Ja, snap ik, maar toch, dit is een belangrijk onderwerp. Veel partijen noemen het ook wel. En daaruit kun je ook opmaken dat er nogal wat verschil zit in de uitwerking, ook van de partijen die de huidige situatie onwenselijk vinden.Vegantastic schreef: Je kan natuurlijk niet alles in het programma hebben staan, dan word het wel erg groot. Maar ik denk dat je wel aan andere punten kan zien hoe de partij daar in staat.
Ik ben het ICT beleidVegantastic, wat vind jij van het ICT beleid van de PvdD? Heb jij daar zicht op? Ik vind het positief om te zien dat zij het beste scoren bij de Privacy Barometer.![]()

Okay, dan weet ik waar ik moet zijn als ik het toch ergens niet mee eens ben

Ik heb het idee dat de PvdD het best bij mij past qua stemgedrag en meningen. Wat ik wel jammer vind is dat ze in de kamer zelf toch zoveel aandacht geven aan relatief kleine incidenten m.b.t. dieren. Kamervragen over een NS medewerker die een zwaan van het spoor haalt, dat soort dingen. Er zal wel achterban zijn die juist daarvoor op de PvdD stemt, maar ik hoor daar niet bij.
Helaas zijn er ook geen andere, grotere partijen die me meer aanspreken. Ik heb ook het idee dat het verschil tussen links en rechts steeds minder relevant wordt. Groen Links kwam met het plan om AOW af te schaffen voor mensen die niet genoeg geld hebben verdiend bijvoorbeeld. PvdA wordt misschien wel wat linkser, met het afschaffen van de arbeidskorting voor ondernemers. Daarmee willen ze misschien weer echt een partij voor de "arbeider" worden? Maar jeeminee, dat beeld is toch achterhaald? Ondernemerschap zou juist gestimuleerd moeten worden in tijden van crisis, en met het oog op zoveel mogelijk mensen aan het werk. Jesse, jullie zijn toch ook zelfstandige? Dat plan raakt jullie toch ook enorm? Als je met z'n tweeen ondernemer bent is dat meer dan 3000 euro per jaar. De PvdA kan wel zeggen dat het zelfstandigen ook wat oplevert, maar het enige wat ik zie dat relevant is is "toegang tot de bijstand". Nou, dat zullen ze inderdaad een stuk sneller nodig hebben als deze plannen doorgaan.