Ik ben een beetje een eter
Ik was jaren lang voor 90% vegetariër, toen kreeg ik een vriend die een grote vleeseter was. Een maaltijd zonder vlees was gewoon geen maaltijd voor hem. Langzaam maar zeker sloop het vlees er weer in. Tegenwoordig heb ik een vriend die al vegetariër was toen ik hem leerde kennen en geen eieren lust. Ik ging dus weer steeds minder vlees eten (want van mij hoefde het eigenlijk al niet zo). De laatste genadeklap was dat ik me ineens obsessief ging verdiepen in de manier waarop dieren worden behandeld in slachthuizen, en de aandoeningen die melkkoeien bijvoorbeeld krijgen na een paar jaar. Als er iets is waar ik meer van hou dan eten dan zijn het wel dieren (en dan niet op mijn bord

), dus ik heb huilend die video's afgekeken en ben daarna in een klap veganistisch gaan eten. Mijn vriend doet gewoon mee. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik me al die jaren soort van half van dat leed heb afgesloten, het is echt heel raar hoe dat werkt.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben nu ook erg bezig met het hele gezondheidsaspect van een veganistisch dieet, zelf vond ik het seminar van Neil Barnard dat op YouTube te vinden is erg inspirerend. Ik probeer voedsel te bereiden dat gezonder is, ik maak kleinere porties, eet inderdaad ook veel rauw en veel salades, en kies voor duurzame producten. Ook ben ik erg geïnteresseerd in 'superfoods', vandaar ook het hele zeewier verhaal. Een leuke bijkomstigheid is dat ik al bijna 5 kilo ben afgevallen. Nog 5 eraf en ik zit zelfs op mijn ideale BMI, de laatste keer dat ik dat had was ik uhhh... 17? Mijn ervaring met plantaardig eten is in ieder geval dat ik veel meer tijd en moeite in koken stop, het is elke keer weer een ontdekking zeg maar

Een vegetarische hamburger ofzo die je in de winkel koopt (zelfs geheel plantaardig) eten we hier zelden, ik maak die dingen zelf wel. Ik heb sinds ik erachter ben dat melk zo ongezond mijn vertrouwen in de overheid, keuringsdiensten e.d. in verband met voedselveiligheid geheel verloren. Liever zo min mogelijk shit dus.
(Oh, en ik ben ook een beetje lang van stof als ik praat over onderwerpen die ik interessant vind, sorry

)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney