kinderboeken tip !

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
fruitje
Leefwijze: pescotarier

kinderboeken tip !

Bericht door fruitje » zo sep 29, 2013 7:54

Hoi,
ik heb laatst bij de Ikea een heel leuk voorlees boek gekocht voor kinderen.
het boek heet Helden in de groentetuin. Ik ben hier erg blij aangezien er weinig leerzame kinderboeken zijn over veganisme/ (eten van groentes en fruit). In dit boek wordt helaas niet uitgelegt waarom wij geen dieren of produckten van dieren moeten eten.
Als er mensen zijn met leuke boeken tips voor kinderen die gaan over veganisme zie ik dat graag !
:govegan:

Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: kinderboeken tip !

Bericht door Renee1137 » zo sep 29, 2013 9:44

fruitje schreef:Hoi,
ik heb laatst bij de Ikea een heel leuk voorlees boek gekocht voor kinderen.
het boek heet Helden in de groentetuin. Ik ben hier erg blij aangezien er weinig leerzame kinderboeken zijn over veganisme/ (eten van groentes en fruit). In dit boek wordt helaas niet uitgelegt waarom wij geen dieren of produckten van dieren moeten eten.
Als er mensen zijn met leuke boeken tips voor kinderen die gaan over veganisme zie ik dat graag !
:govegan:
De winkel Vega-Life (webshop en stenen winkel in Amsterdam) heeft wel een paar leuke titels denk ik: http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=112

Ik heb ook al meermalen gehoord over het kinderboek met de titel 'That's Why We Don't Eat Animals'. Ik weet niet of het is vertaald, maar wellicht ook in het engels leuk voor sommigen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie