Stel je voor dat we evolueren

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Stel je voor dat we evolueren

Bericht door lani » di jan 08, 2013 22:00

in herbivoren!

Stel je maar eens voor dat er een groep mensen samen leeft, ze groeien hun eigen groenten en fruit en alles wat ze nodig hebben, of in ieder geval zoveel mogelijk (af en toe kopen ze misschien wat bij anderen of iets dergelijks), en ze houden deze traditie heel lang vol totdat ze zelfs 100% onafhankelijk zijn van anderen en een heel dorp vol veganisten hebben in principe :)

Zou er evolutie komen na blablabla generaties? 10, 100, 1000, maakt niet uit, ervan uitgaand dat ze vega blijven leven, lijkt me logisch dat ze dan opgegeven moment een generatie krijgen welke herbivoor zou zijn toch?

Wat denken jullie? En hoe zouden die mensen eruit zien? Hetzelfde als ons of anders? Groene huid? :mrgreen:

Niet discussiëren over of de mens nou herbivoor is of niet AUB, volgens mij is daar al een topic over.. Over dit nog niet dacht ik.. anders mijn excuses! :3

lani

Re: Stel je voor dat we evolueren

Bericht door lani » wo jan 09, 2013 8:44

waar jij het over hebt is niet waar ik het topic voor heb geopend dus ik ga daar verder niet op reageren =P

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » wo jan 09, 2013 11:16

[quote="lani"Zou er evolutie komen na blablabla generaties? 10, 100, 1000, maakt niet uit, ervan uitgaand dat ze vega blijven leven, lijkt me logisch dat ze dan opgegeven moment een generatie krijgen welke herbivoor zou zijn toch?

Wat denken jullie? En hoe zouden die mensen eruit zien? Hetzelfde als ons of anders? Groene huid? :mrgreen: [/quote]

Zou mooi zijn als we een groene huid kregen, als dat betekent dat we dan ook bladgroenkorrels hebben, kunnen we net als planten ons eigen voedsel maken. Zou wel saai worden, moet je als mens de hele dag met je pootjes in de grond staan om water en andere stoffen op te nemen :D

Dan zouden de rollen wel omgedraaid zijn: in plaats van dat wij dieren eten zouden dieren dan ons op gaan knagen.
Ik weet niet of de gemiddelde vegan blij zou zijn als hij opgeknaagd wordt door een uit de kluiten gewassen konijn (want die zijn natuurlijk mee geëvolueerd!) :D

Tot zover mijn zinvolle bijdrage van vandaag 8)

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » wo jan 09, 2013 11:18

lani schreef:Zou er evolutie komen na blablabla generaties? 10, 100, 1000, maakt niet uit, ervan uitgaand dat ze vega blijven leven, lijkt me logisch dat ze dan opgegeven moment een generatie krijgen welke herbivoor zou zijn toch?

Wat denken jullie? En hoe zouden die mensen eruit zien? Hetzelfde als ons of anders? Groene huid? :mrgreen:
Zou mooi zijn als we een groene huid kregen, als dat betekent dat we dan ook bladgroenkorrels hebben, kunnen we net als planten ons eigen voedsel maken. Zou wel saai worden, moet je als mens de hele dag met je pootjes in de grond staan om water en andere stoffen op te nemen :D

Dan zouden de rollen wel omgedraaid zijn: in plaats van dat wij dieren eten zouden dieren dan ons op gaan knagen.
Ik weet niet of de gemiddelde vegan blij zou zijn als hij opgeknaagd wordt door een uit de kluiten gewassen konijn (want die zijn natuurlijk mee geëvolueerd!) :D

Tot zover mijn zinvolle bijdrage van vandaag 8)

lani

Bericht door lani » wo jan 09, 2013 12:01

haha dat zou niet echt prettig zijn nee xD .. tenzij we nergens bewust van zijn ofzo =P

maar Shrek heeft ook een groene huid en hij is geen plant! ^__^

Plaats reactie