas moest eten, ik had kaas zooo gemist! Ik heb een week zo'n beetje alles gegeten wat los en vast zat, tot ik me bedacht dat dit niet was wat ik wilde.
Tijdens de challenge voelde ik me vol energie, en ik voelde me vooral gezond en prettig in mijn lijf. Daarom besloot ik hier weer eens te kijken, en te lezen hoe jullie dit alles ervaren en wat jullie beweegredenen zijn. En ik heb ook gekeken naar de heerlijke gerechten die jullie maakten, ik hou namelijk erg van koken en lekker eten

Langzaamaan ben ik nu mijn voorraad aan het opmaken, en stuk voor stuk te vervangen voor plantaardige producten (melk/boter/koekjes etc). Doordat de Veganchallenge op een dag begon en ook weer op een dag eindigde, kreeg ik erna erg behoefte aan dierlijk eten. Maar door het nu af te bouwen (ook praktisch: weinig geld dus ik ga geen dingen weggooien), en dingen op mijn eigen tempo uit te zoeken merk ik dat ik me er heel goed bij voel! Ik moet oppassen dat ik niet al mijn tijd op dit forum verdoe (studie moet ik ook veel tijd in steken), maar ik vind het super leuk om alles van voeding te weten, en nu dus van plantaardige voeding!
Ik ben ook anders gaan denken over kleding en consumeren in het algemeen. Met mijn opleiding (en later beroep) hoop ik hier verandering in te brengen. Ik ben al aan het fantaseren over het productieproces (volledig transparant) naar Nederland te halen bijvoorbeeld. Ik wil 'later' precies weten waar mijn materialen vandaan komen en hoe ze verwerkt worden om ervoor te zorgen dat dit tiptop gebeurt met zo min mogelijk vervuilen/slechte werkomstandigheden etc! Zoveel leuke ideeën voor als ik straks een eigen label heb! Maar ik moet eerst nog meer dan 3 jaar studeren....

Op dit forum hoop ik leuke tips en goeie informatie te weten te komen, net als heeeerlijke gerechten!
In mijn omgeving ken ik niemand die plantaardig eet, dus ik vind het leuk jullie allemaal te leren kennen

Groetjes, Laura