Reacties van niet-veganisten op veganisten

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Reacties van niet-veganisten op veganisten

Bericht door TonyJello »

Ik plaats dag in dag uit overal zaadjes. Ik ben een zaadjesplanter.

Ik plaats het hier omdat ik dat leuk vind. Het is namelijk een speciaal topic daarvoor.

Lisa

Bericht door Lisa »

Was laatst op een verjaardag van familie.
Vroeg mijn oma of er niks dierlijks zat in haar zelfgemaakte pindasaus (erg domme vraag blijkbaar, maar ja weet ik veel hoe je pindasaus maakt)
Zegt mijn moeder: er zitten pinda's in, die zitten onder de grond, er hebben waarschijnlijk mieren op gescheten dus jij mag het niet! (Needless to say dat ik een erg slechte band heb met mijn moeder)

En mijn zusje vind het erg leuk om te vertellen hoe lekker ze vlees vind nu ze weet dat ik vegan ben.
Ja erg zielig hoor voor de dieren maar ik ga toch niet mijn lekkere biefstuk opgeven.

Wen

Bericht door Wen »

Wat rot voor jou :(

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

:sigh:

Kant-en-klare pindasaus is niet altijd vegan en sommige mensen doen melk door de zelgemaakte pindasaus, dus het was helemaal geen domme vraag.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp »

Waarom doen mensen toch zo?
Groetjes Suzanne

Luna

Bericht door Luna »

Mensen doen zo omdat het zo makkelijk is iemand die "anders" is (met de eigen persoon als beste referentie) in een hoek te douwen. "Jij bent niet als ik dus jij kan niet beter/slimmer/gezonder/mooier/vulzelfmaarin zijn dan ik." Is altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven. We zijn mens omdat we (ver)oordelen. Jammer genoeg...

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Martine schreef::sigh:

Kant-en-klare pindasaus is niet altijd vegan en sommige mensen doen melk door de zelgemaakte pindasaus, dus het was helemaal geen domme vraag.
Ja, soms zelfs garnalenpasta (in de sambal) volgens mij, maar sowieso rot als je het gevoel krijgt dat je zoiets niet mag vragen. :(

Lisa

Bericht door Lisa »

Gelukkig reageerde mijn oma wel gewoon normaal hoor, die vertelde precies wat erin zat.
En de gastvrouw had voor een vegan maaltijd gezorgd voor mij en mijn dochtertje, super lief!
Mijn moeder probeerde nog wel een sauzijzen broodje te verkopen aan mijn dochtertje, maar gelukkig keek ze er niet naar om en heb ik hem weer terug gelegd op het bord.

Lisa

Bericht door Lisa »

Ik vertelde dat de klas van mijn dochtertje zo enthousiast was over onze gezonde vegan muffins
En de ouders vonden het ook super en sommigen wilden het recept hebben.
Moeder: jullie jongeren moeten eens stoppen met dat zogenaamde gezonde gedoe. Wij zijn van de echte sterke generatie, hard werken en nooit ziek, jullie zijn allemaal mietjes die altijd ziek zijn.

Ehm.... Diabetes, hoog cholesterol, osteoporose, kanker, hart en vaatziekten enz enz.
:govegan:

@rno

Bericht door @rno »

Sinte-sinte-maarten.... Inderdaad, kinderen langs de deur. Snoepjes gekocht zonder gelatine. De hebberige handjes kregen de snoepjes van mij met de vermelding dat er geen dooie beesten in zaten. Sommige begeleidende ouders vonden het mooi dat ik snoepjes gaf, die "halal" waren.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Hier ook veel moslim kindjes. De mamma's bleven op een afstandje staan. Misschien moet ik de volgende keer even een briefje erbij doen ofzo. :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

NewMoon
Leefwijze: vegetarier

Bericht door NewMoon »

Hier zijn geen kindjes voor Sint-Maarten geweest. Als het wel zo was geweest had ik een probleem, ik heb namelijk geen snoep in huis.

Sliep laatst bij een vriend die niet vegan is. Wil hij heel lief een ontbijt voor mij maken maar zegt: wat wil jij eigenlijk eten want je lust natuurlijk helemaal niets. Ik lus een hele hoop ik wil alleen niet alles eten. Vervolgens staan we in de keuken pakt hij drie eieren en wil die gaan bakken. Kijkt hij mij in eens aan, o die mag je zeker ook niet. Nee, ook eieren mag ik niet. (Snap het wel want ruim een maand geleden zat ik nog heerlijk te genieten van eieren met spek en kaas, maar ja nu doe ik dat dus niet meer). Kijkt hij naar die doos eieren, loopt terug naar de koelkast: ja maar wat eet je thuis dan voor je ontbijt? Nou alpro soja met muesli en ...... Weet je wat ik loop wel even naar huis en dan haal ik het wel even (is maar 3 minuten lopen). Ook een keer at ik in de avonds bij hem, Had hij ook even geen flauw idee wat hij moest koken. Uiteindelijk heeft hij nasi gemaakt maar dan zonder vlees, helaas niet op het kruiden zakje kunnen lezen wat er allemaal in zat.
Dus volgens hem LUST ik niet, hahaha. Heb hem nog maar even niet verteld waarom ik geen wijn meer wil drinken.

Als ik aan mijn oma zou vertellen dat ik nu veganist ben dan denk ik dat ze zal zeggen: ja maar je moet wel vlees eten dat heb je nodig. Krijg je dan wel genoeg voedingsstoffen binnen? Om vervolgens bij mijn moeder te gaan klagen dat ik geen vlees enz meer gebruik en dat mijn moeder daar wat van moet zeggen want anders kom ik in het ziekenhuis te liggen.
Net of alle voedingsstoffen in vlees zitten en dat als je het niet eet je dood gaat :hmm:

Mijn ouders waren eerst heel sceptisch over mijn besluit. Of eigenlijk vooral bezorgd. Hun weten namelijk dat ik soms periodes heb waar in ik amper kan eten (hoe dat komt is een raadsel). Maar nu mijn vader ernstig ziek is en geen vlees meer kan eten komen ze bij mij om advies.

Een collega van mij heeft voor zijn hobby een bijenvolk. Hebben we het over honing. Zegt hij: Ik zal wel een potje honing van mijn bijen mee nemen. In de veronderstelling dat dan wel goed is. Helaas maar ook die bijen moeten er hard voor werken.

Wen

Bericht door Wen »

Het is idd soms heel lastig. Maar vaak komt het verder uit onwetendheid. Ik zou elke vraag (ook al is het soms een verwijt) rustig beantwoorden. Je zal verschieten wat daar de resultaten van zijn. Al zal je jezelf vaak moeten herhalen. Gisteren ben ik naar de "Weet wie je eet actie geweest" Daar kreeg ik verschillende keren de vraag "maar wat moet er dan met al die varkens gebeuren" waarop ik dan antwoordde dat we niet met zijn allen vandaag op morgen gaan stoppen en dat die varkens er dan gewoon niet zouden zijn. Dat begreep dan iedereen, maar ik kan begrijpen als je nog nooit over die zaken hebt nagedacht dat dat heel valabele vragen zijn.

Lisa

Bericht door Lisa »

Ik hoor ook heel vaak: oh dat mag jij zeker niet.
Ja dat mag ik wel maar ik wíl het niet, heb er zelf voor gekozen

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik irriteerde me eraan, "dat mag je niet"
Ook omdat ik allergisch ben voor bv rauwe ui, die "mag" ik wel maar ik word er ziek van.

Ik heb het maar losgelaten.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik had gisteravond een hele discussie op het FB groepje Kippen. Een Belgische opa vond het leuk om neer te zetten dat hij de ophokplicht en ziektes niet ging afwachten en hij 18 van zijn eigen hanen had geslacht en plaatste foto's van geplukte hanen in diepvrieszakken :cry:

Misselijkmakend.

Vent vroeg: wordt jij misselijk van kip op je bord?
Ik: Ja, ik heb nooit kip gegeten en ben dat ook nooit van plan.

Ook vroeg ik: is het dan ook normaal je kat of hond dood te maken en te plukken?
Nee want dat waren gezelschapsdieren en kippen zijn nutsdieren...

Daarna ben ik voor weet ik wat (in het Vlaams) uitgemaakt.
Iemand kwam voor me op, zei dat een veganist belachelijk maken niet kon en dat als iedereen zou stoppen met dieren eten er een stuk minder dierenleed zou zijn. Opa noemde daarna mij en die andere dom en ging in kapitalen typen.

Ik: domme mensen eten vlees en gaan dan schreeuwen.
Toen had ik het helemaal gedaan natuurlijk, anderen vonden dat ik niet mocht generaliseren.

Intussen is het topic verwijderd en ik ben opgestapt daar. Ik dacht er te komen voor tips over kippenverzorging.

Verder zag ik nog een filmpje van wasbeerhonden in China :cry:

Het enige positieve was dat mijn vriend zei dat hij al een tijd geen vlees meer eet en zich kiplekker voelt.

Wen

Bericht door Wen »

Hoe erg Assie! Heel frustrerend. Er zijn veel mensen die helaas niet goed voor hun dieren zorgen. Katten , honden , kippen... Als veganist maken we daar geen verschil tussen. Maar helaas is het in onze maatschappij nog algemeen aanvaard om kippen te slachten en eten en honden niet. Wat natuurlijk een absurde scheiding is. Want waarom zou je de ene wel slachten en de andere niet. In China leggen ze die scheidingslijn weer ergens anders.
Ooit in een verre toekomst zullen mensen hopelijk die scheiding niet meer maken en op onze samenleving terugkijken als barbaars :)

De man zei het zelf: "Voor hem zijn het nutsdieren" Die dieren hebben dus enkel waarde in zoverre ze nut hebben voor de mens.

Ik negeer op het kippenforum bewust die opmerkingen of post. Ik trek het mij teveel aan :(

Ik vind het heel goed dat jij gereageerd hebt en hopelijk plant je zo bij andere mensen een zaadje.
Je mag trouwens mij ook altijd een vraag stellen over kippen. Ik heb door de jaren al een beetje ervaring, maar ik weet zeker niet overal een antwoord op.

Trek het je niet teveel aan. Van mij krijg je een dikke (y)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Dank je, dus je hebt het niet gelezen toevallig?

Er was wel een 14 jarig meisje die na dit hele verhaal (358 reacties) overwoog vega te worden! Echt knap dat ze dat durfde te schrijven, en dat op die leeftijd. Ik heb gezegd dat ze mag PMen als ze wil en een andere vega kippen/kattenvrouwtje dat ik toevallig ook ken zei hetzelfde. Zij is in de pubertijd vega geworden.

Wen

Bericht door Wen »

Super! Dan voel je je toch happy :)
Neen, ik ga soms naar http://www.kippenforum.nl/phpBB3/index.php
Dat is het enige forum waar ik soms op post, als ik vragen heb.

Lisa

Bericht door Lisa »

Nou assie, dan heb je in ieder geval 1 iemand bereikt met je berichtjes!
Is alleen maar positief toch!
En trek je de rest niet aan, sommige mensen blijven nou eenmaal liever in hun eigen egoistische bubbel zitten.
Ik vind het toch knap dat je berichtjes bent blijven posten!

Plaats reactie