Producten uit USA

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
AnAnAN
Leefwijze: veganist

Producten uit USA

Bericht door AnAnAN » ma nov 04, 2013 13:53

Hallo allemaal,

Binnenkort gaat een collega naar de USA, we hadden het over Whole Foods Market etc. Ze zei dat ik door kon geven als ze iets mee moest nemen (ook bij andere winkels). Sowieso vraag ik haar of ze liquid smoke meeneemt.
Heeft iemand verder nog tips voor (vegan) dingen die je hier (moeilijk) kunt krijgen? Make-up, ingredienten andere dingen?
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Framboos

Re: Producten uit USA

Bericht door Framboos » ma nov 04, 2013 19:54

Daiyakaas! Kan best zonder koelkast.
Chocolate chips?
Dandies vegan marshmellows?
Justin's maple almond butter?
Veganaise?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma nov 04, 2013 21:43

Framboos schreef:Daiyakaas! Kan best zonder koelkast.
Ik heb ook wel eens Daiya in laten vliegen door schoonfamilie uit de VS en dat kan inderdaad. Ik raad je wel aan om het na ontvangst meteen in te vriezen, want doordat het een poosje op kamertemperatuur is geweest kan het daarna sneller bederven. Daiya is behoorlijk vatbaar voor schimmel, ook als de verpakking nog dicht is. Dat heb ik zelf ervaren met een pakje van Veggie4U dat na drie dagen al vol schimmel zat, en op het Amerikaanse PPK forum klagen mensen er ook regelmatig over.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » ma nov 04, 2013 21:56

Oh bah!!

Maarre, je kan het hier dan toch wel makkelijk krijgen bij Veggie4U of niet?

En veganaise heb ik dit weekend voor het eerst zelfgemaakt. Voor mij NOOIT meer uit een potje. Wat een wereld van verschil! Zo romig zo wit zo... *droomt weg*
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di nov 05, 2013 8:06

AnAnAN schreef:Maarre, je kan het hier dan toch wel makkelijk krijgen bij Veggie4U of niet?
Op zich wel, maar in de VS kost het maar de helft of een derde van wat het hier kost, en dan hoef je er ook niet speciaal voor naar Den Haag.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » di nov 05, 2013 9:28

Daiyaaaa! Als je het in de ruimbaggage doet blijft het goed koud. Er zijn veel soorten :) en het kost daar idd maar een fractie van wat het bij Veggie4U kost.

Liquid smoke kun je hier ook goed krijgen, bij Amerikaanse winkels, volgens Julia zelfs bij een Russische winkel in Rotterdam, maar ik weet niet meer welke en ze komt niet zo vaak meer op het forum helaas. Ik kocht het in Den Haag gewoon bij de Coop om de hoek, die had een paar meter Amerikaanse producten. Veel expats in de wijk. Maar als het voor jou lastig is kan het misschien makkelijker via je collega :)

Verder had ik niet zoveel meegenomen vanuit de US, ik vond het daar wel super dat er zoveel vegan producten zijn zoals 100 soorten ijs, plantaardige melk, pepperoni pizza, blikken soep/curry etc.. Het is daar zo anders om vegan te zijn.

Ananas

Bericht door Ananas » di nov 05, 2013 12:12

Ohja! Misschien wat voor jou: ze hebben daar heul veul soorten vegan dressing, bij Whole Foods althans. Alleen heb ik zelf uiteindelijk geen dressing meegenomen dus ik kan je geen specifieke soort aanraden.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di nov 05, 2013 21:23

MIsschien dat je hier wat ideetjes uit kunt halen:
11-suprising-vegan-foods-2013

Met name de Hunt's Manwich Sloppy Joe Sauce , Nestle Nesquick Syrup , Newman's Own Light Italian Dressing of de Smucker's Marshmallow Ice Cream Topping lijken mij het proberen waard :D
Zelf geen ervaring met deze producten.

Waar ik zelf helemaal weg van ben, en al heb (ik koop het in Amsterdam) is chipotle. Ik verwacht dat dat in Amerika veel meer te koop is. Het is echt een Mexicaans product: gerookte jalapeno pepers.
Je hebt er sauzen van (salsa's), poeder (lastig te krijg in NL) en blikjes met pepertjes op adobo saus. Ik gebruik het heel vaak in Mexicaanse gerechten, zalig!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie