Recepten uit het boek Vegan Brunch

Moderator: Martine

Marla
Leefwijze: veganist

Re: Recepten uit het boek Vegan Brunch

Bericht door Marla » do sep 10, 2009 12:19

Mijn vriend heeft het gevonden, je moet via deze link komen. Ik vraag me af of ik mijn order nog kan cancellen en hem op deze manier opnieuw kan doen, ga het proberen :)

Wen

Bericht door Wen » do sep 10, 2009 13:04

Hey, laten jullie dan weten of ze goed zijn. Ik heb zelf Nonna's Italian Kitchen gekocht en hij is super. Veel gerechten die je ook perfect aan je omnivore vrienden kan voorschotelen. Op pg 113 bv staat een lasagne die perfect is voor vleeseters en dinerparties.

Framboos

Bericht door Framboos » do sep 10, 2009 17:09

Wen schreef:Hey, laten jullie dan weten of ze goed zijn. Ik heb zelf Nonna's Italian Kitchen gekocht en hij is super. Veel gerechten die je ook perfect aan je omnivore vrienden kan voorschotelen. Op pg 113 bv staat een lasagne die perfect is voor vleeseters en dinerparties.
O, de breast of tofu uit dat boek is echt heel erg lekker.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 10, 2009 17:47

Marla schreef:Mijn vriend heeft het gevonden, je moet via deze link komen. Ik vraag me af of ik mijn order nog kan cancellen en hem op deze manier opnieuw kan doen, ga het proberen :)
Ah ok. Succes :) Ik ga die moeite niet doen voor twee euro nog wat.

Marla

Bericht door Marla » do sep 10, 2009 18:59

Het is gelukt :)
Het scheelt inderdaad niet veel maar de korting was juist voor mij een excuus om te mogen bestellen dus ik vond dat ik het op zijn minst moest proberen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 11, 2009 9:55

:D

Er komt ook eind september een NL veganreceptenboek uit van 200 pagina's

Marla

Bericht door Marla » vr sep 11, 2009 9:57

Weet je ook wie dat boek geschreven heeft?

We gaan trouwens wel erg offtopic, misschien een aantal berichten verplaatsen naar het kookboeken topic?

Marla

Bericht door Marla » vr sep 11, 2009 10:01

lena schreef:Ik heb het boek niet, maar heb vandaag Chesapeake Tempeh Cakes gemaakt. Lekker!
Had je er ook kelp of nori doorheen gedaan? En wat had je erbij gegeten, vraag me af waar het lekker bij is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 11, 2009 10:07

Marla schreef:Weet je ook wie dat boek geschreven heeft?
http://www.uitgeverijartemis.com/result_titel.asp?Id=97" target="_blank

lena

Bericht door lena » vr sep 11, 2009 10:46

Marla schreef:
lena schreef:Ik heb het boek niet, maar heb vandaag Chesapeake Tempeh Cakes gemaakt. Lekker!
Had je er ook kelp of nori doorheen gedaan? En wat had je erbij gegeten, vraag me af waar het lekker bij is.
Nou, ik was wel van plan er nori doorheen te doen, maar ik kreeg die, ook met een scherp mes, niet netjes in kleine stukjes, dus na een paar stukjes ben ik daar mee opgehouden. Is daar een truukje voor, of had ik gewoon extreem sterke nori bladeren? Kelppoeder lijkt me handig, maar heb ik hier nog nooit gezien. Ik denk dat het wel lekker erin is, maar zonder, of in ieder geval met heel weinig, waren ze ook goed. Ik had voor de hot sauce trouwens Framboos' advies opgevolgd en half rode half groene tabasco gedaan. Was precies pittig genoeg, zeker niet te pittig, dat viel me dus inderdaad reuze mee.

Ik had het als lunch gegeten, met een kopje soep. Denk dat het ook lekker is met groente (spinazie?) en aardappeltjes.

Marla

Bericht door Marla » vr sep 11, 2009 20:07

lena schreef:
Marla schreef:
Nou, ik was wel van plan er nori doorheen te doen, maar ik kreeg die, ook met een scherp mes, niet netjes in kleine stukjes, dus na een paar stukjes ben ik daar mee opgehouden. Is daar een truukje voor, of had ik gewoon extreem sterke nori bladeren? Kelppoeder lijkt me handig, maar heb ik hier nog nooit gezien. Ik denk dat het wel lekker erin is, maar zonder, of in ieder geval met heel weinig, waren ze ook goed. Ik had voor de hot sauce trouwens Framboos' advies opgevolgd en half rode half groene tabasco gedaan. Was precies pittig genoeg, zeker niet te pittig, dat viel me dus inderdaad reuze mee.

Ik had het als lunch gegeten, met een kopje soep. Denk dat het ook lekker is met groente (spinazie?) en aardappeltjes.
Ik heb ze vandaag gemaakt, met erbij roergebakken wilde spinazie, tomatensalade en aardappeltjes uit de oven. Het was een goede combinatie, hoewel ik van de spinazie misselijk werd :(
Ik vond de Tempeh cakes heel erg lekker maar ik kreeg ze niet echt mooi bruin, lukte jou dat wel Lena?
Ik heb trouwens ook geen nori gebruikt, misschien dat ik het de volgende keer ga proberen (want die komt er zeker :)).

jet
Moderator

Bericht door jet » vr sep 11, 2009 20:13

...ik gebruik meestal een schaar in de keuken. Nori kan ik daar prima mee knippen :mrgreen: Snijden lukt inderdaad vaak niet. Overigens gebruik ik eenschaar ook voor paksoi, en anderen groenten (sla bijvoorbeeld)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena » ma sep 14, 2009 8:10

Marla schreef: Ik heb ze vandaag gemaakt, met erbij roergebakken wilde spinazie, tomatensalade en aardappeltjes uit de oven. Het was een goede combinatie, hoewel ik van de spinazie misselijk werd :(
:(
Ik vond de Tempeh cakes heel erg lekker maar ik kreeg ze niet echt mooi bruin, lukte jou dat wel Lena?
Nee, ook niet echt. De foto's die ik er op internet van zag waren mooier. Ik vroeg me af of mijn panko te grof was, of dat het gewoon een kwestie van handigheid was. Ik had de helft van het beslag bewaard tot de volgende dag, en die werden wel iets mooier bruin volgens mij.
jet schreef:...ik gebruik meestal een schaar in de keuken. Nori kan ik daar prima mee knippen :mrgreen: Snijden lukt inderdaad vaak niet.
Goed idee, ga ik proberen, dankjewel!

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma sep 14, 2009 9:24

Ik heb het ook besteld. Lang leven de impulsen :mrgreen:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Framboos

Bericht door Framboos » di sep 22, 2009 17:18

lena schreef: mijn panko
Waar koop jij dat eigenlijk?

lena

Bericht door lena » di sep 22, 2009 17:46

Bij de toko. Ik heb er best lang naar gezocht, kon eerst altijd alleen een variant vinden met iets dierlijks erin, weet niet meer wat. Maar ineens had mijn toko vegan panko in het assortiment.

Marla

Bericht door Marla » di sep 22, 2009 18:49

Mijn AH verkoopt het ook, maar die hebben een Japanse afdeling. Geen idee waarom trouwens, volgens mij wonen er niet zoveel Japanners in mijn buurt.

Framboos

Bericht door Framboos » di sep 22, 2009 20:01

Ik heb het ooit bij de Makro gekocht.

Marla

Bericht door Marla » za okt 10, 2009 10:40

Ik heb vandaag de tofu omelet gemaakt. Op zich wel ok, maar ik denk niet dat ik het vaak ga maken, ik vind scrambled tofu veel lekkerder en dat is ook veel sneller klaar te maken. Mijn vriendje vond het trouwens wel 'vet lekker!' :lol:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo okt 14, 2009 18:18

Marla schreef:Ik heb vandaag de tofu omelet gemaakt. Op zich wel ok, maar ik denk niet dat ik het vaak ga maken, ik vind scrambled tofu veel lekkerder en dat is ook veel sneller klaar te maken. Mijn vriendje vond het trouwens wel 'vet lekker!' :lol:
Ooh! Wat voor vulling had je gemaakt?
Ik wil ook nog eens zo'n omelet maken, maar verwacht eigenlijk ook dat ik tofu scramble lekkerder/handiger vind :) toch wel leuk om eens te proberen denk ik.

Plaats reactie