Vegan tattoo

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Mark
Leefwijze: veganist

Re: Vegan tattoo

Bericht door Mark » wo apr 11, 2012 15:58

Ananas schreef:You're welcome!

& I like your avatar! :mrgreen:
Thanks! :D
TonyJello schreef:Super informatie!

Spannend! Nog drie weken en dan word ik ontmaagd door Dick de Wit! :shock: :lol:

(Hoe vind je zijn naam trouwens?)
Wat ga je laten zetten? En al enig idee hoe lang het gaat duren?

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 11, 2012 22:39

Dick heeft twee uur voor me uitgetrokken om het letterype uit te zoeken, het te ontwerpen en te zetten.
Voor het zetten dacht hij 20 minuten per tattoo nodig te hebben.

Ik wilde gaan voor twee kleine tatoeages, maar ik denk dat het er drie worden. Het letterype weet ik al en ik heb ook een ontwerpje gemaakt, dus dat kost dan weinig tijd.

Op mijn borst wil ik in rode letters Niet reanimeren.
Op mijn pols onze planeet en EARTHLINGS rondom in groen.
En op mijn (andere pols of) bovenarm Vegan ook in groen.

https://encrypted-tbn2.google.com/image ... lGsopwGgxg
Laatst gewijzigd door TonyJello op ma apr 16, 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark

Bericht door Mark » wo apr 11, 2012 23:22

Dat is goed te doen qua tijd en plekken :)
Ben benieuwd naar je ervaring en natuurlijk het resultaat, post je hier nog een paar foto's als het af is?

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 12, 2012 7:49

Yeah! Zeker weten! :grin:

Fruitig

Bericht door Fruitig » vr apr 13, 2012 8:13

Grappig, met rode letters niet reanimeren :lol:

Ik wil binnenkort ook weer eens wat zetten, ik heb nog een oude tattoo op onderarm (roos) en daar wil ik er 3 a 4 bij zetten. Dan daarboven in mooie sierletters de namen van mijn 2 kids. Nog even sparen, ik denk zo medio september :P
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr apr 13, 2012 8:26

Fruitig schreef:Grappig, met rode letters niet reanimeren :lol:
:D Waarom vind je dat grappig? :D

Fruitig

Bericht door Fruitig » ma apr 16, 2012 14:37

TonyJello schreef:
Fruitig schreef:Grappig, met rode letters niet reanimeren :lol:
:D Waarom vind je dat grappig? :D
Nou, ik vind het wel humor hebben. Let wel dat rode letters wanneer deze klein zijn niet goed leesbaar zijn, of gebruik je er een bepaald lettertype voor waardoor dit niet zo is?
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 16, 2012 14:42

Maar waarom vind je het humor? Ik ben wel benieuwd naar je gedachten, want die heb ik natuurlijk ook. :grin:

Ik denk dat het het lettertype wordt wat Dick al eens gebruikt heeft, want die lijkt mij duidelijk.
Het laatste woord hier: PASSION.
http://www.magictattoo.nl/wp-content/up ... 00x100.jpg

Fruitig

Bericht door Fruitig » di apr 17, 2012 10:39

TonyJello schreef:Maar waarom vind je het humor? Ik ben wel benieuwd naar je gedachten
Ik zag die reanimeerder, of hoe noem je zo`n iemand, al voor me :lol:

Grappig wel dat je direct die beelden erbij krijgt wanneer je zoiets leest, :D
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 10:44

Een hulpverlener is (nog steeds) verplicht te reanimeren, dus zal het op zo'n moment weinig uitmaken, helaas. Maar je weet maar nooit of je die ene treft die daar respect voor heeft en werk weigert.

Op andere momenten zal het hopelijk meer effect hebben.

Er zijn meer mensen die het hebben, hoor:
https://encrypted-tbn1.google.com/image ... 7ubJF-Kols
Laatst gewijzigd door TonyJello op di apr 17, 2012 11:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Fruitig

Bericht door Fruitig » di apr 17, 2012 10:50

Wat is de reden daarvoor dat jij dit wilt, want blijkbaar zet je het niet uit humor (waar ik in eerste instantie vanuit ging).
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 11:03

:lol: Dacht je echt dat ik het uit humor had neergezet? Nee, het is nogal serieus.

Ik heb er verschillende redenen voor.

Eén reden is dat ik denk dat sterven misschien een heel bewust en bijzonder gebeuren is. Als je op dat moment gereanimeerd wordt, wordt dat proces wreed verstoord. Daar moet je toch niet aan denken.
:shock:
Een andere reden is dat reanimeren vaak toch niet lukt, of wel lukt in die zin dat je nog leeft, maar dat je door zuurstofgebrek hersenletsel hebt opgelopen en dat je dan maar af moet wachten hoe je verder moet.

Johan Friso, bijvoorbeeld. Wat heeft hij nog aan zijn lichaam? En weet je wat dat de maatschappij kost om hem te verzorgen en therapieen te geven?
:?
En als je na een ongeval met ernstig letsel of na een brand gereanimeerd wordt, ben je dan blij dat je nog leeft?

Nog een (zeer lelijke) niet reanimeren tattoo:
http://www.teleblog.nl/wp-content/uploa ... citate.jpg
Laatst gewijzigd door TonyJello op di apr 17, 2012 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Fruitig

Bericht door Fruitig » di apr 17, 2012 11:15

TonyJello schreef:En als je na een ongeval met ernstig letsel of na een brand gereanimeerd wordt, ben je dan blij dat je nog leeft?
Klopt, ik denk dat het meer voor de nabestaanden is. Ik hoop het iig nooit mee te maken!
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 11:26

Nee, ik ook niet.

Maar die tattoo heeft ook een andere kant.

Stel je voor dat ik een ongeval heb gehad waarbij het letsel niet zo erg is, en ik heel bewust van mezelf ben en een hartstilstand heb. Dan zou ik misschien willen schreeuwen: 'Whoehoe! Reanimeer me nu maar even wel!'

Ik ben me, nu ik besloten heb die tattoo te zetten, dus heel bewust geworden van mijn zijdendraadje (of eh.. vegandraadje).
:grin:
Of wanneer ik een operatie onder narcose moet ondergaan en ik tijdens die operatie een hartstilstand krijg om wat voor reden dan ook... Dan wil ik ook wel blijven leven als ik verder niets mankeer. Maar daar zal ik dan vooraf wel voor moeten tekenen, denk ik.

Maar ja, dan kom ik weer terug op het proces van sterven wat ik niet onderbroken wil hebben...

Lastig (en serieus) onderwerp, he?

Maar goed, zolang de inkt maar vegan is! :lol:

Ben

Bericht door Ben » di apr 17, 2012 11:40

TonyJello schreef:
Johan Friso, bijvoorbeeld. Wat heeft hij nog aan zijn lichaam? En weet je wat dat de maatschappij kost om hem te verzorgen en therapieen te geven?
Moest ik een kind hebben in de situatie van Johan Friso , dan zou ik zeer ongelukkig zijn als ik jouw "kostprijsberekening" zou lezen.
Van mij mag iedereen revalideren en het mag ook wat kosten.
Een hulpverlener heeft de intentie om hulp te verlenen en is het zelfs verplicht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 11:49

We gaan nu :offtopic:
Er is een topic over orgaan doneren, misschien past deze discussie daar beter.
Of het topic: wat is er erg aan doodgaan? Ja, die is beter.

Revalideren, oké, maar Johan Friso komt nooit meer bij. Zijn hersenen zijn waarschijnlijk al voor de helft verschrompeld. Waarom zou je aan zijn bed willen zitten?

Ted

Bericht door Ted » di apr 17, 2012 13:05

Je kan het natuurlijk altijd neerzetten. Maar bij reanimatie door leken hoeft de borst niet ontbloot te worden en zal de tattoo niet opvallen. Leken leren tegenwoordig ook om niet eerst te gaan zoeken naar een 'niet reanimeren' verklaring, maar direct te starten gezien tijd cruciaal is. Ook als ze gedurende de reanimatie er achter komen dat je een 'niet reanimeren' verklaring bij je draagd worden ze geacht door te gaan met reanimeren tot de hulpdiensten ter plaatse zijn. Hoe daarna verder ligt bij de profesionals.

Een tattoo lijkt me een duidelijke wens van het slachtoffer zelf, maar ik ben benieuwd hoe de medici er mee om zullen gaan.
Officieel dient een niet reanimeren verklaring handgeschreven, van geboorte datum, datum van ondertekening en hand tekening voorzien te zijn. De 'officiele' niet reanimeren penning word ook als geldig gezien.

Even ter info...

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 13:15

Dank je voor de info.
Ja, ik weet het. Ik heb zelf EHBO en reanimeren en BHV.

Reanimeren gaat gewoon over je kleding heen. Alleen bij het gebruik van een defibrilator wordt je bovenlijf ontbloot.

Maar ja, zonder die tatoeage zeg ik helemaal niets over wat mijn wens is.
Misschien ga ik het nog wel officieel vastleggen, maar ook, voordat men dat gevonden heeft in de hectiek van een gebeuren, ben je allang gereanimeerd.

Later veranderen regels misschien nog wel en dan heb ik mijn tattoo alvast.

Op dit moment draag ik een kattenadres-kokertje aan mijn ketting waar een briefje in zit met 'Niet reanimeren' erop. Misschien houd ik die er wel alsnog bij, want daar staat ook het telefoonnummer op van mijn beste vriend die op de hoogte is van mijn verdere wensen, (dat ik geen donor ben en gecremeerd wil worden, enzo). Zijn telefoonnummer zal ik maar niet laten tatoeren... Hahaha! Stel je voor dat hij een ander nummer krijgt, ofzo.
:grin:
Een tatoeage blijft zitten. Een ketting, en dus ook zo'n echte penning, kun je verliezen. Zeker bij een ernstig ongeval. En een ketting kan makkelijk weggegooid worden door hulpverleners of ziekenhuispersoneel, zodat ze van dat 'gezeur' of 'probleem' af zijn.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 17, 2012 18:06

Fruitig, zou je foto's van jouw tatoeages hier willen plaatsen?

Fruitig

Bericht door Fruitig » wo apr 18, 2012 9:31

Ik zal eens wat plaatjes schieten, maar die moet ik dan eerst op internet zetten zeker?
vegan with an edge!

Plaats reactie