KwebbelTopic

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Gesloten
TonyJello
Leefwijze: veganist

KwebbelTopic

Bericht door TonyJello »

Op dit KwebbelTopic kunnen liefhebbers het er even over hebben met elkaar...

Violet

Re: KwebbelTopic

Bericht door Violet »

Goed idee. Ik heb nu niets te kwebbelen. Maar ik weet zeker dat dat komt.

Violet

Bericht door Violet »

Oja, ik las in een ander topic dat je A Life Connected in je onderschrift wil, maar je er maxiamaal 5 mag hebben. Vind je het ok als ik die in mijn onderschrift zet? Ik heb er nog niets en vind die filmpjes erin wel grappig.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Hmmm, ik wil hem wel liever eigenlijk dan 'Carnisme'.

Ruilen? :D

Violet

Bericht door Violet »

Best!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Ja woeps, het ging ineens niet meer over zeewier :mrgreen: Maar ik ga nog even plaatsten hoe mijn soepje er vanaaf uitkomt. Ik ben benieuwd!

Ik vind het heel grappig wat jij zei, TonyJello, dat je eigenlijk als veganist geboren bent maar veel te laat de informatie kreeg. Ik vind het echt walgelijk hoe vlees, zuivel en eieren je opgedrongen worden vanaf een jonge leeftijd. Waarom krijgen kinderen bijvoorbeeld schoolmelk en niet schoolfruit? Ik wil echt niet te lang stilstaan bij de rotzooi die ik jaren lang binnen heb gekregen. Ook op andere gebieden dan vlees hoor. Mijn moeder is heel trots dat ze mij nooit uit 'potjes' (Olvarit en Co) heeft gevoerd als baby, maar ondertussen was er toen eigenlijk nog geen sprake van biologisch, jarenlang hebben we dus allemaal ook kleine (of grote) hoeveelheden pesticiden e.d. binnengekregen vanaf een hele jonge leeftijd!

Als ik ooit kinderen krijg (voorlopig nog niet) dan krijgen ze geen melk (alleen uit eigen tiet :mrgreen: ) geen vlees en geen vis. Heeeeul af en toe vals spelen met een ei vind ik dan nog het minst erge mits je je eigen kipjes hebt, maar gezond is het volgens mij niet. Als een kind de leeftijd bereikt dat ze daar zelf bewust keuzes over kunnen maken dan moet het maar zien natuurlijk. Het moet wel vrijwillig komen, maar dan heb ik iig mijn best gedaan.

Ik vind het heel interessant hoe veel mensen wel weten hoe erg het er allemaal aan toegaat in slachthuizen, maar dat ze toch de andere kant op kunnen kijken en doorgaan met vlees eten. Inclusief mijzelf natuurlijk! Mensen die in slachthuizen werken hebben soms ook echt een steekje loszitten, ik heb pas geleden Skinny Bitch gelezen (klinkt stom, maar echt een super leuk boek, binnen twee middagjes uit ook) en daar staan allerlei quotes in van mensen die in slachthuizen werken/gewerkt hebben. Ik ben echt na drie quotes gestopt met lezen en doorgegaan naar het volgende hoofdstuk, echt te wreed voor woorden wat daar gebeurt :shock:

Ik heb het idee dat ik hard mijn best doe voor een betere wereld op het gebied van dierenwelzijn, maar ook voedselschaarste in de wereld, door veganistisch te eten. Ik voel me daar erg lekker bij. Karma is ook heel lief voor me, gisteren vond ik een mooie mp3speler op straat toen ik uit de supermarkt kwam met mijn tas vol vegan biologische boodschappen, en die van mezelf is net stukgegaan :D
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Vandaar jouw onderschrift...

Dat boek skinny bitch wil ik ook wel lezen.

Ik kreeg vroeger op school ook melk. Dat was in Amsterdam. Van mijn moeder moest ik ook melk drinken en ik kreeg het niet door mijn keel. Volgens mij bewaarde ze dat niet in de koelkast, jakkes, het was louw en vet. Dus mijn instinct was goed, of mijn lichaam. Dat gaf al aan dat ik het niet wilde.

Op mijn werk is een heel leuke, enthousiaste man komen werken. Hij is een van de weinigen waar ik goed mee overweg kan. Nou blijkt hij 20 jaar eigenaar te zijn geweest van twee slagerijen! Daar kwam ik achter toen ik flyers van Daantje het Haantje in de kantine had gelegd. Men weet daar dat ik veganist ben en verder ken ik er daar geen, dus hij wist wel dat het van mij kwam. Hij zei tegen mij: 'Het lezen van die flyer deed mij wel even pijn als slager.' Pas toen wist ik dat hij slager was geweest. Ik heb hem later op een briefje de link van Gary Yourofsky gegeven. Hij gaat kijken zei hij. Ik ben benieuwd. Het is wel apart dat de ex-slager en de veganiste grapjes lopen te maken op het werk.
:mrgreen:
Ik hoop dat mijn karma ook vriendelijk voor me is binnenkort, want tijdens een storing in mijn toverdoos (laptop) heb ik pas mijn mp3 speler opgeblazen...

Violet

Bericht door Violet »

Gelukt, hoe vind je mijn onderschrift?

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Mooi! Past goed bij je naam/kleur. :)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Butternutkin schreef:...Als ik ooit kinderen krijg (voorlopig nog niet) dan krijgen ze geen melk (alleen uit eigen tiet :mrgreen: ) geen vlees en geen vis. Heeeeul af en toe vals spelen met een ei vind ik dan nog het minst erge mits je je eigen kipjes hebt, maar gezond is het volgens mij niet...
Ik huur een appartement op een boerderij en hier lopen een stuk of twintig kippen. Ik kan eieren eten zoveel als ik wil, maar er worden ook hier hanen geboren die even later geslacht worden. Hanen die eerst kuikentjes waren waarvoor ik gezorgd heb. Soms heb ik kuikens in een krat naast mijn bed, omdat de kloek haar functie niet goed uitoefent. Ik heb ook wel eens met een kuiken van een dag in mijn hand geslapen om het warm te houden.
Nou zijn hier gisteren weer drie hanen geslacht van de neef van de boer van deze boerderij. Die neef kan/wil/durft dat zelf niet, de loser, maar opeten kan hij wel.
Een paar maanden geleden heb ik toch nog een paar eieren gegeten en ik heb voor straf de hele dag naar de wc moeten rennen. En de uitspraak dat eieren eigenlijk de menstruatie van een kip zijn maakt het er ook niet smakelijker op. :mrgreen: Anyway, ik eet dus ook geen eieren van 'eigen' kippen.

Shannen
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Shannen »

Ik heb eieren nooit lekker gevonden :P net als melk..
Maar ik eet de producten nog wel :roll:
Stond net in de albert heijn op het punt een zak drop mee te nemen, niet gedaan :)
My voice for the voiceless

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ei vónd ik wel lekker.

Er is wel zuiver plantaardige drop hoor! Pas nog gegeten bij een vegetarische kennis.
Misschien is er wel een topic over drop.

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

Ik heb eieren en melk altijd al goor gevonden, vlees en vis ook, maar mam deed er altijd lekkere kruiden op enzo. Het enige waar ik nu dan een beetje moeite mee heb zijn producten waar melk en eieren in zitten (vooral melk) want daar proef je het niet in.
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Butternutkin

Goede link ook Violet! Ik ga daar nog uitgebreid naar kijken (want ik ben nu officieel aan 'het werk' ;) ) maar dat is ook een heel interessant onderwerp. Waarom vinden we het zo erg dat ze in Azië honden, katten en dolfijnen eten als wij zelf op brute wijze koeien, varkens en kippen slachten? Het is zo hypocriet. Ik vind het werk van Tinkebell daarom ook zoiets interessants. Zij krijgt meer haatbrieven dan de gemiddelde dierenbeul, en het enige wat ze doet is vraagtekens zetten bij de manier waarop wij met dieren omgaan in onze maatschappij (en is overigens vegetariër). OK, haar keuzes zijn enigszins apart en ik ben het ook niet met alles eens, maar als die mensen eens net zoveel energie zouden steken in hun voeding diervriendelijker maken en in die haatbrieven te schrijven naar de vertegenwoordigers van de vlees- en zuivelindustrie zou dat toch meer nut hebben lijkt me.

TonyJello, slagers zijn ook maar mensen natuurlijk, niet iedereen die vlees eet is ook gelijk evil :) Ik kan alleen niet tegen mensen die de gruwelijkheid van de vleesindustrie bagatelliseren of mensen wie het gewoon niet interesseert. Het is raar want ik knap voornamelijk af op het feit dat dieren mishandeld worden, een vriendin van mij gaat ook steeds plantaardiger eten, maar dan vooral om gezondheidsredenen. Die reden is voor mij dus echt nummer 3, want daarvoor komt nog voedselschaarste. Ieuw, die melk waar je het over hebt, was dat niet gewoon van die lang houdbare melk uit zo'n pak? Anders is het echt helemaal bah :? Ik heb op het moment ook geen behoefte aan kippenmenstruatie hoor :mrgreen: maar ja misschien ooit weer een keertje. Ik heb mezelf beloofd dat als ik wat ouder ben en een huis met een tuintje heb ik een paar kipjes ga adopteren via deze organisatie http://www.redeenlegkip.nl en dan misschien ook zo'n zielig haantje erbij waar jij het over hebt. Ik heb de filmpjes op die website bekeken en ik vond het zo sneu! Ook na het zien van dit filmpje wilde ik wat voor deze beestjes doen http://www.youtube.com/watch?v=dYGRTuB_G_4 Gelukkig worden legbatterijen binnenkort afgeschaft in Nederland, maar 'scharreleieren' zijn natuurlijk niet veel beter.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Shannen
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Shannen »

Vlees heb ik ook echt nooit lekker gevonden, behalve knakworstjes :roll:
Vis wel, maar eet ik ook al maanden niet meer. En nu wil ik proberen om helemaal geen dierlijke producten te eten. Hoe zit het met energy drink?
My voice for the voiceless

Butternutkin

Dit staat op de website van redbull:

http://www.redbull.com/cs/Satellite/en_ ... 2937842064

Appie eigen merk e.d. weet ik niet.
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Shannen schreef:...Hoe zit het met energy drink?
Topic zoeken! Wie er het eerst een gevonden heeft! :cheerie:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Laatst gewijzigd door TonyJello op ma aug 27, 2012 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Gesloten