koekjes

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Billy20
Leefwijze: part-time veganist

koekjes

Bericht door Billy20 » zo aug 21, 2011 7:11

Wie weet welke (lekkere) koekjes vegan zijn??

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: koekjes

Bericht door Ananas » zo aug 21, 2011 7:43

lu time out robuuste koeken met chocolate chips!! :mrgreen:

hier een overzicht: http://veganisme.org/wiki/index.php/Koekjes

Billy20

Bericht door Billy20 » zo aug 21, 2011 7:49

Heb ze ff gegoogled en die zien er inderdaad wel lekker uit. Op de wiki zie ik veel meelkoekjes soorten en die vind ik niet zo. Ik eet het liefst koekjes met chocolade.

Ananas

Bericht door Ananas » zo aug 21, 2011 8:07

i hear you :mrgreen: maar helaas wordt er vaak naast chocolade ook koemelk bij gedaan. bij de natuurwinkel heb je daar wel meer keuze in.

JesseL

Bericht door JesseL » zo aug 21, 2011 9:18

Die nieuwe Lu choclate chip cookies zijn inderdaad onweerstaanbaar lekker! Toch handig als een vleeseter vraagt wat hij/zij bij de koffie kan halen. :D

Duifje
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Duifje » zo aug 21, 2011 18:48

koekjes die je zelf maakt! Hartstikke leuk om te doen, niets moeilijks aan ieder goed veganistisch kookboek heeft wel wat recepten, je weet wat er in zit, en ze smaken super! Heb je nog meer argumenten nodig om kwaliteit aan je thuis-tijd toe te voegen, en fabriekstroep links te laten liggen?...!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma aug 22, 2011 1:30

Robuuste Koeken zijn verslavend lekker. Zo lekker dat er op Facebook speciaal een fangroep voor is aangemaakt. :grin: Ben ik even blij dat die koeken niet fair trade en biologisch zijn! Goede redenen om ze niet (meer) te kopen :wink:

Zelf koekjes maken is inderdaad een idee. Ik maak graag valentijnkoekjes (best wel basic recept), of het nou valentijn is of niet.
Mijn mede-activisten vinden ze erg geslaagd als ik ze onderweg naar een demo uitdeel :)

Duifje

Bericht door Duifje » ma aug 22, 2011 19:32

Gewoon doen! Je merkt misschien al, ik ben een totale voorstander van zelf bakken (zie ook wat bak jij vandaag), en zelf koken trouwens ook. Zoals ik het zie: eten is iets heel basaals, en het is goed om daar direct in contact mee te staan door je ingrediënten zelf te kopen en zelf te bereiden; je weet waar je mee te maken hebt, je weet wat je in je lichaam stopt, het smaakt beter, en het is nog leuk om te doen ook voor je zelf en voor je geliefden ook. En behalve het prikkelen van je smaakpapillen, benut je ook je hersenen, want op het gebied van bakken en koken is er een wereld te ontdekken aan kennis en kunde en creativiteit. Laat je niet afschrikken door dingen die je niet weet, en begin gewoon simpel. Hoe ik ben begonnen? Gewoon door te denken: dit en dat vind ik heerlijk en zou ik graag zelf kunnen bereiden. Je zoekt wat recepten op, je vergelijkt, je probeert wat, er staat geen prijs op; en zo kom je verder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt...?

Billy20

Bericht door Billy20 » di aug 23, 2011 19:12

Vind koekjes bakken best leuk maar heb er geen tijd voor. Dan zijn koekjes uit de super toch een stukje makkelijker. :) Heb de Lu koeken uitgeprobeerd en vind ze erg lekker. Eigenlijk precies wat ik zocht.

Duifje

Bericht door Duifje » wo aug 24, 2011 19:19

Billy20 schreef:Vind koekjes bakken best leuk maar heb er geen tijd voor. Dan zijn koekjes uit de super toch een stukje makkelijker. :) Heb de Lu koeken uitgeprobeerd en vind ze erg lekker. Eigenlijk precies wat ik zocht.
Kost anders misschien minder tijd dan je denkt. Een heleboel koekjes-degen kun je bereiden als je eens wel tijd hebt en dan- ongebakken - invriezen in de vorm van een rol, en dan, bevroren en al, snijden en afbakken op het moment dat je ze wil hebben. Makkelijk, toch?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za aug 27, 2011 6:53

Gebakken koekjes kun je prima invriezen en zijn heel snel ontdooid.

Nabel

Bericht door Nabel » za aug 27, 2011 16:16

In de oxfam zijn er sommige koekjes vegan (en lekker!).
Deze zijn vegan:
http://www.oxfamwereldwinkels.be/UserFi ... t25003.gifhttp://www.oxfamwereldwinkels.be/UserFi ... t25001.gif

Plaats reactie