Misschien heb je daardoor meer eiwit nodig om je spieren te onderhouden en meer koolhydraten om je energie op peil te houden.
Ik zou - zoals al gezegd is- inderdaad een tijdje gaan bijhouden wat je precies eet en hoeveel calorieen, vet, eiwit, koolhydraten je daarmee binnenkrijgt. 1300/1400 calorieen is echt wel te weinig. Je lichaam heeft al meer calorieen nodig om uberhaupt te kunnen functioneren, dat is dus zonder dat je ook maar iets doet.
Je kunt ook moe zijn van de vele maaltijden die je moet verteren, helemaal als het zware maaltijden zijn zoals stamppot of bonen etc. dan gaat al het bloed naar de maag en heeft de rest van je lichaam minder energie.
Het is een kwestie van proberen wat bij jou het beste valt. Misschien kun je eens opletten of je na het eten van bepaalde maaltijden moe wordt.
En ik zou vitamine B complex nemen voor meer energie. Het is sowieso beter voor de opname om de B vitamines samen te nemen, dus ik zou de B12 vervangen voor B complex.
Ik vind (volkoren) zuurdesembrood niet ongezond hoor. Veel gezonder dan gistbrood. En zo lang je het maximaal 1x per dag eet lijkt me dat geen probleem.
Ik merkte van de week dat ik heel lang kan teren op een groene smoothie als ontbijt.
Er zaten voor 2 personen 3 sinaasappels, 1 appel, en verschillende bladgroenten in, samen met hennepzaad en wat lijnzaadolie. Ik had ongeveer 350ml en kreeg pas om 15.00 uur trek.
En je bent inderdaad wel wat streng voor jezelf, relax!!