21122012... Einde aan alle dierenleed?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: 21122012... Einde aan alle dierenleed?

Bericht door TonyJello » ma dec 03, 2012 13:29

Ja, dat speelde ook mee met mijn beslissing om van Castricum naar het zuiden van Zuid-Limburg te verhuizen. Ik woon hier 190 meter boven Amsterdamspeil. :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » di dec 11, 2012 19:30

TonyJello

Bericht door TonyJello » di dec 11, 2012 21:36

2e link hierboven schreef:Op 21 december 2012 staat de aarde op één lijn met de zon en het centrum van het melkwegstelsel. Het heeft te maken met een cyclus van 26.000 jaar. Zullen zonnestormen de aarde volledig uit balans brengen? Dergelijke zaken zijn niet ondenkbaar. Dit kan voor de aarde ernstige zonnestormen tot gevolg hebben. Zonnestormen zijn van invloed op de aarde. Er zou bijvoorbeeld een enorme fall-out kunnen ontstaan, waardoor elektriciteit wereldwijd uitvalt. Zonnestormen zijn niet nieuw. In 1859 werd de aarde ook overvallen door zonnestormen die de elektriciteit lam legde. Dat zou nu weer gebeuren, maar we zijn nu veel afhankelijker van elektriciteit dan in 1859. Vandaar dat de gevolgen veel groter zullen zijn, ook economisch. Een wetenschapper van de NASA heeft gewaarschuwd voor een elektrische fall-out op 22 en 23 december 2012 maar dat wordt elders binnen de NASA weer tegengesproken.

Bewustzijnsverruiming

Zoveel doemscenario’s er zijn over 21 december 2012, net zoveel scenario’s zijn er die voorspellen dat er een soort van bewustzijnsverruiming in de mens zal plaatsvinden. Veel maya-deskundigen zijn er van overtuigd dat er op die dag een bewustzijnsverruiming in de mens zal plaatsvinden. De mens is de afgelopen millennia vanuit zijn geestelijk bewustzijn steeds meer opgeschoven naar het materiële bewustzijn. Hierdoor raakte de mens steeds verder afgesneden van zijn goddelijke afkomst. Volgens hen gaan we nu over in een ommekeer van dit proces, namelijk van materie naar geest. De mens gaat zich realiseren dat we niet afgescheiden zijn maar dat we één zijn. Dit zal grote gevolgen voor de wereldeconomie hebben. De mens zal veel meer begrip voor elkaar krijgen en er zullen grote verschuivingen gaan plaatsvinden op het gebied van materiële bezittingen. Het zwaartepunt in de verhoudingen van de zakenwereld tot de maatschappij zal spectaculair verschuiven naar de noden en levensbehoeften van de mens. De mens zal zijn ongebreidelde egoïsme, hebzucht en bezitsdrang verliezen en zal hiervoor in de plaats de opbrengsten uit economische activiteiten gebruiken om de kwaliteit van het leven van de mensheid te verbeteren.

Wat 21 december 2012 voor de mens gaat betekenen is afwachten. Misschien gebeurt er wel helemaal niks. We zijn er nog 9 dagen van verwijderd. Het is wel opvallend dat een organisatie als de NASA en de Amerikaanse overheid internetactiviteiten zijn gestart om vragen hierover te beantwoorden.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo dec 12, 2012 12:24

Zo, ik heb mijn hele voorraad op orde. Ik hoop dat jullie dat ook allemaal hebben.

Gelukkig heb ik eigen gasflessen. Die heb ik net nog nokkievol laten bijvullen, dus ik kan voorlopig koken, afwassen en douchen. Een extra reservefles kan ik morgen kopen, die had het tankstation vandaag niet.
Gelukkig heb ik een kachel op hout en heel veel hout op voorraad, dus mijn huis warmhouden kan ik voorlopig ook.

Mocht er op 21122012 niets gebeuren, heb ik in iedergeval alles op orde mocht er een langdurige stroomuitval, crisis, of wat dan ook komen.

Vrijdag de 21e heb ik vrijgenomen. Ik zie al dat ik op mijn werk vast kom te zitten, met thuis alles op orde waar ik dan niet naar toe kan. :shock:

Vandaag vraag ik ook nog maar vrij voor donderdag de 20e.

Nog 8 dagen... succes allemaal!

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo dec 12, 2012 18:50

Weet iemand toevallig hoelaat de wereld gaat eindigen? :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Emiel

Bericht door Emiel » wo dec 12, 2012 21:18

Ik hoop niet té vroeg, wil wel een beetje uitslapen... :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello » do dec 13, 2012 10:58

Vannacht droomde ik dat ik ergens was met nog wat andere mensen en we keken naar een Duitse zender waar het ging over de komende dagen. Mensen konden met donkere brillen richting de zon kijken en dan zag je nog een planeet vlak ernaast.

Het zou om 8:15 uur beginnen en 32 uur duren.

Dus niet uitslapen, Emiel...

Emiel

Bericht door Emiel » do dec 13, 2012 17:16

Laatst gewijzigd door Emiel op do dec 13, 2012 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » do dec 13, 2012 17:17

Deze verklaring vind ik persoonlijk een stuk logischer dan dat de wereld zou vergaan.
http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... tsfromsite

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 15, 2012 19:01

Een interessante video om helemaal te bekijken, maar kijk sowieso even vanaf 17 minuten en 40 seconden tot 25 minuten, dan zie je wat ik altijd al dacht, maar nooit eerder zo mooi gezien heb.

Een Helical Solar System.

Ons zonnestelsel beweegt zich met 70.000 kilometer per uur door het heelal.

http://curtismacdonald.com/wp-content/u ... 654407.jpg

En precies op 21 december 2012, over 5 dagen, komen de planeten weer op één lijn te staan...

Waarschijnlijk zien we hier in Nederland dan noorderlicht.

Mensen boven 28 jaar zijn niet meer 'vloeibaar' en zullen het moeilijker hebben deze dagen.

Hoe apart zal het zijn als de aarde drie dagen stil staat. Ik hoop dat wanneer ik het overleef we aan de zonkant zijn, want ik houd niet van donker. En hoe apart zal het zijn als we weer gaan draaien en de zon komt voortaan op in het westen... Dan kan ik aan de andere kant van de tuin in de zon gaan zitten van de zomer. En dan kan je voortaan aan het strand een zonsopkomst bekijken in plaats van een zonsondergang.

Spannend, hoor! Ik hoop dat ik het een beetje leuk overleef. Helaas ben ik al ruim 18 jaar over 28 jaar heen.

Ik ben niet gek, ik ben een :dansbanana:

TonyJello

One Count Down

Bericht door TonyJello » za dec 15, 2012 21:45

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo dec 16, 2012 11:17

@ Tony,
Op 11 december poste je een stukje over verruimd bewustzijn. Dat is echt niet altijd zo geweldig. Als veel mensen dit zouden hebben, zou er inderdaad veel kunnen verbeteren.
Ik ben heldervoelend en dat is momenteel heel zwaar. De onzekerheid die veel mensen nu voelen (met name door de slechtere economie) kan ik voelen. Ook voel ik als mensen sterk aan me denken of aan mijn gezinsleden.
Toen die grote aardbeving kwam in Indonesië had ik al een aantal nachten niet kunnen slapen van de dreiging. Ik wist niet wat er zou gebeuren, maar wel dat het iets groots was. De nachten na de beving schrok ik ook wakker van nabevingen en in de maanden er na kon ik voelen dat de aarde 'bewoog'. Pas na een half jaar kwam in het nieuws dat de aarde idd bewoog omdat ze wat uit haar evenwicht was geraakt door de beving.
Zo maak ik veel vaker dingen mee, dit zijn gewoon wat voorbeelden.

Als je zo gevoelig bent is het lastig om hier op aarde 'geaard' te zijn.
Ik heb geen idee en krijg niks door over 21 december. Dat zegt ook weer niets want gelukkig krijg ik niet alles 'door'. Wel denk ik dat het sowieso een bijzondere tijd is en dat we naar een ander soort samenleving toe moeten. Een eindeloze economische groei is niet realistisch. Ik hoop op grote stappen richting transitietowns, samenwerking en meer gericht op welzijn dan op materialisme. Dat er voor iedereen recht is op gezonde voeding, onderdak, kleding, onderwijs en zelfontplooiing.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 16, 2012 11:41

:thanks: Annika-Ayla, bijzonder dat je gevoelig bent. Ik zou helderziend willen zijn, want ik ben heel nieuwsgierig naar heel veel.

Zelf denk ik voor 80% dat er niets schokkens gaat gebeuren. Ook voor 80% denk ik dat de dood niets meer is dan gewoon dood. Licht uit, pootjes omhoog, klaar.

Maar ja, 20% is niet niks, he? :)

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » zo dec 16, 2012 14:51

Ehm, ik ben ook helderwetend, helderruikend, helderziend, helderhorend en ik ben blij dat ik die 'gaven' voor een heel groot deel dicht hebben kunnen zetten. Er is zoveel energie om ons heen. Er gebeurt zoveel. Dat wil je echt niet allemaal weten. Maar soms is het idd heel mooi en bijzonder.
Ik denk zeker dat er leven na de dood is. Hoe of wat dat weet ik ook niet.
Dat paranormale zit bij ons in de familie. Ook in mijn gezin. Stelletje hsp'ers bij elkaar. Gelukkig hebben we daardoor ook veel begrip voor de ander.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 16, 2012 21:25

TV Show, NL 1. Nu over 211212.

Ben

Bericht door Ben » zo dec 16, 2012 23:41

Ik ben helemaal niet ongerust. Als je bang bent (paranormaal of niet) : focus op licht en oneindigheid.
Dat is toch wat we op midwinter altijd doen. "Lichtjes in de kerstboom hangen". In het donker van de winter,
(onzekerheid), vertrouwen op het licht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 16, 2012 23:48

Nou, ik moet je zeggen dat ik hem wel knijp hoor! :?

Het is dat ik mijn denken goed onder controle kan houden... (Tot nog toe).

Eerder vandaag zei ik dat ik voor 80% denk dat er niets gebeurt, maar ik denk dat dat een momentopname was... Nu ben ik voor 80% bang dat er wel heel veel gaat gebeuren.

Dit topic ben ik 9 maanden geleden gestart. Het lijkt wel een zwangerschap.

Hopelijk kan ik rustig blijven de komende 3 dagen...

Misschien ga ik maar lekker veel video's van Eckhart Tolle kijken en verder nergens aan denken. :D

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » ma dec 17, 2012 7:00

Ik ben het helemaal met Ben eens. Daarbij is muziek voor mij ook altijd een grote steun.
Wat licht betreft, doe niet alleen schemerlampjes aan, maar ook grote lampen met echt veel licht. Evt een daglichtlamp als je die hebt.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma dec 17, 2012 10:50

Daar zal ik aan denken als de stroom uitvalt :grin:

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » ma dec 17, 2012 13:02

TonyJello schreef:Daar zal ik aan denken als de stroom uitvalt :grin:
Die was bedoeld voor de komende dagen :grin:
Anders een spiegel achter een kaars zetten voor dubbel licht :)

Plaats reactie