The Angry Vegan

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

The Angry Vegan

Bericht door Emiel »

Het is wel heel zwart-wit natuurlijk, maar toch.

Who is the angry vegan?

Topic over woede, boosheid, boze vegans die vleeseters doodwensen, etc. etc. Denk je dat het werkt, of heeft een begripvolle houding tov onwetendheid meer effect?
Butternutkin

Re: The Angry Vegan

Bericht door Butternutkin »

Ik heb best tot op zeker hoogte begrip voor mensen die dierlijke producten gebruiken, ik heb het immers zelf ook gedaan. Het is moeilijk om tot sommige mensen door te dringen.

Ik heb echter geen begrip voor mensen die er bewust voor kiezen om dieren te mishandelen op welke manier dan ook. Dat is een individuele keuze die niet geïndoctrineerd is.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney
lani

Bericht door lani »

begrip, geduld, compassie, liefde, aandacht, zorgzaamheid, dat is allemaal vele malen beter dan woede en boosheid :) .. Waarom? het kan weinig leed veroorzaken, woede en boosheid kan vaak voor conflicten zorgen. Maar iemand met veel wijsheid en inzicht zou weer wel op een goede manier de juiste snaar kunnen raken zegmaar, door ff een grote mond op te zetten ofzo :mrgreen:

ik ben niet slim genoeg / niet wijs genoeg / heb niet genoeg inzicht om woede enzo te gaan gebruiken tegen non-vegans en andere mensen waarvan ik vind dat hun levensstijl beter zou zijn als het veranderd. Daarom gebruik ik begrip, geduld, compassie, liefde, aandacht, zorgzaamheid, enz enz enz :grin: ..want op die manier zal ik mensen geen pijn doen en ze ook niet verder wegduwen van het 'goede' leven zegmaar ^_^ ..

oh, en ik probeer m'n best mijn energie en tijd niet te verspillen aan iets of iemand waar het geen vruchten zal geven, ik zal zaadjes plaatsen en af en toe wat water geven, maar de rest is dan aan hun!
Emiel

Bericht door Emiel »

Op verschillende facebook pagina's heb ik rijen comments gelezen van mensen die andere mensen doodwensten, omdat ze dieren mishandelden of op ze jaagden. Ik vind dat persoonlijk niet ok, dan kun je dus net zo goed ieder mens dat vlees eet doodwensen. Veganisme staat in mijn ogen ook voor geweldloosheid en het doodwensen van anderen of mensen de ergste ziektes toewensen vallen daar niet onder.
Emiel

Bericht door Emiel »

Het allermoeilijkste als je veganist wordt en je oogkleppen afgaan, is het omgaan met de woede en de onmacht t.o.v. de buitenwereld denk ik.

Het is belangrijk om je woede te omarmen (Thich Nhat Hanh :wink: ), maar je er niet door te laten overspoelen. Ik vind dat best moeilijk.
lani

Bericht door lani »

als je het aankunt dan is het heel goed je woede te omarmen, en ik hoop dat op een dag ook te doen. Ook hoop ik op een dag woede helemaal niet meer nodig te hebben. Maar op het moment is woede een hele slechte energie voor mij.. dus het hangt af van de individu :)
TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ik ben een heel erg boze vegan! (En verdrietig ook.)

Niet op mensen die niet beter weten (zoals kinderen, verstandelijk beperkten) en mensen die nog niet de juiste informatie hebben ontvangen.

Maar ik ben woest op mensen die wél weten maar niet willen en nog woester op de mensen die mishandelen, moorden en mensen die hier geld aan verdienen.

En oja, mensen die achterover leunen en het allemaal wel langs zich heen laten gaan.

http://www.free-smiley-faces.de/puking- ... 00x400.gif
Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Emiel schreef:Op verschillende facebook pagina's heb ik rijen comments gelezen van mensen die andere mensen doodwensten, omdat ze dieren mishandelden of op ze jaagden. Ik vind dat persoonlijk niet ok, dan kun je dus net zo goed ieder mens dat vlees eet doodwensen. Veganisme staat in mijn ogen ook voor geweldloosheid en het doodwensen van anderen of mensen de ergste ziektes toewensen vallen daar niet onder.
Tinkebell? :D
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney
Emiel

Bericht door Emiel »

:P die ook ja.
jojo

Bericht door jojo »

.... ja, ik ben boos..... en ik ben verdrietig........ en heel vaak toch ook wel blij............... Waar ik nu mee zit is de verwijdering die ik voel...... ik ben een hoop vrienden kwijt door mijn leefwijze en ik voel mij vaak eenzaam.... ik sta helemaal achter mijn keuzes én ik zou heel graag nieuwe lieve mensen in mijn leven willen zien; mensen met compassie, met liefde voor al wat leeft en die houden van het leven: Lach, Dans en Geniet!!! ...... Ik vind het op het moment allemaal erg lastig allemaal, ook al heb ik een super partner en ben ik blij en dankbaar dat ik mijn dansje hier mag doen..... Ik wil graag samen dansen!!!! Boosheid voel ik best wel vaak, maar vind ik een lastige emotie, omdat ik het niet kan intergreren(?) in mijn dagelijks leven... Ik wil het liefst heel veel liefdevolle mensen om mij heen, mensen met compassie voor IEDEREEN, maar ja......... dun bezaaid............ ik heb moeite met dit eenzame gevoel........ ook al weet ik dat ik geen andere weg heb, dan deze te volgen..........
Emiel

Bericht door Emiel »

jojo schreef:ik zou heel graag nieuwe lieve mensen in mijn leven willen zien; mensen met compassie, met liefde voor al wat leeft en die houden van het leven: Lach, Dans en Geniet!!!
Daar zijn er genoeg van op dit forum hoor :) Heb je de posts van lani al eens gelezen? Die maken je meteen vrolijk.
TonyJello

Bericht door TonyJello »

Groningen is ook weer zo'n eind bij mij vandaan, Jojo, om samen af en toe te dansen, een biertje te drinken en lol te maken. Ik voel me ook zoals jij. Maar kijk eens op de Buddiekaart. Gelukkig heb je een partner!
lani

Bericht door lani »

:grin: .. ik ben niet boos ik ben zo lief mogelijk! .. :grin:

..hmz das ook wel beetje gay eigenlijk :roll:
TonyJello

Bericht door TonyJello »

:grin:
Emiel

Bericht door Emiel »

jojo schreef:.... ja, ik ben boos..... en ik ben verdrietig........ en heel vaak toch ook wel blij............... Waar ik nu mee zit is de verwijdering die ik voel...... ik ben een hoop vrienden kwijt door mijn leefwijze en ik voel mij vaak eenzaam.... ik sta helemaal achter mijn keuzes én ik zou heel graag nieuwe lieve mensen in mijn leven willen zien; mensen met compassie, met liefde voor al wat leeft en die houden van het leven: Lach, Dans en Geniet!!! ...... Ik vind het op het moment allemaal erg lastig allemaal, ook al heb ik een super partner en ben ik blij en dankbaar dat ik mijn dansje hier mag doen..... Ik wil graag samen dansen!!!! Boosheid voel ik best wel vaak, maar vind ik een lastige emotie, omdat ik het niet kan intergreren(?) in mijn dagelijks leven... Ik wil het liefst heel veel liefdevolle mensen om mij heen, mensen met compassie voor IEDEREEN, maar ja......... dun bezaaid............ ik heb moeite met dit eenzame gevoel........ ook al weet ik dat ik geen andere weg heb, dan deze te volgen..........
“To be beautiful means to be yourself. You don’t need to be accepted by others. You need to accept yourself.”
― Thich Nhat Hanh
lani

Bericht door lani »

ik heb het geheim ontdekt hoe TonyJello zoveel posts krijgt.. zo dus! :grin:
jojo schreef:.... ja, ik ben boos..... en ik ben verdrietig........ en heel vaak toch ook wel blij............... Waar ik nu mee zit is de verwijdering die ik voel...... ik ben een hoop vrienden kwijt door mijn leefwijze en ik voel mij vaak eenzaam.... ik sta helemaal achter mijn keuzes én ik zou heel graag nieuwe lieve mensen in mijn leven willen zien; mensen met compassie, met liefde voor al wat leeft en die houden van het leven: Lach, Dans en Geniet!!! ...... Ik vind het op het moment allemaal erg lastig allemaal, ook al heb ik een super partner en ben ik blij en dankbaar dat ik mijn dansje hier mag doen..... Ik wil graag samen dansen!!!! Boosheid voel ik best wel vaak, maar vind ik een lastige emotie, omdat ik het niet kan intergreren(?) in mijn dagelijks leven... Ik wil het liefst heel veel liefdevolle mensen om mij heen, mensen met compassie voor IEDEREEN, maar ja......... dun bezaaid............ ik heb moeite met dit eenzame gevoel........ ook al weet ik dat ik geen andere weg heb, dan deze te volgen..........
weer ff terug on-topic en lief doen :oops:

ik weet hoe je je voelt O_O .. ik heb een vriend, dus in principe niet alleen, maar voel me vaak eenzaam.. heb heel veel behoefte aan mensen, lieve, vriendelijke, fijne, prettige, coole, leuke, grappige, knuffelbare, rare, gekke, huppelende mensen de hele dag om me heen! .. najah misschien niet de hele dag .. en dansen yay! Dansen is leuk :3 ..

maar wie weet.. de wereld is groot en toch zo klein, dus kijk goed om je heen, er zal vast wel iemand zijn, iemand wie vriendjes met je wilt worden en dan voelt dat heel erg fijn! En dan kan je dansen en springen en de hele dag jezelf zijn, met je nieuwe vega vriendje die doet je nooit pijn! Rijm rijm rijm, nog meer rijm.. Nu over naar een ander woord.. Want met andere mensen zijn, dat is hoe het hoort! Want dan kan je je geweldig voelen, zonder zorgen, zonder pijn, gawd daar ga ik weer met dezelfde rijm!! <__< ... maar wat ik probeer te zeggen is dat er echt wel mensen zijn! (...ik ben niet zo goed met deze rijm...) ... lijm!

Houd je ogen open, er is een wereld vol geluk, loop daar maar naar binnen, wees niet bang, wij zijn hier, laat een traan rollen over je wang, na een tijd zal je het vinden, en vult het je leven met plezier :)
Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ik snap het wel als je heel erg de neiging hebt boos te zijn. Maar het helpt niks, ook jezelf niet. En ik denk altijd maar terug aan de tijd dat ik zelf nog geen besef had van dit soort dingen en er niet over had nagedacht. Ik denk dat je nooit moet vergeten dat mensen het niet expres doen, dat het geen bewuste keuze is. Het is de norm, alleen het afwijken daarvan kost energie en overtuiging.

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo veel neiging heb om boos te zijn. Ik kan emoties redelijk goed van me afzetten, ik heb een rationele - niet zozeer emotionele - keuze gemaakt om geen dieren te consumeren. Ik kan prima een positief gesprek hebben met een ex-jager of op iemands bank zitten naast een vossevelletje (zoals ik beide vaak doe). Ik snap het heel goed als je dat niet kunt, maar ik denk dat het ook zijn voordelen heeft als je het wel kunt.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
jojo

Bericht door jojo »

Nou lieve mensen; dit forum doet mij zowieso al heel goed :D Het is ook niet zo dat ik behalve mijn partner helemaal niemand om mij heen heb, die lief is voor deze wereld, die zijn er wel....alleen erg dun bezaaid (wat een raar woord eigenlijk)......Het is voornamelijk ook de totale onverschilligheid van een boel mensen wat mij zo raakt, daarin voel ik mij vaak erg eenzaam....... Hoe kun je nu Niet mededogen voelen? Ik snap daar helemaal niks van... Niet weten oké, maar de meeste mensen weten wél en voelen nog steeds niks anders dan hun eigen egotrip...................... .............. Genoeg hierover! :grin: Het is inderdaad erg jammer Tony dat we zo ver uit elkaar wonen! Anders wist ik het wel! :D Aankomend zomer met z'n allen een dans en bierdrink feesie doen!!! :mrgreen: Gewoon lekker blij zijn met elkaar, blote voetjes in het gras, koppeltje duiken, pierebadje poedelen, smikkelen en smakkelen van al dat lekkers wat moeder aarde ons geeft, muziekje erbij en slingers ........... En ik ben heel blij met dit forum lieve mensen! DANK!
TonyJello

Bericht door TonyJello »

:D Jáááá!

Ik ben ook blij met dit forum, vandaar dat ik hier zo vaak ben. Voor mij is het tot nog toe de enige plek waar ik me thuis voel en kan ontspannen. Ik vind het daarom ook heel erg naar en zeer ongewensd dat er een liefdeloze, egoïstische indringer actief is op dit moment. :shock:
jojo

Bericht door jojo »

Ik reageer niet op die.....hoe zeg ik dat beleeft? Scheelt een hoop negatieve energie....... :)
Plaats reactie