Machteloosheid

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Iejoor
Leefwijze: veganist

Re: Machteloosheid

Bericht door Iejoor » vr jan 04, 2013 13:22

Gedaan!
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr jan 04, 2013 15:22

Me too! Mogen mensen ook bij mij doen indien gewenst hoor ^^ https://www.facebook.com/reneejanssen1137
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » vr jan 04, 2013 15:41

Ik zie het, leuk :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo jan 09, 2013 15:19

Een lichtpuntje in de machtloosheid: mijn beste vriend is overtuigd carnist, terwijl ik hem al een jaar voorzie van allerlei informatie. Hij zei zelfs na het zien van een stuk uit Earthlings: 'En toch zal ik altijd vlees blijven eten.' dan voel ik me wel machteloos.

Maar dan nu het lichtpuntje. We hadden pas een gesprek en dat ging ongeveer zo:

Vriend: Laatst kocht de buurvrouw een jas met bont er aan.
Ik: Oeps!
Vriend: Ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet was wat ze zou moeten doen. Ze geloofde het eerst niet maar heeft het later toch eraf gehaald. Ze wist het niet en zal zeker geen jas meer kopen met bont, Miep, haar dochter was boos want ze is er fel op tegen... doe ik toch een beetje mijn best.
Ik: goed zoooooo! Zeg haar anders dat ze op youtube kan kijken naar wasbeerhond bont.
Vriend: Ja, heb ik al gezegd.
Ik: Goed bezig!
Vriend: Maar ze wil het toch niet meer kopen of aan haar jas hebben.
Ik: Dus ze heeft het eraf gehaald?
Vriend: Ja.
Ik: Wow, mijn complimenten!
Vriend: En ze baalde want anders had ze het helemaal niet gekocht.
Ik: Wat goed zeg! Je maakt me blij.
Vriend: Ik vertelde haar van levend villen, etc. Ik luister wel een beetje. Miep is er erg op tegen, Bep uiteraard ook.
Ik: Yeah!
Laatst gewijzigd door TonyJello op vr jan 11, 2013 3:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Wen

Bericht door Wen » wo jan 09, 2013 15:43

leuk :)
Je dringt blijkbaar toch wel beetje bij beetje door :wink:

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo jan 09, 2013 16:50

Vaak hebben mensen ook gewoon de tijd nodig om dat soort informatie te verwerken.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Wen

Bericht door Wen » wo jan 09, 2013 17:33

idd

Iejoor

Bericht door Iejoor » wo jan 09, 2013 18:33

Yay!! Goed bezig!

En ik heb inderdaad het idee dat het soms even duurt voordat mensen wat veranderen. Op zich is dat ook logisch, want mensen doen dingen nou eenmaal al zoveel jaar zo. Dan duurt het even voorat je de knop om kan zetten (die is vast wat roestig!).
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo jan 09, 2013 21:46

Ja, een roestige knop...
:)
Leuk ook dat hij zegt dat hij toch wel een beetje naar me geluisterd heeft. Elke stap is mooi meegenomen en nu heeft hij zelfs zijn buurvrouw ingelicht. Hopelijk zegt zij het ook weer tegen anderen.
Laatst gewijzigd door TonyJello op vr jan 11, 2013 2:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Iejoor

Bericht door Iejoor » do jan 10, 2013 19:30

En wie weet wat ie nog eens gaat doen!
Elpida Shelter of Hope

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do apr 04, 2013 20:23

Ik zit momenteel echt even in een enorme dip. Ik heb soms het gevoel dat ik het leed van al die diertjes bijna voel :( Ik snap gewoon echt niet waarom mensen toch al dat leed veroorzaken, wanneer stopt het nou toch eens :cry: :cry:

Lichtpuntje van de afgelopen dagen was wel dat een medecursiste bij keramiek die een vleeskoeienbedrijf heeft speciaal koekjes had meegenomen die ik ook kon nuttigen.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Iejoor

Bericht door Iejoor » do apr 04, 2013 20:38

Herkenbaar hoor.
Ik heb laatst reiki 1 gedaan en kreeg dus ook een reiki behandeling. Ik draag blijkbaar een hoop verdriet met me mee. Ik dacht, huh? Alle dierenleed enzo...
Ik heb regelmatig mensen op fb die ook aangeven dat ze er zo verdrietig van worden. Alsof het uitzichtsloos is.
En toch wil ik daar niet aan! Sommige dingen duren lang, wij gaan het niet meer mee maken, maar uiteindelijk wordt het beter. Uit eindelijk wordt vleesloos/vrij eten de norm.
Wij staan aan de basis. En dat is niet makkelijk. Maar we komen er wel. En samen staan we sterk. E dan ventileren we naar elkaar en dan kunnen we er weer even tegen.
Elpida Shelter of Hope

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do apr 04, 2013 20:50

Op momenten dat ik mij zo voel kom ik juist hier weer even buurten om gelijkgezinden te vinden. Dat is zo prettig, om te weten dat er mensen zijn die net zo denken. Ik heb vaak het idee dat ik alleen maar omgeven wordt door bewust onwetende, vlees en kaas vretende, inhalige mensen omgeven wordt.
Ik ben zo blij dat mijn vriend exact hetzelfde denkt als ik, anders had ik mij echt helemaal Remi gevoeld.

En je hebt gelijk, we zijn pioniers, maar waarom beseffen mensen het toch zo langzaam?

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » do apr 04, 2013 22:13

Ik denk er meestal maar niet aan :|
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr apr 05, 2013 8:29

O leuk ik heb 2 mensen toegevoegd, de mijne:

https://www.facebook.com/Mariska1981?ref=tn_tnmn

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » vr apr 05, 2013 11:02

Ja Dani en Iejoor, herkenbaar. Af en toe voel ik de behoefte om de zin in dierlijke producten uit mensen te slaan... en ik kan somehow ook niet uitleggen dat het niet om mij gaat, maar om die arme diertjes... :(
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Iejoor

Bericht door Iejoor » vr apr 05, 2013 11:16

Appelmoes schreef:Ja Dani en Iejoor, herkenbaar. Af en toe voel ik de behoefte om de zin in dierlijke producten uit mensen te slaan... en ik kan somehow ook niet uitleggen dat het niet om mij gaat, maar om die arme diertjes... :(
Dat wil ik ook!!! Een bioscoop afhuren waar ze vastgeknoopt in een stoel zitten en hun hoofd niet weg kunnen draaien en hun ogen niet kunnen sluiten en dan Earthlings laten zien. Met heel hard geluid.
Het gaat ook niet om mij, het gaat om de dieren! Die verdienen dit niet!
En me niet in hoeven houden als iemand dood dier eet en dat niet zo mogen noemen want dan ben ik asociaal.
(Thuis doe ik het wel hoor, tegen mijn man, die heeeel af en toe nog een beetje vlees eet).
Eruit willen slaan dat ik niet raar of minder voedzaam eet omdat ik geen dode dieren zooi in mijn eten heb zitten.
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr apr 05, 2013 12:29

Ik voel me net zo als jullie...

Door veganisten op dit forum, facebook en bij acties blijf ik in balans. Ik zou niet weten hoe ik zonder hen/jullie zou moeten...

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr apr 05, 2013 12:50

Appelmoes schreef:Ja Dani en Iejoor, herkenbaar. Af en toe voel ik de behoefte om de zin in dierlijke producten uit mensen te slaan... en ik kan somehow ook niet uitleggen dat het niet om mij gaat, maar om die arme diertjes... :(
Ja inderdaad. Heb gewoon zin om zo nu en dan op het bureau op mijn werk te gaan staan en te lopen schreeuwen wat ze eigenlijk veroorzaken en dat het gewoon écht niet okay is.

Frustrerend.
Bah.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo apr 10, 2013 17:50

Poeh respect voor de mensen die Earthlings hebben kunnen kijken. Ik heb het net geprobeerd, het begin wat doorgespoeld.. beetje langdradig... maar op het moment dat de hond in Turkije in zo'n wagen werd gegooid (vrij in het begin) draaide mijn maag om en kon ik niet meer kijken.
Ik kan hem gewoon niet kijken....dat zulke dingen gebeuren...walgelijk.. die hond leefde gewoon nog en word zo in een vuilniswagen vermalen. Echt vreselijk!
Nu voel ik me echt machteloos!!

Plaats reactie