kuikens

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
panda
Leefwijze: veganist

kuikens

Bericht door panda » do apr 07, 2011 12:01

het is weer zover, lente, dit betekent dat veel scholen kuikentjes hebben. Waar gaan die kuikentjes heen? De pan in? Of heb jij nog een plekje? Er zijn er 10 ik zelf neem er 3. gaat hier om barnevelders en leghennen,, geslacht nog onbekend.
:thanks:

Ananas

Re: kuikens

Bericht door Ananas » do apr 07, 2011 12:23

Waarom doen scholen dat :?

panda

Bericht door panda » do apr 07, 2011 13:29

Ja ik had gister een gesprek met ze. Ze vonden de kuikens zo schattig, ik vertelde ze over kuikens en blenders enz. daar hadden ze weinig oor naar. Ik zij dat het hun schuld was. Vlees eten is onderdeel van het probleem. Één van hun “maar ik wil wel gewoon lekker een stukje vlees kunnen eten”.. enz.. (je weet wel hoe vleeseters zijn.. )

soms twijfel ik of ik niet gewoon ff tinkerbel na moet doen (http://www.looovetinkebell.com/ )
gewoon ff de klas in lopen, in de ene hand een schattig kuikentje en in de andere hand een blender. Ff laten zien wat vlees eten nou werkelijk is..

ach ja.. het zou iig leuk zijn als deze kuikens aan ouderdom kunnen sterven in plaats van met hun nek tussen twee hand palmen.

xxmarikenxx

Bericht door xxmarikenxx » do apr 07, 2011 20:37

huh?? hoezo hebben scholen kuikentjes?? nog nooit van gehoord:S

welke scholen zijn dat dan, of in het algemeen? Ik heb nog wel een plekje vrij denk ik.

mmm

Bericht door mmm » vr apr 08, 2011 11:30

Hallo,

ik kan (in ieder geval tijdelijk) wel een aantal kuikens opvangen als dat nog nodig is?

groet,
Meike

panda

Bericht door panda » vr apr 08, 2011 22:52

Er zijn er nog 5, de ouders hebben vaak voorrang. Als je er 5 wilt. meld dat ff voor maandag.

Met passen gaan ze weg. Ophalen in hengelo (ov)

mmm

Bericht door mmm » zo apr 10, 2011 10:15

hallo panda,

als de ouders ze kunnen opvangen vind ik dat ook prima. de reden dat ik reageerde was dat ik begreep dat ze de pan in gingen, maar dat lijkt nu niet zo te zijn.
ik woon daarnaast in groningen dus ook fijn voor de kuikens om niet zo een lange treinreis te moeten ondernemen.

groet,
meike

panda

Bericht door panda » di apr 12, 2011 21:25

De kuikens zijn inmiddels uitgedeeld. Ik heb er hier 5, deze zullen een beter leven krijgen de de gemiddelde hond in Nederland. De overige kuikens gaan naar een moeder. Hoop dat ze het daar ook fijn zullen hebben.

In Nederland zijn er overigens honderden scholen waar ze kuikentjes en kikkervisjes houden. De kuikens worden verdeeld onder ouders anders gaan ze mogelijk weer terug waar ze vandaan kwamen. (en daar willen ze zeker niet naartoe). Echter de meeste ouders denken bij kippen aan eieren, na een paar jaar leveren de kippen geen eieren meer. Wat gebeurt er dan? .. de kikkervisjes worden in vijver of wc gegooid. Het is qwa inheemse kikkers, inheemse kikker- visjes/dril verboden deze te bezitten en of te vervoeren ieder handelen van de mens die op welke manier dan ook schade kan brengen aan het dier is bij de wet verboden. De enige manier waarop een mens legaal een kikker mag aanraken is tijdens het vervoeren van het beest met een maximale afstand van 50 meter, met als doelstelling het beest van verkeer (auto's, fietsen enz) te beschermen. Maar ja echter wensen scholen die ik hier over gesproken heb zich niet aan de wet houden, wel is er met een aantal scholen afgesproken op welke manier en op welke plek de kikkers weer worden vrijgelaten. Ik zal 2 van de scholen hier ook ondersteunen bij het grootbrengen en vrijlaten.

Ik zal tussen me overige werkzaamheden kijken of ik het optreden van justitie kan beïnvloeden, voor volgend jaar. Ik ben niet tegen kikkervisjes op school maar veel leerkrachten weten niet wat ze doen. Ik begeleid een basisschool al een paar jaar, en zins mijn komst worden de kikkervisjes kikkers. Daarvoor gingen ze al snel dood.

Wat kan je doen: trek je stoute schoenen aan en klop bij de basisschool in je buurt aan en vraag of ze kikkervisjes of kuikens houden tijdens de lente.. en kijk hoe je kan helpen.

gr, Panda

panda

Bericht door panda » za jul 09, 2011 12:08

1 van de 5 kuikens is een haan geworden, zelf heb ik daar geen probleem mee, maar de politie heeft me er op gewezen dat de buren daar echter minder blij mee zijn.

Als er iemand de haan een thuis kan geven dan ben ik daar erg blij mee.

Als de haan een ander huis heeft gevonden waar hij welkom is, een happy leven kan leiden en aan een natuurlijke dood kan sterven dan zou dat mooi zijn.

Als de haan weg is dan ben ik van plan twee hennen te halen via http://www.redeenlegkip.nl/ .

gr, Panda

ps. Ik ben bereid hem te bezorgen. Door bijna heel Nederland.. kom zelf uit Twente..

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 10, 2011 13:16

Hoi Panda,

zal eens bij mijn collega informeren. Die heeft een grote 'boerderij' (hij heeft geen agrarisch bedrijf, maar het woonhuis is boerderij-ig) en misschien dat die wat ruimte heeft. Ik moet hem mailen, want ik spreek hem voorlopig niet meer.
Dat is overigens ook in Twente, dus dat zou wel schelen.
Dan vraag ik gelijk of ie ook ruimte heeft voor 3 geitjes

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

panda

Bericht door panda » zo jul 10, 2011 17:46

Dank je Jet,

dat zal mooi zijn. Ik wacht wel af..

gr Panda

panda

Bericht door panda » zo jul 24, 2011 10:42

inmiddels heeft de haan samen met een vriendinnetje een thuis gekregen bij een goeie Vegan knaap.
En heb ik http://www.redeenlegkip.nl gemailt om een aantal hennetjes te adopteren.

Vandaag ging de haan en hen weg en inmiddels is mijn hart in duizenden stukjes gebroken. In ieder geval voelt dat op moment zo aan. :cry:

Gr, Panda

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jul 25, 2011 13:26

inmiddels heeft de haan samen met een vriendinnetje een thuis gekregen bij een goeie Vegan knaap.
Gelukkig!
Ik ben namelijk bang dat mn collega gewoon op vakantie is, en zn mail pas eind augustus weer gaat lezen (en als ie dan tig mail heeft dan zal zo'n mailtje waarschijnlijk ertussendoor glippen)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie