KwebbelTopic

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Gesloten
punkrockmetal
Leefwijze: veganist

Re: KwebbelTopic

Bericht door punkrockmetal »

weet iemand hoe het zit met sigaretten?
Ikzelf rook geen sigaretten maar ik vroeg hetme af.
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

Shannen
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Shannen »

ah oke, thanks allebei.
Ik drink eigelijk alleen maar Euroshopper en soms Bullit. Ik heb niet echt verstand van alle ingredienten. Ik google het wel even, en anders ga ik het vergelijken met Red bull. Ik weet dat het ongezond is, maar het is zo lekker :roll:
My voice for the voiceless

Eef

Bericht door Eef »

punkrockmetal schreef:weet iemand hoe het zit met sigaretten?
Ikzelf rook geen sigaretten maar ik vroeg hetme af.
Voor sigaretten worden walgelijke dierproeven gedaan...

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

ugh..
forever disliking sigarettenbedrijven, dieren iets laten testen wat je kapot maakt kan het nog dommer :roll:
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Oh bedoel je 'SPORTdrank' hehe
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Eef

Bericht door Eef »

punkrockmetal schreef:ugh..
forever disliking sigarettenbedrijven, dieren iets laten testen wat je kapot maakt kan het nog dommer :roll:
Ja, ze zouden het iq van dierproefnemers eens moeten onderzoeken...

TonyJello

Bericht door TonyJello »

punkrockmetal schreef:Ik heb eieren en melk altijd al goor gevonden, vlees en vis ook, maar mam deed er altijd lekkere kruiden op enzo. Het enige waar ik nu dan een beetje moeite mee heb zijn producten waar melk en eieren in zitten (vooral melk) want daar proef je het niet in.
Nee, je proeft het niet of nauwelijks. Dat wordt etiketten lezen in de winkel. Maar je weet het meeste snel genoeg, hoor. :D

Butternutkin

TonyJello schreef:
punkrockmetal schreef:Ik heb eieren en melk altijd al goor gevonden, vlees en vis ook, maar mam deed er altijd lekkere kruiden op enzo. Het enige waar ik nu dan een beetje moeite mee heb zijn producten waar melk en eieren in zitten (vooral melk) want daar proef je het niet in.
Nee, je proeft het niet of nauwelijks. Dat wordt etiketten lezen in de winkel. Maar je weet het meeste snel genoeg, hoor. :D
Vooral de reguliere vleesvervangers, dat was even schrikken. Denk je diervriendelijk te eten, niet dus... :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Zen

Bericht door Zen »

Butternutkin schreef:Dit staat op de website van redbull:

http://www.redbull.com/cs/Satellite/en_ ... 2937842064
Red Bull zou ik vermijden, die zitten volgens mij nog altijd heel diep in het financieren van dierproeven.

Je hebt vergelijkbare drankjes in de Biowinkel, compleet met Vegan Society logo, wil je het per se blijven drinken...
Cut cold stone with a warm heart

Zen

Bericht door Zen »

punkrockmetal schreef:ugh..
Het trieste is dat men lange tijd (lees: decennia) gepoogd heeft om in 'diermodellen' aan te tonen dat (inhalatie van) sigarettenrook niet schadelijk zou zijn ondanks dat er al legio bewijs lag uit klinische studies en epidemiologisch onderzoek van het tegendeel. Uiteindelijk bleek die strategie niet meer houdbaar. Tegenwoordig doen producenten van sigaretten dierproeven voor onderzoek naar 'minder schadelijke sigaretten'. Sick en bovendien nog onbetrouwbaar ook.
Cut cold stone with a warm heart

Butternutkin

Roken en energydrinks zou ik sowieso allebei vermijden. Mijn vriend is overigens echt verslaafd aan die euroshopper zooi en pepsi kick shit. De biologische variant 'werkt niet' volgens hem. Volgens mij ga je van suikerwater en cafeïne sowieso rennen, dus waarom niet gewoon Oggu of een bak koffie? :) Wat grote hoeveelheden taurine doet met je lichaam is volgens mij ook nog niet echt bekend. Het is erg gezond spul, als je een kat bent, maar volgens mij niet zo heel goed voor mensjes. Aan de andere kant, ik drink ook wel eens bier, cocktails of eet junk food (wel vega) en ben er dan heel bewust van dat dat niet gezond is. Als je op die manier wel eens zondigt met een energy drink is het niet zo erg, maar liever wel eentje zonder dierenleed zoals Zen al zegt.
Linda mcCartney

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Ik weet niet precies het doel is van het kwebbeltopic, maar volgens mij is het idee niet anders dan van de De-zinloos-draad.
Stuur me een PM als het niet zo is, maar voor nu sluit ik dit topic.

Groeten,
Rick

Gesloten