The Angry Vegan

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Re: The Angry Vegan

Bericht door lani » di jan 29, 2013 20:20

ik word vaak best verdrietig als ik mensen hoor over hoe ze willen dat andere gestraft worden.. daarom ben ik nooit echt een angry vegan.. opzich kan ik soms weleens beetje boos worden maar daarna word ik vaak verdrietig, woede houd t nooit lang vol bij mij, ben altijd maar eventjes boos en daarna veranderd het :3 ..

dierenbeulen, criminelen, vandalen, pesters, mensen die niet 'moreel juist' zijn, terroristen, verkrachters, veganis-oh oeps nee die horen niet in de lijst, hackers, maffia bazen, honden die mensen bijten, mensen die honden bijten... het maakt mij allemaal niet uit, het maakt me niet uit wie iemand is, wat hij/zij gedaan heeft, wat de intenties zijn, wat voor gedachte diegene heeft, hoeveel haat diegene heeft, hoe boos iemand is, ik zou nooit iemand willen laten straffen..

ik weet dat vaak er geen oplossing is.. dit komt volgens mij simpelweg omdat mensen vaak niet in staat zijn een goede oplossing te bieden, mensen kunnen niet genoeg liefde geven, niet genoeg rust bieden, niet genoeg helpen met positieve emoties en compassie enz enz.. en daarom worden mensen vaak niet geholpen, in plaats daarvan worden ze gestraft..

ik ben zelf een paar keer slachtoffer geweest maar ik zou nooit willen dat degene wie mij iets aan hebben gedaan gestraft worden.. never ever :3 .. zou liever willen dat ik hun kon vertellen dat ik ze het vergeef en misschien kan ik ze dan knuffelen :mrgreen: :mrgreen:

en andersom ook.. ik heb dingen gedaan waar ik spijt van heb, mensen,dieren,natuur en mezelf pijn gedaan op verschillende manieren, emotioneel maar ook fysiek.. vaak denk ik ook dat ik elke dag gestraft word omdat ik slechte dingen heb gedaan, dat ik daarom zoveel last heb van allerlei geestelijke en soms lichamelijke klachten.. maar ik hoop het niet natuurlijk xD .. heb wel enorm veel spijt van de dingen die ik heb gedaan .. en ik probeer dan ook mijn leven te wijden aan goede dingen, positiviteit, compassion, etc etc etc..

ik geef liever een knuffel in plaats van een straf ^___^ ..

TonyJello

Bericht door TonyJello » di jan 29, 2013 21:30

Wat is LP ook alweer?

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo jan 30, 2013 1:06

:roll: http://www.lekkerplantaardig.net :roll:

(Maar slapende website nu, dus...).
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo jan 30, 2013 8:08

Toen wij twee jaar geleden begonnen met vegan eten was ik heel blij met alle basisinformatie op lekkerplantaardig. Dus :thanks:
Lekker overzichtelijk en eenvoudig uitgelegd. Ik vond het heel inspirerend, dus met onze eigen receptensite probeer ik nu voor anderen ook zo'n informatiebron te zijn/worden.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

The Angry Vegan

Bericht door TonyJello » wo jan 30, 2013 8:27

http://vimg.handy-faq.de/forum/images/smilies/dito.gif
Marcello schreef: :roll: http://www.lekkerplantaardig.net :roll:

(Maar slapende website nu, dus...).
Ohw, lekker plantaardig... Die ken ik!

Die heb ik op mijn (pas nieuwe) facebook gezet! Zoek maar op Tony Jello! :mrgreen:

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo jan 30, 2013 8:33

lani schreef:ik word vaak best verdrietig als ik mensen hoor over hoe ze willen dat andere gestraft worden.. daarom ben ik nooit echt een angry vegan.. opzich kan ik soms weleens beetje boos worden maar daarna word ik vaak verdrietig, woede houd t nooit lang vol bij mij, ben altijd maar eventjes boos en daarna veranderd het :3 ..

dierenbeulen, criminelen, vandalen, pesters, mensen die niet 'moreel juist' zijn, terroristen, verkrachters, veganis-oh oeps nee die horen niet in de lijst, hackers, maffia bazen, honden die mensen bijten, mensen die honden bijten... het maakt mij allemaal niet uit, het maakt me niet uit wie iemand is, wat hij/zij gedaan heeft, wat de intenties zijn, wat voor gedachte diegene heeft, hoeveel haat diegene heeft, hoe boos iemand is, ik zou nooit iemand willen laten straffen..

ik weet dat vaak er geen oplossing is.. dit komt volgens mij simpelweg omdat mensen vaak niet in staat zijn een goede oplossing te bieden, mensen kunnen niet genoeg liefde geven, niet genoeg rust bieden, niet genoeg helpen met positieve emoties en compassie enz enz.. en daarom worden mensen vaak niet geholpen, in plaats daarvan worden ze gestraft..

ik ben zelf een paar keer slachtoffer geweest maar ik zou nooit willen dat degene wie mij iets aan hebben gedaan gestraft worden.. never ever :3 .. zou liever willen dat ik hun kon vertellen dat ik ze het vergeef en misschien kan ik ze dan knuffelen :mrgreen: :mrgreen:

en andersom ook.. ik heb dingen gedaan waar ik spijt van heb, mensen,dieren,natuur en mezelf pijn gedaan op verschillende manieren, emotioneel maar ook fysiek.. vaak denk ik ook dat ik elke dag gestraft word omdat ik slechte dingen heb gedaan, dat ik daarom zoveel last heb van allerlei geestelijke en soms lichamelijke klachten.. maar ik hoop het niet natuurlijk xD .. heb wel enorm veel spijt van de dingen die ik heb gedaan .. en ik probeer dan ook mijn leven te wijden aan goede dingen, positiviteit, compassion, etc etc etc..

ik geef liever een knuffel in plaats van een straf ^___^ ..
:thanks: Ook voor je humor! :D

http://www.webklik.nl/user_files/2012_0 ... hartje.gif

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » do jan 31, 2013 13:23

Martine schreef:Toen wij twee jaar geleden begonnen met vegan eten was ik heel blij met alle basisinformatie op lekkerplantaardig. Dus :thanks:
Lekker overzichtelijk en eenvoudig uitgelegd. Ik vond het heel inspirerend, dus met onze eigen receptensite probeer ik nu voor anderen ook zo'n informatiebron te zijn/worden.
Leuke site, die Vegetus! (y) Mooie foto's, recepten en overzichtelijk. Dat bedoel ik nu met "het stokje overnemen". Je werkt ook met een verwijslijst voor ingrediënten, wat voor beginners erg handig is.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jan 31, 2013 13:31

Tof :) Dankjewel voor de complimenten
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Lotte89

Bericht door Lotte89 » vr feb 08, 2013 17:46

Ik word ook vaak boos en verdrietig als ik stil sta bij wat er allemaal gebeurt in de wereld. Vind het heel lastig om daar goed mee om te gaan.
Soms probeer ik dit allemaal uit te schakelen en gewoon te leven als sommige andere mensen, gewoon genieten. Het lijkt me aan de ene kant zoveel makkelijker om zo te kunnen leven en niet na te denken. Terwijl ik dat aan de andere kant niet wil en ik het ook niet lang vol houd.. Al snel begin ik me er weer schuldig over te voelen en stap ik weer over op bewuster leven, er over nadenken etc.
Maar beide is voor mij nog niet de oplossing, want er niet over nadenken voelt even oke, maar dan kom ik erachter dat ik niet meer mezelf kan zijn en iemand anders probeer te zijn. Als ik wel mezelf ben, dan ga ik me weer zo depri voelen om alles wat ik eigenlijk verkeerd doe. En dat ik het nooit helemaal goed kan doen. :(
Aahh, eigenlijk vind ik het echt heel moeilijk om met al die gevoelens om te gaan. Knap dat het sommigen van jullie wel lukt er zo goed mee om te gaan! Dat boek ga ik sowieso 's lezen, ben wel benieuwd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr feb 08, 2013 17:59

Leef maar fijn bewust en zo goed mogelijk en wees tevreden met alle dingen die je goed doet.

http://search.socialhistory.org/bookcov ... ize=medium

SarahEkoPets
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door SarahEkoPets » wo feb 13, 2013 16:51

En vergeet ook vooral jezelf niet zo af en toe een dikke knuffel te geven :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo feb 13, 2013 20:22

Is dit raar? Mijn emotie speelt vooral op bij sommige, specifieke voorbeelden van ellende, maar bij andere zaken niet. Ik vind mensenrechtenschendingen bijvoorbeeld erg en serieus, maar naar een docu over human trafficking kan ik zonder woede kijken, terwijl ik écht fysiek heel kwaad wordt van homofobie. Zonder dat dat verschil te verklaren valt door mijn achtergrond ofzo. En ik vind natuurlijk misstanden waarbij dieren betrokken zijn erg en serieus, maar niets maakt mij zo fysiek kwaad als te lezen over galberen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » do feb 14, 2013 12:55

Renee1137 schreef:Is dit raar? Mijn emotie speelt vooral op bij sommige, specifieke voorbeelden van ellende, maar bij andere zaken niet. Ik vind mensenrechtenschendingen bijvoorbeeld erg en serieus, maar naar een docu over human trafficking kan ik zonder woede kijken, terwijl ik écht fysiek heel kwaad wordt van homofobie. Zonder dat dat verschil te verklaren valt door mijn achtergrond ofzo. En ik vind natuurlijk misstanden waarbij dieren betrokken zijn erg en serieus, maar niets maakt mij zo fysiek kwaad als te lezen over galberen.
Ik wordt vooral boos en verdrietig als het dieren of kinderen betreft. Bij volwassen mensen heb ik het minder. Racisme, homofobie en ongelijkheid voor vrouwen bv. ergeren me wel behoorlijk, maar daarbij heb ik geen fyieke reactie.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do feb 14, 2013 15:02

Hmm dat klinkt wel logischer, Emiel.

Ik wordt ook haast bozer van domheid als van slechtheid lijkt het wel. Laatst stond er een brief in de metro van een mevrouw die het stom vond dat iemand had gezegd dat het tegenstrijdig was dat zelfbenoemde dierenvrienden vaak vlees aten, want - hier komt ie - je kunt geen schattige beestjes hebben zonder ze ook te eten want anders krijg je er op een gegeven moment veel te veel :shock: En toen ging ze doen alsof ánders denken dom was! Aarrgh..!

Met slimme mensen kun je het oneens zijn maar daar valt tenminste nog mee te discussieren, hier is geen beginnen aan.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie