De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Violet
Leefwijze: veganist

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Violet »

Op kleine schaal lijkt het me geen probleem.
Emiel

Bericht door Emiel »

Butternutkin schreef:Dus jij vindt dat mensen maar gewoon moeten wonen waar ze geboren zijn, Emiel? De overheid (wie dat ook mag zijn) bepaalt wie er een land binnen mag komen, en als we het ergens redelijk goed hebben zetten we er een groot hek omheen om alle andere mensen weg te houden? Helaas pindakaas? :)
Ik schreef inderdaad dat het me op grote schaal geen goed plan lijkt, al verschil ik daarin soms wel met mezelf van mening. Heb niets tegen andere culturen of zo, meer iets tegen bepaalde mensen, ongeacht afkomst :wink:

Misschien moet ik er nog bijzeggen dat het huidige systeem veel verschillen veroorzaakt in economische vooruitzichten en dat DAAR dus iets aan gedaan moet worden. Als de levensstandaard overal min of meer hetzelfde zou zijn, dan zou men niet eens willen migreren misschien. Tot die tijd echter is er niet veel aan te doen.

Wat jij hierboven schrijft daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik gun iedereen een gelukkig bestaan en gezondheid toe. Ik constateer alleen dat integratie, zoals dat zo krampachtig wordt genoemd niet werkt. Misschien moeten we daar dus mee stoppen, net als met woorden als allochtoon en autochtoon. Laat de mensen het aub zelf regelen, zonder bemoeienis van politek etc.

Dat van die grenzen controleren etc. neem ik dus even terug :P
Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Haha ok, ik had al zo'n bruin vermoeden. het stond lijnrecht tegenover de indruk die ik normaal van je krijg in je posts, vandaar.

Natuurlijk is het het hele systeem dat dit in de hand werkt. Mensen die een hard leven hebben (gehad) en geen educatie zijn vaak gewoon niet de prettigste mensen in de omgang (natuurlijk zijn er uitzonderingen!). En dat zijn nou juist het soort mensen dat gaat kijken of ze het elders misschien beter kunnen hebben, logisch natuurlijk. Uiteindelijk zijn cultuurverschillen niet zo'n groot probleem als mensen meer respect voor elkaar hebben, en niet zo fanatiek bepaalde normen en waarden willen verdedigen. Dit zijn ook weer veranderingen die gebeuren in mensen als ze het goed hebben en opgeleid zijn, dan staan ze misschien nog wel ergens voor, maar ze zijn vaak minder agressief (misschien nog wel verbaal).

Ik vind dat je asielzoekers in hun waarde moet laten en juist positief moet stimuleren om de taal te leren. Daarbij ben ik wel voor het 'opdringen' van bepaalde normen en waarden als je hier eenmaal bent, begrijp me niet verkeerd. Een vrouw is hier geen eigendom, ze mogen werken en gaan en staan waar ze willen en hoeven niet gesluierd over straat. Voor seksisme uit dergelijke culturen heb ik geen begrip. Ik wil gewoon over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden of voor hoer uitgemaakt te worden (als ik voor de zoveelste keer word benaderd door een kleine, dikke, harige veertiger, op straat of in het OV, niet eens in een discotheek ofzo, dan vraag ik me echt af wat die mannen nou eigenlijk denken of verwachten...). Ook slachten we hier niet ritueel dieren. Als je alleen 'halal' of 'kosher' vlees wil eten dan word je maar lekker vegetariër :P Ik vind dus ook dat hier goed op gelet moet worden en dat mensen daarvan op de hoogte moeten zijn voordat ze emigreren.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney
Emiel

Bericht door Emiel »

Butternutkin schreef:Daarbij ben ik wel voor het 'opdringen' van bepaalde normen en waarden als je hier eenmaal bent, begrijp me niet verkeerd.
Als die waarden en normen de juiste zijn wel ja :) maar ik ben het wel met je eens.
Butternutkin

Het gaat mij om waarden en normen, of regels, die er zijn om anderen (mensen en dieren, maar ook milieu en natuur) te beschermen :) Voor de rest mag iedereen het van mij zelf weten.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney
Emiel

Bericht door Emiel »

Ja precies en ieder mens weet volgens mij intuitief wel wat de juiste waarden en normen zijn of ben ik nu naief?
Butternutkin

Dat is zeer naïef van je :mrgreen: Er zijn zat mensen die vinden dat hun waarden en normen de enige juiste zijn en die bijvoorbeeld geloven dat games, geweld op televisie en Marilyn Manson een generatie van moordlustige psychopaten creëren, dus dat alles maar verboden moet worden. In principe ben ik niet anders in de zin dat ik vind dat ik gelijk heb, maar ik vind dat je de vrijheid van anderen moet beschermen, dus misschien toch niet helemaal hetzelfde. Volg je het nog? Ik niet helemaal :scratch:
Linda mcCartney
Violet

Bericht door Violet »

Emiel schreef:Ja precies en ieder mens weet volgens mij intuitief wel wat de juiste waarden en normen zijn of ben ik nu naief?
Ja, een beetje wel, want het menselijke egoïsme is helaas sterker.
Emiel

Bericht door Emiel »

Violet schreef:
Emiel schreef:Ja precies en ieder mens weet volgens mij intuitief wel wat de juiste waarden en normen zijn of ben ik nu naief?
Maar is dat niet het gevolg van het huidige 'systeem' dat mensen tegen elkaar opzet. Zijn mensen van nature juist niet het tegenovergestelde van egoistisch. Ik bedoel, als iedereen nou hetzelfde zou hebben en er geen vernietigend economisch systeem zou bestaan, zouden mensen dan niet veel verdraagzamer en vredelievender zijn?
Violet

Bericht door Violet »

Ja, het is vast een zich versterkende spiraal. Als die beide kanten op kan gaan is er nog hoop.
We zijn natuurlijk wel met erg veel mensen op aarde die hier en daar nogal dicht op elkaar leven.
Violet

Bericht door Violet »

Emiel schreef:
Violet schreef:
Maar is dat niet het gevolg van het huidige 'systeem' dat mensen tegen elkaar opzet. Zijn mensen van nature juist niet het tegenovergestelde van egoistisch. Ik bedoel, als iedereen nou hetzelfde zou hebben en er geen vernietigend economisch systeem zou bestaan, zouden mensen dan niet veel verdraagzamer en vredelievender zijn?
Eerst waren er de mensen en toen het systeem. Net als de leider een afspiegeling is van het volk. Omstandigheden maken de man niet, ze onthullen hem...
Violet

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet »

Violet schreef:Mijn stem uiteindelijk in volle overtuiging aan Wilders gegeven.
Als Europa ons de regels op gaat leggen heeft de Partij voor de Dieren ook niets te vertellen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Ih-o3_iSmY
Butternutkin

Re: De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Violet schreef:
Violet schreef:Mijn stem uiteindelijk in volle overtuiging aan Wilders gegeven.
Als Europa ons de regels op gaat leggen heeft de Partij voor de Dieren ook niets te vertellen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Ih-o3_iSmY
Nou, SP is ook behoorlijk tegen Europa (ok, niet tegen Europa zelf, maar je snapt wat ik bedoel) zover ik weet. Was dat dan niet een iets betere keuze geweest? Ik zou zelf nooit op Wilders stemmen, ik vind het een ongenuanceerd figuur met ontzettend veel haat in zich. Daar kan nooit wat goeds uitkomen.

Dat neemt niet weg dat jij persoonlijk gewoon vrij bent om je eigen te keuzes te maken en jouw mening is evenveel waard als die van mij natuurlijk, maar ik vind het moeilijk om te begrijpen ;)
Linda mcCartney
Violet

Bericht door Violet »

Ik zie geen haat. Als ik haat had gezien had ik niet op hem gestemd. Ik zie iemand die eerlijk is en zegt wat hij denkt, zonder zich iets aan te trekken van wat anderen van hem denken.
Emiel

Bericht door Emiel »

Ik heb ook aan Wilders gedacht, en aan SP, PvdD en SOPN. Uiteindelijk besloten om helemaal niet te gaan stemmen. Ik hield mijn stem deze keer liever bij me. Maarja, misschien stem ik volgende keer wel op een partij als SOPN, ik weet het niet.
Violet

Bericht door Violet »

Oh wat jammer dat je niet gestemd hebt! Partij voor de Dieren had toch sowieso gekund? Ik was de hele tijd van plan PvdD te stemmen, maar wilde ook graag op de PVV stemmen. Uiteindelijk werd het dus PVV, net als de vorige keer.
Butternutkin

He? Wilders geen haat? Ik heb wat gemist denk ik :mrgreen:

Van Wikipedia:

'Wilders verwoordde zijn standpunt tegenover moslims en de islam zelf als volgt: "Ik haat geen moslims, ik haat de islam."[182] De islam zelf is door hem omschreven als "Het Kwaad",[183] een "gewelddadige religie"[184] en een "intolerante en fascistische ideologie".[185]'
Linda mcCartney
Violet

Re: De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet »

Butternutkin schreef:...Ik zou zelf nooit op Wilders stemmen, ik vind het een ongenuanceerd figuur met ontzettend veel haat in zich. Daar kan nooit wat goeds uitkomen...
Dat vind jij. Ik vind dat niet.
Butternutkin schreef:He? Wilders geen haat? Ik heb wat gemist denk ik

Van Wikipedia:

'''Wilders verwoordde zijn standpunt tegenover moslims en de islam zelf als volgt: "Ik haat geen moslims, ik haat de islam."[182] De islam zelf is door hem omschreven als "Het Kwaad",[183] een "gewelddadige religie"[184] en een "intolerante en fascistische ideologie".[185]''
Hier wordt het woord 'haat' gequote als 'een hekel hebben aan'. Er zijn meer mensen die het woord haat gebruiken, bijvoorbeeld 'ik haat regen'. Ik vind haat een erg groot en gruwelijk woord wat mensen vaak gemakkelijk in hun mond nemen. Maar verder zie ik Geert Wilders niet als een haatdragend persoon.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik zie iemand die eerlijk is en zegt wat hij denkt, zonder zich iets aan te trekken van wat anderen van hem denken.
Dat is zijn imago. Maar als je de feiten bekijkt, dan heeft Wilders al diverse malen beloften verbroken met de kiezer. En als je de stemmingen van zijn partij bekijkt, dan zeggen ze ook een hoop dingen tegen de kiezer en hechten dan geen waarde aan wat ze zouden vinden en stemmen dan weer anders.
En ze negeren ook de feiten van klimaatsveranderingen. Het is een erg dubieuze partij. Ik vind het moedig wel dat die doorgaat ondanks de vele bedreigingen, maar ik erger mij altijd rot aan de aanhang van de PVV. Die verheerlijken de partij bijna altijd alsof ze in een sekte zitten. Ik kom soms met hoe de PVV gestemd heeft en dan gaan PVV'ers zeggen dat ik die feiten zelf verzonnen heb en dat de PVV niet zo gestemd heeft.

En Wilders weet heel goed het politieke spel te spelen en de kiezers aan te spreken. Wat bij andere partijen erg ontbrak. Dat heeft denk ook niets te maken met spreken met wat hij vind en denkt, maar vooral met populistisch gedrag. Dus ik hoop dat iedereen die PVV stemt toch echt verder wilt kijken...
Violet

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet »

Geen enkele partijleider is perfect en kan al zijn doelen bereiken. Alle partijen hebben hun voor- en nadelen. Als ik het zo inschat heeft Geert Wilders niet zo'n behoefte aan partijleden (wat moet je met al die sukkels), maar een partij heeft nu eenmaal leden nodig.
Plaats reactie