"We are going to inherit the earth . There is not the slightest doubt about that. The bourgeoisie may blast and burn its own world before it finally leaves the stage of history. We Are not afraid of ruins. We who ploughed the prairies and built the cities can build again, only better next time. We carry a new world, here in our hearts. That world is growing this minute." ----Durruti
TonyJello schreef:Voor de periode van omslag, mocht die abrupt en heftig zijn, dan denk ik dat onthechting een van de balangrijkste dingen is.
Ik ga in augustus naar een retraite met Thich Nhat Hanh. Het thema is 'De Helende Kracht van Loslaten'. Kan toch geen toeval zijn
Ben je geweest? Hoe heb je het ervaren?
Ha, nee, dus niet, misschien volgend jaar weer. Ik ben afgelopen dinsdag wel naar een toespraak/lezing van hem geweest in Den Haag. Was ook erg interessant.
Het gewone leven moet zo lang mogelijk doorgaan. Niemand zit te wachten op massahysterie.
Het journaal houdt ons bezig met de poppenkast van de politieke peilingen en tussendoor krijgen we het boeiende nieuws over de snelheden op de autowegen en er wordt afgesloten met het weer waar de weervrouw zegt dat we morgen misschien wel een trui mee moeten nemen als we gaan wandelen, omdat het 3 graden koeler wordt dan vandaag.
Ja wie zijn dat eigenlijk. Zijn het degenen die profiteren van de ellende van anderen, de uitbuiters, degenen die floreren op angst, verdeeldheid en verwarring?
Persoonlijk denk ik niet dat er een geheim genootschap is dat allerlei snode, kwaadaardige plannen uit zit te broeden om de wereld naar hun hand te zetten.
Toch gebeuren er vreemde dingen en lijken we steeds verder van onszelf verwijderd als mensheid. Hoe kan dit?