Vegan tattoo

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Vegan tattoo

Bericht door TonyJello » wo apr 18, 2012 9:36

Eh... haha. Ik denk het wel en dat kan ik 'ook' niet.

Maar het kan wel met een bijlage, maar die moet je dan aanklikken om te kunnen zien. Dat is wel minder leuk.

Vannacht heb ik trouwens gedroomd dat ik getatoeerd werd!
De tatoeerder zat al te wachten met al zijn materiaal en ik was nog in boeken aan het uitzoeken wat ik nou eigenlijk wilde...

PS:
Het moet wel rechtstreeks kunnen, want als je ziet wat mensen bij Wat bak jij vandaag? aan foto's zetten... Die zetten ze denk ik ook niet eerst op internet.
Laatst gewijzigd door TonyJello op do apr 19, 2012 6:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 18, 2012 22:05

Tony, je kan foto's extern uploaden, bijvoorbeeld bij photobucket.com. Dan kopieer je de link (ookwel url genaamd) van die foto en voer je het zo in:
[ img ] linkvandefoto [ / img ]

(maar dan zonder spaties)

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 19, 2012 6:26

:thanks: Ananas.

Kat
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Kat » di apr 24, 2012 17:12

Ik werk al ruim zeven jaar in (betere) tattoo studios - zowel in Nederland als de VS - en hoewel het inderdaad waar is dat er nog steeds bepaalde pigmenten/inkt bestaat die niet-vegan is, worden ze eigenlijk bijna niet meer gebruikt! Sterker nog, ik ben ze enkel bij groothandelaren (schaars) tegengekomen, maar nog nooit een tattooist gesproken die er daadwerkelijk mee werkt. De alternatieven zijn vaak simpelweg beter en het alternatieve aanbod is gigantisch.

Een beter oogpunt is dan toch eerst naar kwaliteit en hygiëne te kijken, en daarna naar gebruikte merken en afstand. Overigens staan er nog heel wat wel vegan merken niet tussen het gegeven lijstje, ik zal eens kijken of ik het een keertje wat completer kan maken.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 24, 2012 17:34

Kat schreef:Een beter oogpunt is dan toch eerst naar kwaliteit en hygiëne te kijken, en daarna naar gebruikte merken en afstand.
De Magic Tattoo Studio van Dick de Wit had daarom ook mijn voorkeur van wat ik op dat moment binnen Nederland kon vinden.

Wat ik ook prettig vind is dat het niet helemaal vol hangt met doodskoppen en half blote vrouwen (borsten).
Veel tattoostudio's hebben een hoge testosteron-uitstraling en daar wil ik niet heen.
Laatst gewijzigd door TonyJello op di apr 24, 2012 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Kat
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Kat » di apr 24, 2012 17:37

Oh, dat was geen aanval hoor! Zo was het zeker niet bedoeld, meer gewoon algemeen genomen :D

Ik denk dat dat bij ons wel meevalt: http://www.youtube.com/watch?v=P1MkWYGcjlg
Laatst gewijzigd door Kat op di apr 24, 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 24, 2012 17:38

Ik voelde me ook totaal niet aangevallen, hoor. :D

Ik ben blij met alle informatie.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mei 03, 2012 22:48

Nou, dat was weer een belevenis op zich!
:D
Het ging bijna niet door...
Ik zal het nooit meer vergeten!
:grin:
Het was een lange dag, dus ik ga naar bed. Morgen vertel ik wel wat er allemaal gebeurde.

Wat ik alvast kan melden is dat ik er twee heb en ze zijn gemaakt met inkt van Starbrite, dus dat is prima. :good:

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 9:44

Mijn vriend Theo heeft er niet aan gedacht om foto's te maken, dus vroeg ik het hem.

Vegan stond toen al op mijn pols en Dick is op de eeste foto bezig met Niet reanimeren te zetten.
Niet reanimeren.jpg
En hier een kleine toegift: een ringetje voor 25 jaar vriendschap met Theo.
STIPPEL.jpg
Hoe het allemaal ging en foto's van alle drie de tatoeages plaats ik morgen als het nog meer genezen is.
Maar het was een eitje en ik voel nu ook niets. ;)
Laatst gewijzigd door TonyJello op vr mei 04, 2012 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 11:21

Begrijpelijk dat je niet naar Dick wilt. Mijn verhaal volgt vandaag of morgen.

:offtopic: :D Waauw, waardevol wat je zegt!
En ik weet dat van het onvoorwaardelijk helpen...

Topic openen?

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 11:58

Goed!

TonyJello

Vegan tattoo bij Dick de Wit in Utrecht...

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 14:20

Theo en ik waren ruim op tijd op het station en zochten alvast de tattooshop. Om elf uur hadden we het gevonden. Ik meldde me, maar de shop ging pas om twaalf uur open, dus gingen we zoals afgesproken nog even wat eten.
Klokslag twaalf uur liepen we naar binnen. Er was één medewerker en Dick was er dus nog niet. Theo en ik keken wat in de boeken.
:)
Een klant liep binnen en maakte meteen drukte over dat Dick er nog niet was. De medewerker zei dat hij zo wel zou komen en zei dat hij zelf op tijd was en zijn eigen klanten deed en dat als hij klachten had over het te laat komen van Dick, dat hij bij Dick moest zijn. De klant ging woest weg. Er kwam nog een klant binnen en ging ook boos weg.
:mrgreen:
Een tweede medewerker kwam vijf over twaalf binnen en kreeg op zijn flikker van de eerste, omdat hij vijf minuten te laat was. Dat vond hij zelf nogal overdreven.

Inmiddels was het half een en er kwam een jongen binnen. Hij had om een uur een afspraak met Dick. Dus ik zei vrolijk tegen hem: ‘Dat gaat vast niet lukken, want ik heb een afspraak van twaalf tot twee uur.’ De jongen vond het prima en kwam naast Theo en mij zitten. We kletsen wat. Hij zou een tatoeage krijgen waarvan het zetten zes uur ging duren. Ik zei dat ik maar twee of drie kleintjes wilde en alles al uitgezocht had en dus zo klaar zou zijn.
Daar was Dick om kwart voor een ofzo. Hij zette de muziek harder en pakte koffie. Er was ook een stel binnengekomen met een baby in een kinderwagen en dat begon te bleren…
Er ontstond een discussie onder de drie tattoo-artiesten over het laat komen en de boze klanten en het ging half in het Engels.

Dick keek in zijn afsprakenboek en daar stond zowaar mijn naam. Ik stelde me voor en we konden wat mij betreft aan de slag. Ik zei dat ik mijn plaatjes en lettertypen de avond ervoor naar hem gestuurd had via de mail.
Dick mopperde dat hij nooit naar zijn mail keek en dat hij een hekel heeft aan computers en ik het had moeten printen. Dat had hij mij niet gezegd, maar die discussie ging ik maar niet aan. Ik denk liever in oplossingen.
De mail kon hij niet vinden. Ik stelde voor dat ik mijn mail zou openen, want daar zou het nog staan onder verzonden berichten. Dus inmiddels zat ik achter zijn computer, maar mijn mail kreeg ik niet open. Dat had ik nog nooit gedaan op een andere computer dan mijn eigen toverdoos.
Dan zou ik het Vegan plaatje wel zoeken op internet onder afbeeldingen. Daar had ik het tenslotte ook vandaan. Maar ook dat vond ik in de hectiek van het moment niet meteen. Ondertussen ging het heen en weer geloop en de discussie met de twee klanten die teruggekomen waren verder en dat werd ruzie.
:?
Dick zei tussendoor tegen mij: ‘Zoek maar een letterype uit de boeken, zo doen we dat altijd.’
Ik wilde alleen maar het plaatje wat ik eerder had gevonden, en geen enkel lettertype in zijn boek leek er ook maar enigszins op.
:(
Ik zei tegen Theo: ‘Ik vind het geen goed idee om hier vandaag een tattoo te laten maken, kom we gaan.’
De baby was in slaap gevallen… hoe was dat mogelijk! ‘De enige wijze hier,’ zei ik tegen zijn moeder. Ze lachte.
Theo zei: ‘Wacht nog even, het komt vast goed.’
;)
Dus ik weer achter de computer van Dick het plaatje zoeken en warempel, ik vond hem! ‘Ik heb hem!’ riep ik door de zaak. Dick kwam tussen het vullen van zijn bekertje cappuccino uit de automaat door de boel kopiëren en verkleinen en kopiëren en spoot me onder de alcohol en vroeg toen het op mijn arm stond: ‘Goed zo?’
‘Nee, hij zit scheef,’ zei ik. Dus alle inkt er weer af en nog eens. Hij zat recht, maar was wel een beetje groter dan ik bedacht had. Nou ja, dacht ik. Best wel leuk.
:good:
‘Welk merk inkt ga je voor me gebruiken?’ vroeg ik. Alle potjes van verschillende merken stonden op de tafel. Het werd Starbrite. ‘Prima,’ zei ik. Dus Dick ging aan de slag. Ik dacht als hij nu doet waar hij goed in is, dan zal ik hem verder niet storen. Maar hij had nu alle tijd voor mij en vroeg wat veganist zijn nou was. Dus ik zei hem het verschil tussen vegetariër en veganist. Dat een veganist bijvoorbeeld ook geen eieren en melk neemt. Zegt Dick verbaasd: ‘Maar die koeien moeten toch gemolken worden?!’
Dus ik zeg: ‘Die koeien horen daar helemaal niet te staan!’ Een giraffe drinkt toch ook geen koeienmelk en een hond melkt een koe toch ook niet? Die koeien staan daar alleen maar omdat mensen melk willen drinken.’ Ik zag aan zijn gezicht en zijn hele houding dat er een aantal hersencellen overeind gingen zitten in zijn brein. Hij hoorde iets compleet nieuws en het klonk wel logisch.
Toen kwam natuurlijk de vraag wat ik dan at. ‘Nou, groenten en fruit enzo.’ ‘O,’ zei hij, ‘dat mag dan nog wel?’ Ik glimlachte naar hem. En daar bleef het bij. Ondertussen was Dick flink aan het figuurzagen in mijn arm. Ik dacht als het klaar is kan ik het er zo uitpakken. Ik gaf geen krimp. Ik had bedacht dat als het pijn zou doen ik aan de film Earthlings zou denken en wat voor pijn al die dieren hadden en aan dieren in laboratoria. Die dieren hadden natuurlijk veel meer pijn dan ik en ik deed het als veganist voor hun.
:govegan:
Het was bijna klaar en hij begon al met die jongen te praten die naast Theo zat. Vlug riep ik: ‘Ik wil er nog een he!’ Dus wij daarna een lettertype uitzoeken, maar ik vond wat ik al maanden geleden gevonden had juist zo mooi. Maar ja, het ‘Niet reanimeren' zou toch niet zichtbaar worden, dus mocht ook wel een beetje anders. Nou vond ik me toch een super gaaf lettertype! Die werd het.
Dus, kopiëren, plakken, knippen, verkleinen, nog eens verkleinen… Shirt uit, alcohol spuiten en nog een stukje figuurzagen.
:mrgreen:
Snel controleerde ik nog even de spelling. Die was oké.
Theo kwam kijken en zei dat er 'Niet storen' stond! Ik ging bijna in een lachstuip, maar mocht natuurlijk niet bewegen... :lol:
Ik vroeg Theo om foto’s te maken, want dat was ik even vergeten in alle hectiek.
‘Moet dat niet als het klaar is?’ vroeg hij. ‘Nee,’ zei ik, ‘nu vind ik juist leuk met Dick erbij.’ Dus maakte Theo een paar foto’s. (zie vorige bijdrage van mij).
Een man aan de balie vroeg mij of het geen pijn deed. (Ik lag daar fijn in het zicht van Jan en Alleman). Ik zei: 'Nee, ik ben meer benieuwd naar het eindresultaat.'
;)
Theo en ik hadden afgesproken elk een stippel te laten zetten, ter ere van onze vijfentwintig jarige vriendschap. Dus toen Dick klaar was met het zetten van Niet storen, vroeg ik hem om een groene stippel. Zijn groene figuurzaag met zeven tanden lag er toch nog. En ik riep Theo. Maar Dick zei: ‘Die stippel krijg je van mij. Als hij er ook een wil moet ik alles opruimen en opnieuw klaar zetten en dan moeten jullie betalen.' Nou, Theo had ondertussen met zijn vrouw gebeld en zij vond het niet goed…
Nou, ja, dan denken we Theo’s zijn stippel er maar bij!
Honderdtachtig euro afrekenen! Dat was een beetje meer dan ik dacht, maar ach, ik had toch afgelopen week zestig uur in de Loving Hut gewerkt, dus hoppa… weg hongerloontje.
Daarna hebben Theo en ik heerlijk in een café zitten kletsen en later zijn we bij een Indiaas restaurant gaan eten.

Mijn laatste trein helemaal naar Zuid-Limburg ging vrij vroeg terug, dus stonden we op tijd weer op het station.
Een hele belevenis, maar goed.

Vegan staat er mooi op. Niet reanimeren een beetje slordig, maar ik kan er mee leven! :lol:

De derde tatoeage heb ik maar even in de koelkast gestopt. Die doe ik maar niet bij Dick, als ik die toch nog graag eens wil.
Laatst gewijzigd door TonyJello op za mei 05, 2012 11:19, 7 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 14:53

NIET REANIMEREN..jpg
Laatst gewijzigd door TonyJello op za mei 05, 2012 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Liadan

Bericht door Liadan » vr mei 04, 2012 14:57

Nou wat een gezellige sfeer daar in de tattooshop! Pff.
Ik heb zelf twee kleine tattoos op mijn polsen, de symbolen voor de maan godin en de zonnegod. Ik ben op het moment een tattoo voor op mijn arm aan het ontwerpen, beetje zoiets als deze tattoo:

http://www.bibelot.net/Beheer/DynamicMe ... ysmall.jpg

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 15:13

Cool!

Gave avatar heb je! Super!

Mark

Bericht door Mark » vr mei 04, 2012 15:40

Leuk om je ervaring te lezen en de resultaten te zien, Marja.
Dat tattoo artiesten er zo hun eigen manier van werken op na houden, komt me wel bekend voor. De werkwijze van Dick klinkt behoorlijk onprofessioneel. Ik heb inmiddels zo'n 8 tattoo sessies van +/- 4 uur per stuk er op zitten, maar de taferelen die jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt. Te laat komen opdagen, blijkbaar meerdere afspraken hebben op 1 dag, geen mail lezen, onrust in de zaak. Klinkt wat mij betreft behoorlijk onplezierig. Wat wel positief is aan zijn werkwijze, is dat ie Theo niet wilde tatoeëren met een gebruikte naald en inkt.

Heeft ie je nog verzorgingsproducten of iets dergelijks of tips daarvoor meegegeven?

Edit: En hoeveel tijd heeft het ongeveer geduurd? 180 euro voor een uur en drie kwartier zou een redelijk normale prijs zijn.

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 04, 2012 22:58

Nou was ik redelijk voorbereid op een tattoo-artiesten sfeertje, want ik heb heel vaak naar LA ink en NY ink gekeken. En ja, Dicks eerste reactie in de mail was niet fatsoenlijk, maar ja, hij draaide toch heel mooi bij en ik wilde een onbewuste carnist graag wat bewuster maken en ik wilde ook dat hij een goede ervaring zou hebben met een veganist. Dat is toch wel gelukt, dacht ik zo.

Het is absoluut goed dat Dick Theo niet tatoeerde met hetzelfde materiaal. Zo hoort dat. :good:

Ja, een mooi kaartje met verzorgingsuitleg heb ik mee gekregen. Ik doe netjes wat daar op staat, maar het lijkt zonder schrammen gemaakt. Ik heb ergere wonden en blessurens gehad. Het bloedde gisteren wel redelijk, maar nadat ik het gaasje er af had gehaald (in de trein) en het opdroogde leek het al gezezen. Ik vergeet bijna dat het er zit, want ik voel zo goed als niets. Ik heb gewoon kunnen douchen. Ik ben er wel heel erg blij mee, dus wat dat betreft vergeet ik het niet, natuurlijk.
Vanavond in de Loving Hut kreeg ik diverse positieve reacties van klanten. Dat was cool. Ik moest oppassen dat ze het niet aanraakten, want ze grepen er naar!

De prijs viel hoger uit dan ik verwachtte, want puur aan mij had hij in feite niet zo veel tijd nodig. Ik had alles op de mail gezet, dus als hij die had geopend was het in twee minuten voorelklaar geweest. Per tattoo is hij in totaliteit hooguit vijftien tot twintig minuten bezig geweest, inclusief kopieëren en afdrukken. Dus hij had in drie kwartier tot een uur klaar met me geweest. Ik zal wel voor de hectiek betaald hebben. :grin:

Liadan

Bericht door Liadan » za mei 05, 2012 7:25

tip voor de volgende keer: van tevoren appelsap drinken! Dan wordt je bloed dikker en gaat het niet bloeden. Toen ik mijn tattoos had heb ik er helemaal niks over gedaan, beetje zalf alleen.
Ik vind de prijs inderdaad ook erg hoog, misschien omdat het meerdere tattoos waren en twee kleuren inkt? Ik was 40 euro kwijt voor een half uurtje en twee tattoos.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mei 05, 2012 11:34

Aha, die appelsap... Dat wist ik niet. Leuke tip.

Ik bloed altijd wel flink als ik wat heb. Ik dacht dat dat gezond was en dat de wond dan mooi schoon werd.
Dat zal ook wel zo zijn.
Het bloed kwam door het gaasje heen, we hebbben even later zelfs bij de Etos nog nieuw gaas en pleister gekocht. Midden op straat hebben we mijn pols opnieuw afgeplakt.

Maar ik heb nu totaal geen jeuk en geen enkel korstje. :good:

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mei 05, 2012 12:58

Ik doe niks! :D

Ik kijk wel linker uit met mijn rechteroog.

Plaats reactie